Ser nu ud til at der kommer til at gå mindst 6 uger her og har stadig intet hørt..
Ser nu ud til at der kommer til at gå mindst 6 uger her og har stadig intet hørt..
Jeg har idag fået en mail fra Tesla NL da jeg spurgte om status på min bil (som snarest skulle gå i prod).
Den indeholder blandt andet denne ordlyd:
"There is unfortunately a delay in deliveries for our Scandinavian customers who wish to have delivery in either January of February 2014."
Forsinkelsen skulle være på cirka 2 uger. Så jeg er skubbet fra ultimo februar til lidt ind i marts.
Yes! Så gik min i produktion i går, VIN 255xx, så må jeg se om ultimo februar holder (opringning fra Tesla EU delivery sidste år)..
Sjovt som de springer i VIN numrene. Mit er 308xx.
Jeg har ikke fået noget at vide om leveringstidspunktet, bortset fra at der stod prioriteret levering omkring april da jeg bestilte (P85).
Nogen, der kender til, hvor mange biler, der produceres om måneden?
Jubiii! Min er også gået i produktion i dag :-))) Vin 292xx. (Bestilte den 24. oktober 2013)
Det var da en dejlig fredagsnyhed.

Stort tillykke Dennis.
Hvornår aflagde i ordre? vi lavede konfig færdig 8 januar. bliver en laaang ventetid....
Tak :) -Vi var første gang derinde i starten af marts og reserverede derefter, den 15 maj fik vi lov til at konfigurere og den gik i produktion d. 20 dec. og nu levering 4 februar, ca. 4 måneder senere end forventet.
Men tror at jer/dem der bestiller nu, godt kan forvente at de 4-5 måneder som er lovet vil holde da de efterhånden har fået afviklet den lange kø. Fortryder lidt at vi ikke ændrede vores konfigurering og startede forfra da de ændrede priserne november, da vi ville kunne spare 25.000 kr. på de nye priser, men det bliver nu også SINDSYGT fedt og ser frem til at kunne hente den, men er ikke sikker på det bliver en Tesla næste gang desværre.
....Spiste lige frokost med en af vores øverste chefer idag, han spurgte til bilen og leveringsdatoen og sagde: "der er da vist ikke mange biler man lægger mere mærke til end en Tesla, hva?..."
Jeg kunne kun svare: "Nej det er der vel ikke!" - og så glædede jeg mig ENDNU mere til marts! ;-)
Skrev til Tesla KBH i dag for at forhøre mig omkring leveringstiden, om sidst i April stadig holdt. Fik svar fra Mikkel i morges, at levering omkring sidst i april stadig var gældende og at jeg ville blive kontaktet af Lars ca. 30 dage før. Så vidt så godt...
3 minutter efter første mail kom der en mail mere fra Mikkel, han havde lige kigget lidt bedre efter datoerne, og nu hedder det levering sidst i Marts :-)
Det vil nok være den bedste 40-års gave man kan give sig selv, fylder rund sidst i marts :-)
/Martin
....Spiste lige frokost med en af vores øverste chefer idag, han spurgte til bilen og leveringsdatoen og sagde: "der er da vist ikke mange biler man lægger mere mærke til end en Tesla, hva?..."
Jeg kunne kun svare: "Nej det er der vel ikke!" - og så glædede jeg mig ENDNU mere til marts! ;-)
Hej.
Jeg er ansat i en af DKs absolut største IT forhandlere, og jeg har oplevet at gå på gangene og blive stoppet af personer jeg ikke kendte, for at blive spurgt om hvornår jeg ville få min Tesla eller om jeg havde fået den. Det er bestemt en bil der bliver snakket rigtig meget om, rigtig mange steder.
Også når jeg fortæller folk at jeg har købt en el-bil så kan man se i deres øjne at de tænker Leaf eller anden mikrobil, når man så siger Tesla, er det helt tydeligt at de er 100% klar over hvad det er for en bil :-)
Flere kommer med kommentarer som, "sådan en har jeg set i Kolding".
Det er lidt sjovt, da jeg for lidt over 4 år siden købte min MB S-klasse fik jeg også rigtig mange kommentarer og rigtig mange misundelseskommentarer om at det var en dyr bil og værditab og bla bla...Det er helt andre kommentarer der er til en Tesla, her er det mere gid det var mig kommentarer, og prisen for bilen er jo ca. det samme jeg gav for Mecedes'en i sin tid.
Tror aldrig jeg har SÅ meget frem til at få en ny bil :-)
/Martin
Hvornår bestilte du Martin? Og er din en P85, som prioriteres?
