Loading...
dk

VIN nr. og forventet levering? | Tesla Forum

Henrik1968
Henrik1968 Nov 8 '13
Har lige snakket med de flinke folk hos Tesla DK, og min levering er nu rykket til omkring 1. februar. Må indrømme at jeg ikke er imponeret af Tesla kundehåndtering (ved godt det udspringer fra US). Jeg startede med en estimeret levering ultimo september og efter 5(!) justeringer er vi nu primo februar.
Henrik
VIN 23404
Bluecoffee
Bluecoffee Nov 8 '13
Jeg har spurgt i butikken, hvor beskeden nu er, at der går 8 uger fra "i produktion" til levering. Det vil for mit vedkommende sige slut Dec-start januar. Vin 19xxx.
Flemming
Flemming Nov 11 '13

Her er en liste fra Norge der viser lidt om i hvilke rækkefølge Tesla har valgt at producerer bilerne da der  er angivet både bestillingsdato og produktionsdatoer samt leveringsdato.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing

dennisogmia
dennisogmia Dec 11 '13

VIN 24284 - stadig "We have begun sourcing parts for your Model S."

"it's gonna be a long and lonely christmas without you"

kajakaj
kajakaj Dec 11 '13

Ja - det bliver også en lang vinter for os - vi har nr. 24600 og den er blevet udsat fra februar til marts. Men pyt, så kan vi nyde et par ugers ferie sydpå - ville være svært hvis man lige havde fået bilen.

Boski
Boski Dec 14 '13

@kajakaj - Jeg blev ringet op for et par uger siden, kunne forvente levering sidst i februar - først i marts. VIN nr. 19217

LarsR
LarsR Dec 14 '13

Det er nu mærkeligt med jeres datoer? Min vin 24783 med oprindelig estimeret levering i okt/nov er klar til levering om en uges tid? Der er åbenbart ikke fuld sammenhæng mellem vin og produktionssekvens?

Hvornår finalizede I? (Medio maj her).

sjensen
sjensen Dec 14 '13
Finalized i slutningen af juni med vin 19310 og forventet levering i december. Det er nu ca 1/3 ligesom boski. Tesla er formentlig ikke interesserede i at have en masse biler "in transit" ved regnskabsafslutningen.
Hookmaker
Hookmaker Dec 14 '13

Nix, de skal ud af vagten og da Tesla leverer direkte til kunden, kan de kun bogføre biler som er leveret til kunden som solgte  :-).

Det så vi også i september, et meget stort antal kunder over hele verden fik deres biler i de sidste dage, og vi kommer til at se det igen i marts. 

Storgaard
Storgaard Dec 14 '13
Da jeg var forbi Tesla på Kristinehøj i ugens løb, ville de gerne levere 36 biler mere i år - der havde de leveret 86 biler til DK.
Storgaard
Storgaard Dec 14 '13
Min har VIN P19945 og den fik jeg d. 19. november kl. 16.00. :)
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 16 '13

Jeg har VIN 193xx og får min torsdag den 19.12. Reserverede tidligt i foråret. Hvornår jeg "finalizede" er lidt uklart, da der gik kludder i processen, men det gik vistnok i orden sidst i juni. Gad vide, om jeg når at komme i "dansktop 100"...

Forummets indlæg er redigeret af Bluecoffee Dec 16 '13
Flemming
Flemming Dec 17 '13

Har i går aftes fået nyt vin nr. med en ændrede bogstaver og tal i specifikationen.

bogstav nr. 7 var D = 20 KW charger  er ændret til H = ?                                                                            

bogstav nr. 8 var N = batteri 81-90 KW er ændret til 1 = ?

bogstav nr. 10 = årgang 2013 er ændret til E = årgang 2014

Er der nogen som ved hvad de nye betegnelser betyder ?

Havde eller forventet at bilen ville gå i produktion ultimo December, til levering primo februar. Bestilte ultimo maj  med  forventet levering oktober 2013

Kiefer
Kiefer Dec 17 '13

Hej.

Har endnu ikke modtaget VIN, har stadig kun et RN-nummer, til gengæld har de lavet lidt om på "min Tesla side" så de dokumenter der lå nu ikke længere indeholder fakturaen på de 15.000 i depositum. Alle de danske vejleninger er også væk, men det kunne være fordi min hustru brokkede sig over kvaliteterne i oversættelserne ;-)

/Martin

JF
JF Dec 17 '13

Godt observeret Flemming.

Min er åbenbart også ændret fra xxxxxxDP8Dxxxxxxx til xxxxxxH19Exxxxxxx.

Skaarup
Skaarup Dec 17 '13

Jeg har netop modtaget mit VIN, indenfor de sidste 8 timer (checkede imorges, og der var kun mit RN nummer). Og det er: 5YJSA2CN0DFPxxxx

Til de uoplyste: http://www.teslamotorsclub.com/...g-Tesla-Model-S-VINs

Så betyder at at min er en 2013, og din er 2014 model, JF. 

Jeg undrer mig også over din charger er H og din motor er et 1-tal. De er ikke på listen. Spændende! Måske gælder det kun Performance modeller?

Lidt skørt du får din VIN number først, men bliver en 2014 model og min bliver en 2013? Især fordi jeg først har bestilt efter de nye priser kom på hjemmesiden..?! Men mit VIN number kan selvfølgelig også nå at ændre sig.

Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Dec 17 '13
Ruderen
Ruderen Dec 17 '13

Jeg har også lige modtage mit VIN i dag og det er

Model S

5YJSA2DNXDFPxxxxx

Jeg bestilte min bil den 26 oktober.

dennisogmia
dennisogmia Dec 19 '13

Min er (igen) gået i produktion og har nr. 24284 og har også fået ændret fra CG7D til S19E

den gamle "VIN decoder" fungere i hvert fald ikke med mit VIN nr. længere.

Så nu håber jeg at der snart kommer en opringning med en leveringsdato..

Skaarup
Skaarup Dec 19 '13

Ha! Nu er min ændret fra CN0D til H11E. Men stadig sourcing parts (bekræftede primo november).

Hookmaker
Hookmaker Dec 21 '13

YESSS! Så kom VIN nr. endelig på, - første gang der sker noget her siden bestilling i september!

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »