Loading...
dk

TA - trafikmeldinger i Tesla. | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Apr 10 '16
Hej.

Jeg kan ikke errindre at jeg har hørt en eneste trafikmelding i Teslaen, selvom det er slået til i indstillingerne? Er det fordi de ikke bryder indover Spotify eller TuneIn?

krabbe
krabbe Apr 10 '16
Har kun oplevet at det virker på FM radio
Seppe
Seppe Apr 11 '16
Jeg kører oftes med kortet zoomet godt ud, så jeg kan se en masse vej (ofte motorvej) og så tager trafikken den vej. Synes tit de røde streger på kortet lander før de gør på mobilen feks.
TeslaFreak
TeslaFreak Apr 11 '16
Min kommer også kun når jeg er på FM hvilket jeg stortset aldrig er så hellere ingen TA til mig, det kunne ellers være rart.
Michael84
Michael84 Apr 11 '16
Ja, det må da gerne blive rettet til i fremtiden...
PeterE
PeterE Apr 11 '16
Jeg får vist trafikmeldinger på både FM og på DAB - husk at de har særskilte indstillinger. Hvis/når jeg er på Spotify får jeg desværre ingen meldinger, og det er træls.
fmm1000
fmm1000 Apr 11 '16
Det er både træls og trafikfarligt.
Tænk hvis der kom en spøgelsesbilist, og man ikke havde hørt det i radioen, fordi Tesla ikke sender trafikmeldinger på anden end FM (og måske DAB).

TeslaFreak
TeslaFreak Apr 11 '16
Nostromo, nu kunne du jo lade være med at aktivere TA hjemme i stuen ;-) Det burde være muligt at "holde øje" med en radio kanal om der kommer TA imens den afspiller et andet medie imens.
fmm1000
fmm1000 Apr 11 '16
Men for pokker. Alle mine biler de sidste tyve år har da kunnet afspille trafikmeldinger uanset hvad kilde man hørte musik fra.
Hvorfor så ikke Tesla???
Kiefer
Kiefer Apr 11 '16
Kommer de ikke frem på Google kortet?

Ellers kan man jo få dem frem via fartkontrol.nu eller lignende applikation.

/MArtin

Gronhund
Gronhund Aug 17 '17

Nu hørte jeg lige en DAB kanal i min ICE bil, og der blev jeg afbrudt af en trafik meddelelse for lige bestemt den by jeg kørte i. Om den trafik meddelelse så er kommet på DAB eller FM ved jeg ikke (men ud fra ovenstående, har det jo nok været FM).

Så teknisk set er det muligt at høre DAB radio, og stadig få trafik meddelelser. Om det så stadig er det, når FM lukker er jo svært at vide med sikkerhed. Og om Teslas radio kan det samme, ved jeg ikke (det kræver muligvis flere modtagere, uden jeg dog ved specielt meget om hvordan DAB signaler broadcastes). Jeg hører primært FM (for netop at være sikker på at få trafik meddelelserne), TuneIn eller Spotify i Teslaen. Undgår helst DAB, da signalet jo kan forsvinde i byer med mange højhuse og under tuneller m.m. samt pga. trafik meddelelserne.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Aug 17 '17
PeterE
PeterE Aug 17 '17

Enig, det er teknisk muligt - det virker desværre bare ikke i Tesla. Der var også fint i min tidligere bil. Nu undgår jeg DAB fordi trafikmeldingerne er vigtige for mig. 

JCBX
JCBX Nov 22 '17

TA er det den som er TP i min bil ?

med TP slået til får jeg kun et gråt felt hvor på du kan annullere meldingen

den afbryder ikke det jeg ellers hører , viser kun det åndsvage felt 

min bil er ikke med DAB ... 

al trafikmelding burde da bryde ind , eller ind over .... det gør min slet ikke