Loading...
dk

Wall charger fra Tesla | Tesla Forum

Comeback
Comeback Apr 9 '16
så er Tesla wall chargere til type 2 ankommet til danmark 

har lige fået købt en :)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 9 '16
Henrik; hvad er fordelen ved sådan en?
Bianco
Bianco Apr 9 '16
Hvad koster den? og er det 22 kW?

(bare nysgerrig, har hvad jeg skal bruge)

Comeback
Comeback Apr 9 '16
Gustavsfar1 fordelen er at den er lavet af Tesla optimeret til Tesla og den er dam flot :) i forkold til de andre ladere på market.

Bianco den er 22kW prisen ved jeg når de trækker pengene på min konto men mellem 5000 og 7500 kr :)

DerHansi
DerHansi Apr 9 '16
Kræver det så man har installeret "dobbeltlader" i bilen for at udnytte de 22 kw ?
Hvor kraftig ledning skal der fra måler til installation ?

Ser fed ud iøvrigt :-) og prisen er sgu da til at overse
Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Apr 9 '16
P85DK
P85DK Apr 10 '16
Bestilt - den har jeg ventet på i laaang tid
Comeback
Comeback Apr 10 '16
DerHansi ja det kræver dobbelt lader for at udnytte de 22kW

DeaconWP
DeaconWP Apr 10 '16
Hjemmeladning fra CEE, udeladning fra CEE, samt ladning med type 2 har samme regler.

Man kan enten lade med 11 kW eller med 22 kW. Og det er alle med vekselstrøm, hvor man bruger bilens lader.

Betingelser:

Strømstyrken frem til ladeboksen. (10/13/16/32 Ampere)
Ladeboksens maks kapacitet. (16/32 Ampere eller 11/22 kW)
Type 2 kablets maksimale kapacitet.(16/32 Ampere)
Bilens maksimale lade evne. (enkelt/dobbelt lader)

Disse faktorer kan være konfigureret til enten 3,7 kW, 11 kW eller 22 kW.

Alle skal være konfigureret til 22 kW, For at kunne lade med 22 kW. Ellers lades kun med den effekt, som den med mindst konfiguration.
Så en bil med dobbeltlader kan lades med alt fra 3,7 kW til 22 kW, afhængig af hvad den bliver tilsluttet med/til.
Supercharged
Supercharged Apr 11 '16
Har lige spurgt i aarhus, fik følgende svar:

Vi ved endnu ikke noget om hvornaar de kommer. 

Men jeg vil meget gerne skrive dig op, og saa kontakte dig saa snart jeg ved noget mere. 

Med Venlig Hilsen/ Kind regards
xxxx | Service Concierge | EU Service
Bredskiftevej 20 | 8210 Aarhus | Denmark

Hvor har du bestilt din ?

Comeback
Comeback Apr 11 '16
de står i Kastrup nu har selv set dem :)
Mobo
Mobo Apr 11 '16
Kan denne lader bruges til at få el fradrag vi firma ordningen?
Bianco
Bianco Apr 11 '16
Elfradrag kræver en måler som kun kan måle strøm der går til elbil opladning. 

Jeg synes ikke det ser ud til at der er en måler i selve laderen (EVSE/Wall Charger), så du skal selv få sat en dedikeret måler foran laderen hvis du vil have fradraget.

DITB
DITB Jun 28 '16

Så ... hvad koster'n?

Jeg har både den gamle model (en-faset, op til 7 kW), og den ny model der går op til 22 kW.

Da jeg bor på en båd har jeg ikke lige mulighed for at installere dem, men jeg fik disse wall chargers fordi jeg købte dual chargers på min bil i sin tid (leveret September 2014). Nu er der en der vil købe min 7kW wall charger ... for 800 kr. Det synes jeg nok er lidt lavt, derfor vil jeg gerne høre hvad nyprisen er, både for den gamle og nye wall charger.

Bianco
Bianco Jun 28 '16

Model? Billede? 

Kik på evse.dk og elbilsupport.dk

DITB
DITB Jun 29 '16

Det er Tesla egen model jeg tænker på. Har nu fået oplyst nypriser i Hong Kong - hvor single phase modellen (7 kW / 40A) koster MERE end den nye 3-fasede 22 kW model der lige er kommet ud!

Citat fra Bianco

Model? Billede? 

Kik på evse.dk og elbilsupport.dk

DITB
DITB Jun 29 '16

... men så er det i øvrigt en der har en fabrik i Kina der vil købe den - så han kan installere den på fabrikken og derefter tillade alle Tesla ejere at lade op - gratis. Han har allerede mindst en wall charger, som han fik gratis. Hmmm ... den er sku svær, hva? Det går jo til et godt formål.