Loading...
dk

12V i Trunk og Frunk | Tesla Forum

Reklame
griffel
griffel Jun 4 '16
Fedt det lykkedes :-)
Har du et link til den guide til kabelfremføring?
Og hvor har du købt stikket til trunken?

Det ser jo nemt ud med sikringerne, men vil der ikke være mulighed for at Tesla kapper ledningen ved næste service (hvis de opdager den)? Synes jeg har læst flere steder at de kapper alt uoriginalt uden at spørge... Måske kan man frakoble og gemme dem lidt af vejen inden man tager til service?

Tror jeg skal prøve det også - dog med en anden type kabel ;-)

/Jakob :-)
RobertJ
RobertJ Jun 5 '16

Griffel, 
Som udgangspunkt har de jo ikke ret til at 'ødelægge' mine private installationer. Jeg vil kræve erstatning hvis de gjorde. Det er min bil, ikke Tesla's.

Guiden findes her: http://teslatap.com/...hrough-the-firewall/

Det er nogenlunde let nok. Jeg fjernede luftfilterkassen. 2 bolte. 20cm nede til venstre er der em gummiprop.
Kabel igennem der.
Bukkede en jernbøjle ud, og viklede om kabel for stivhed.
Prøvede at sigte efter venstre sidedæksel bag døren og kunne fange kabel og bøjle med en kraftig magnet, og trække det hele igennem.
Kabel er foldet op under plastikbeklædningen langs undersiden af døren.
Skal lige have fundet en bedre løsning op langs bagsædet.

Stik er fra Shengzhoudidooo China.. Eb4Y. 
Div. kabelsko og krympeflex fra Thansen.

DeaconWP
DeaconWP Jun 5 '16

Griffel og Robert:

Hvis Tesla skal skille noget ad på Jeres bil, for at de kan lave service på den, så gør de selvfølgelig det.

Og de plejer ikke at måtte samle noget igen. Så hvi de skal pille ledninger af 12 volt batteriet, fordi der er sat et 12 volt udtag fast i "kassen i Frunken", så piller de dem da af. Selvfølgelig uden at ødelægge noget.

De samler det ikke igen, for det må de ikke.

Hvis man nu sørger for, at der er en nem stik forbindelse, som de flinke Tesla mekanikere kan adskille, når de skal have den kasse ud, så kan det da være, at "de kommer til" at sætte det på igen."

De er jo også service mindede. :-)

Husk det, ved alle modifikationer. Så bliver alt så nemt.

griffel
griffel Jun 30 '16
@RobertJ
Så er det lykkedes for mig at få trukket et kabel fra trunk til forenden til sikringskasserne. Det mest bøvlede var da vist at få tæppet til at sidde ordentligt igen bagefter.... ;-) Knækkede kun een blå clips da jeg samlede igen.
Men har du boret hul i dækslet til sikringerne, eller hvordan er du kommet derind med strømtyven? Eller kører du uden låget nu?

canel
canel Jun 30 '16

sikringsboxen er sat fast med 2 bolte i tværbommen. mener det er en 10-11mm top.

skru dem af, og det er til at arbejde med.

bunden kan klikkes af ved at udløse en flap i begge sider, og der er alle forbindelserne i spadestik.

så enten ommonter med nytspadestik med 2 ledninger, eller lod ledningen fast tæt ved og aflast med en strips.

god fornøjelse.

griffel
griffel Jul 5 '16

Så fik jeg afsluttet mit 12V-projekt til trunken.

Jeg brugte anvisningen i RobertJ's indlæg (#22) og fik fat i noget strøm med en sikrings-strømtyv fra Hr. Hansen http://www.thansen.dk/...7&pn=-1239832084

Der var en enkelt ledig position i min bil nederst til højre, så den tog jeg. Der er lige netop plads til den.

Jeg borede et hul i dækslet og samlede det hele indenfor under låget. Så er samlingen beskyttet - og det ser pænest ud ;-)

Stelforbindelsen kunne sikkert også have været tilsluttet omme bagved, men da jeg havde fået fat et dobbelt kabel, så blev den skruet på alustiveren foran.

Så nu kan der køles! Også uden at bilen står i camper-mode :-D

jens2
jens2 Aug 9

mit 12v udtag var gået i stykker. Den flinke mand fra Tesla, sagde at de ikke måtte reparere, så de skiftede bare hele ledningsnettet. Holt holt jeg kørte fluks ud til Hinderup auto, de må, kunne og ville reparere og monterer ekstra stik. Flink mand som giver super service lige som autoskadestuen.

Sider: « 1 2
Reklame