Jeg bestilte omkring 1. ovember og det er "blot" en S85. Men det kan jo være den kommer med i de containere af de P85'ere der skal prioriteres til Skandinavien :-)
VIN er 30747. Så det kan vel også passe med det VIN der hed 292xx der er i produktion nu, med en produktion på 600-700 modeller om ugen, burde min gå i produktion om et par uger. Tesla DK har tidligere sagt 10.2 som produktionsdato.
/Martin
Øv min P85 har VIN nr. 2927x og er IKKE gået i produktion endnu ;-(
Bekræftede min ordre d. 23/10-13.
Jeg er KÆMPE fan af Elon Musk og har set næsten alle video klip omkring ham på youtube, har også set en del omkring Nikola Tesla som i sandhed også var et fantastisk menneske med en fantastisk historie (som Elon :) og har været ret optaget af hele historien omkring "General Motors EV1".
Jeg er vild med produktet Tesla Model S og er sindsygt imponeret over hvad de har opnået og har stor respekt for den kamp de har kæmpet og er selvfølgelig lykkelig og taknemmelig over at han i dag giver os den tro på fremtiden, som han også selv havde mistet.
Da vi besluttede os for at erstatte den Micra vi har som pendlerbil fordi den er livsfarlig i glat føre, var vi ekstremt tæt på at købe en Nissan Leaf men ventede på den nye model, samtidig blev vi inviteret en tur til københavn som tourister og da skæbnen ville ha os forbi bredgade 35, tja så var den tur ødelagt.. :) -hele natten sad jeg oppe på 17 etage af Royal Hotel og så youtube video'er og lavede bilbudget.
Vi fik beskeden at nu var de klar til at starte levering i dk og de ville kunne levere Oktober/November og i butikken garanterede de personligt en levering før Januar, hvilket var meget vigtigt af frygt for glatte veje.
Vi fik så lov til at betale en 2013 pris da vi bestilte efter Januar hvilket var ca. 10.000 kr. ekstra og inden at vi fik lov til at konfigurere bilen var tågelygterne taget ud af Tech-pakken og ventetidenblev heller ikke sjovere af at vi ingen information har fået fra Tesla. -efter en laaang ventetid på 8 måneder i november var lykken dog stor da bilen endelig gik i produktion, men den varede dog kort da bilen gik tilbage til sourcing parts og den totale nedtur kom så da de lavede prisen om sådan at vi kunne spare 25.000 kr. eller gratis ha fået super-charger (60 kwh), tågelygter og baksensor mod aflevering af lyspakke og blankt træpanel, hvilket helt klart for mig ville være en drømme konfigurering hvis jeg ikke skulle tænke økonomi. :)
Jeg ringede til Tesla og som fortalte at bilen var lige ved at gå i produktion så de kunne ikke lave det om og at udvidet nappa læderindtræk var med i den "gamle" model. -Og hvis jeg ville ha det ændret skulle jeg starte helt forfra, hvilket er lidt svært når nu man i kæmpe begejstring har fortalt alle om dette fantastiske projekt. -Her 2-3 måneder efter kan vi endelig se en afsluning på dette had/kærlighedsforhold forhold, men synes godt nok at 25.000 kr. er mange penge for at få bilen et par måneder før og 4 ekstra lysdioder, og jeg synes enlig de burde få det afvide og det irritere mig ekstra fordi at det virker enlig som om at de er fuldstændig ligeglade og at de er blevet en kæmpe arrogant organisation, især når man også samtidig høre Elon snakke om at de vil levere verdens bedste service, det er åbenbart ikke interessant i lille dk.
Min tillid til Tesla som organisation er i hvert fald væk og derfor skal der virkelig nogle gode argumenter til hvis jeg skal købe en Tesla igen og det er jeg virkelig træt af, eftersom jeg stadig er i starten af 30'erne havde jeg håbet at jeg gerne skulle købe mange flere Tesla'er i fremtiden, men nu må vi se hvad der sker når jeg endelig får bilen.. :)
Hvem har du snakket med om datoer? Jeg har ikke fået nogen udmelding overhovedet bortset fra estimatet inden bestilling. Mit VIN er 30801, P85, så der er vel næsten chance for at det er samme levering som din. Jeg bekræftede 9/12.
/Jeppe.
Har fået en mail fra Mikkel fra Tesla DK i dag.
/Martin
Hej Alle
Jeg kan ikke finde noget vin.nr. på teslamotors.com , my tesla. Jeg har et RN nr. fra selve bestillingen, som jeg heller ikke kan se derinde. Hvad gør jeg forkert ?
VH DerHansi