Hej Clement
Lyder som en god tur I har planlagt.
Jeg ville selv medbringe følgende adaptere/udstyr:
Dertil vil jeg overveje at bestille kort fra TheNewMotion, som har mange ladepunkter i Holland og Belgien.
Edit: se https://my.thenewmotion.com/ for at finde bogstaveligt talt tusindvis af opladepunkter. Alene i Amsterdam området er der 2800+ lokationer. Plugshare.com har også gode oversigter over ladesteder. (Edit slut)
Mht hoteller mm så er destination charging jo ved at rulle ud. Men ellers må man vist skrive til de enkelte hoteller man overvejer at besøge og høre dem ad.
Hvis I kommer nordfra, er sidste supercharger (Senlis) omkring 70 km fra Disneyland, det er jo ikke uoverkommeligt.
Clement, jeg kørte ned gennem Europa med familien i vinterferien. Vi var gennem Tyskland, Svejts, Italien og en forsvindende lille del i Frankrig. Jeg havde købt lidt adaptors fra Tesla; et stik til hhv Svejts og Italien. Men ellers ikke noget.
Min erfaringer fra turen var, at det er umuligt at få ladt op udenfor Superchargers. Vi måtte opgive, da stikkene ikke passede eller vi ikke var medlem af "klubben". Der er mange Clever-agtige ladere overalt, men de er ikke til at få adgang til, uden et kort eller brik.
Efterfølgende har jeg fundet ud af, at man med PlugSurfing (App og brik) kan få adgang til de fleste offentlige ladere i Europa, dvs Chademo og Type 2. Jeg har ikke forsøgt selv da jeg klarede den på Superchargers, men i fremtiden vil jeg forsøge.
Derfor vi jeg sige, at du med adgang til PlugSurfing (eller tilsvarende app) og Supercharger er ret godt dækket ind i de lande du nævner.
Puha, det er edeermame svindyre priser de forskellige udbydere tager for ladning pr KWh, det er vist bedst at undgå hvis man kan..;-)
fmm1000: Fasevending vil efter min bedste overbevisning ikke kunne løse nogle af de kendte lade problemer med en Tesla. En fasevender bytter rundt på to af faserne, og en Tesla er ligeglad med fase rækkefølgen. Fase vender funktionen er kun til drift af tre-fasede motorer, der vil ændre omløbsretning ved fasevending. Men det bliver dit kabel jo ikke ringere af.
Tror de mener vending af fase og null, da de ofte er montert forkert i stikkontakten
Jeg har en S'er der originalt er fransk - der fulgte 2 tilsyneladende ens Schuko-adaptere med... mon ikke det har noget med fasevendingen at gøre...