Loading...
dk

Hvordan skal din Tesla lyde i 2019? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 12 '16
Det er jo vedtaget i EU at elbiler skal have ekstern lyd ved hastigheder under 20 km/t i 2019. Så det store spørgsmål er jo hvilken lyd ønsker at det skal være?

Her er nogle eksempler: http://eveess.com/ev-sounds/

eller vil I hellere have en klassisk stor lastbil bakker 'bip-bip-bip' lyd?
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 12 '16
KbhP90DL
KbhP90DL Apr 12 '16
Hold nu kæft, jeg troede det var en forsinket aprilsnar, men nej.. Det er virkelig det dummeste jeg har hørt endnu..
Klaus_
Klaus_ Apr 12 '16
Jeg blir da idiot i hovedet hvis den skal sige lastbil bakker "bip bip" lyd. Men det kommer det forhåbentlig ikke til at gøre. Det må være en eller anden stille benzin-agtig motorlyd, alternativt noget der er lidt mere "futuristisk" tænker jeg.

@KbhP90DL: Det er vel af hensyn til bl.a. blinde fodgængere.

Men indtil da må vi jo nyde at kunne liste os frem, det er altid sjovt når naboerne ikke hører man lister sig op bag dem...

SuneH
SuneH Apr 12 '16
Forhåbentlig kun for nye elbiler, som indregistreres efter 2019. Man skal vel ikke til at eftermontere eksterne højttalere. Og hvad med hybrider, skal de også have lyd på? Mange af dem kører jo også på el i byerne.
KimT
KimT Apr 12 '16
Vores børn/børnebørn skal da også have lov til at lege med deres modelbiler og sige bruuuuuum, bruuuuum ;-)

suk........ de kan vel lave det så man selv kan vælge

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 12 '16
P85DK
P85DK Apr 12 '16
Personligt tror jeg en variant af Trabant eller 2CV bliver meget populær ;-)
SimonHN
SimonHN Apr 12 '16
Skifter jeg til ny bil og den har sådan noget møg monteret. Så ryger det af hurtigst muligt.
KimT
KimT Apr 12 '16
Trabant - konge lyd !
TeslaFreak
TeslaFreak Apr 12 '16
Der er faktisk mange andre biler der heller ikke larmet synderligt meget ved lav hastighed. Så må de jo sætte en minimum db en bil skal larme så vi kan få en masse støj i vores byer.
P85DK
P85DK Apr 12 '16

Citat fra TeslaFreak Der er faktisk mange andre biler der heller ikke larmet synderligt meget ved lav hastighed. Så må de jo sætte en minimum db en bil skal larme så vi kan få en masse støj i vores byer.
Så længe der ikke kommer et max på :-) Hvis de vil have lyd, så skal de fandme få lyd ;-)
Klaus_
Klaus_ Apr 12 '16
Fra artiklen:

»Problemet med loven er, at det er tilladt at have en switch-afbryder i bilen, så føreren kan slå den kunstige lyd fra, og det er vi meget kede af,« siger John Heilbrunn.

AVAS-systemet bliver automatisk tilkoblet, hver gang bilen startes, men John Heilbrunn er bange for, at mange bilister vil slukke for den kunstige lyd, fordi de ikke finder den nødvendig.