Loading...
dk

Tilbagekaldelse | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Apr 12 '16
Øv, så risikerer jeg vel at der bliver levering efter 1/7.
MicTheCat
MicTheCat Apr 12 '16
Tror ikke det påvirker produktionen. Det er kun biler produceret før 26/3 der tilbagekaldes. Jeg håber stadig på levering inden 1/7. Dels pga. "skattesagen" og dels pga min leasingaftale udløber. Skal vi trykke fingre sammen Deacon
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Apr 12 '16
Kiefer
Kiefer Apr 12 '16
Jeg tror heller ikke I skal frygte leveringen, Tesla vil nok hellere lave en tilbagekaldelse på danske Model X, end at levere efter den 1.7. Men jeg tror nu nok at de retter produktionen ind samtidig med at de laver tilbagekaldelsen i de enkelte servicecentre. Der står der er en to timers rettelse hos et SC, så det burde være rimelig nemt at implementere på de få biler der skal sendes til DK. 

Har I fået leveringsdatoer, eller VIN numre endnu?

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Apr 12 '16
Nej. Intet  den retning Martin.
Kiefer
Kiefer Apr 12 '16
Øv, kan se man på den amerikanske hjemmeside kan få en Model X 75D til lige godt 92.000 USD med et minimum af udstyr. Med afgifter og moms er det ca. 900.000 danske kroner. 

Den kunne de nu altså godt have haft leveret til DK inden den 1.7...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Apr 13 '16
MicTheCat. Jeg har i dag fået bekræftet af Tesla, at der ikke bliver nogen negativ indflydelse på vores leveringer ud fra denne tilbagekaldelse.

Der arbejdes stadig på, og regnes med, at vi får vores biler inden 1/7.
DeaconWP
DeaconWP Apr 13 '16
Ja Martin. Men med moms og afgift er det jo lige så meget, som hvis du havde bestilt en 90D, og fået den leveret senest 1/7 uden afgift.
Så jeg håber du sådan i det skjulte allerede har fyret en ordre af, for at overraske os... ??
Kiefer
Kiefer Apr 13 '16
Jeg tror desværre ikke på en fritagelse, så nej, jeg har ikke bestilt en X.

En X75D uden afgift havde ellers været rigtig interessant. Specielt hvis man allerede har en S85/S90, så ville den være perfekt som el-bil nummer 2.

/Martin