Her er en liste fra Norge der viser lidt om i hvilke rækkefølge Tesla har valgt at producerer bilerne da der er angivet både bestillingsdato og produktionsdatoer samt leveringsdato.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing
VIN 24284 - stadig "We have begun sourcing parts for your Model S."
"it's gonna be a long and lonely christmas without you"
Ja - det bliver også en lang vinter for os - vi har nr. 24600 og den er blevet udsat fra februar til marts. Men pyt, så kan vi nyde et par ugers ferie sydpå - ville være svært hvis man lige havde fået bilen.
@kajakaj - Jeg blev ringet op for et par uger siden, kunne forvente levering sidst i februar - først i marts. VIN nr. 19217
Det er nu mærkeligt med jeres datoer? Min vin 24783 med oprindelig estimeret levering i okt/nov er klar til levering om en uges tid? Der er åbenbart ikke fuld sammenhæng mellem vin og produktionssekvens?
Hvornår finalizede I? (Medio maj her).
Nix, de skal ud af vagten og da Tesla leverer direkte til kunden, kan de kun bogføre biler som er leveret til kunden som solgte :-).
Det så vi også i september, et meget stort antal kunder over hele verden fik deres biler i de sidste dage, og vi kommer til at se det igen i marts.
Jeg har VIN 193xx og får min torsdag den 19.12. Reserverede tidligt i foråret. Hvornår jeg "finalizede" er lidt uklart, da der gik kludder i processen, men det gik vistnok i orden sidst i juni. Gad vide, om jeg når at komme i "dansktop 100"...
Har i går aftes fået nyt vin nr. med en ændrede bogstaver og tal i specifikationen.
bogstav nr. 7 var D = 20 KW charger er ændret til H = ?
bogstav nr. 8 var N = batteri 81-90 KW er ændret til 1 = ?
bogstav nr. 10 = årgang 2013 er ændret til E = årgang 2014
Er der nogen som ved hvad de nye betegnelser betyder ?
Havde eller forventet at bilen ville gå i produktion ultimo December, til levering primo februar. Bestilte ultimo maj med forventet levering oktober 2013
Hej.
Har endnu ikke modtaget VIN, har stadig kun et RN-nummer, til gengæld har de lavet lidt om på "min Tesla side" så de dokumenter der lå nu ikke længere indeholder fakturaen på de 15.000 i depositum. Alle de danske vejleninger er også væk, men det kunne være fordi min hustru brokkede sig over kvaliteterne i oversættelserne ;-)
/Martin
Godt observeret Flemming.
Min er åbenbart også ændret fra xxxxxxDP8Dxxxxxxx til xxxxxxH19Exxxxxxx.

Jeg har netop modtaget mit VIN, indenfor de sidste 8 timer (checkede imorges, og der var kun mit RN nummer). Og det er: 5YJSA2CN0DFPxxxx
Til de uoplyste: http://www.teslamotorsclub.com/...g-Tesla-Model-S-VINs
Så betyder at at min er en 2013, og din er 2014 model, JF.
Jeg undrer mig også over din charger er H og din motor er et 1-tal. De er ikke på listen. Spændende! Måske gælder det kun Performance modeller?
Lidt skørt du får din VIN number først, men bliver en 2014 model og min bliver en 2013? Især fordi jeg først har bestilt efter de nye priser kom på hjemmesiden..?! Men mit VIN number kan selvfølgelig også nå at ændre sig.
Jeg har også lige modtage mit VIN i dag og det er
Model S
5YJSA2DNXDFPxxxxx
Jeg bestilte min bil den 26 oktober.
Min er (igen) gået i produktion og har nr. 24284 og har også fået ændret fra CG7D til S19E
den gamle "VIN decoder" fungere i hvert fald ikke med mit VIN nr. længere.
Så nu håber jeg at der snart kommer en opringning med en leveringsdato..
Ha! Nu er min ændret fra CN0D til H11E. Men stadig sourcing parts (bekræftede primo november).
YESSS! Så kom VIN nr. endelig på, - første gang der sker noget her siden bestilling i september!