Loading...
dk

Er min S85D stjålet ?? | Tesla Forum

Jevi
Jevi Apr 19 '16
Afleverede min T-baby til værksted for opretning/lakering af lille bule.

Da jeg kom hjem ville jeg checke at den var ok på min smartphone.

Resultat: Mobile App Remote Access is OFF.

Har aldrig set det før.

Er den blevet stjålet af en snedig tyv, som selvfølgelig straks har sørget for at den ikke kunne spores ?

Eller har værkstedsmekanikeren koblet remote access fra så han uopdaget kunne køre bilen hjem og have det sjovt med de 660 Nm drejningsmoment undervejs?

Jeg synes f.... ikke det er ok!!!

Er jeg hysterisk ?? 

Jeg har tænkt mig at ringe til værkstedet imorgen og bede om en forklaring.

Burde jeg have aktiveret valet-mode ?

Soreno
Soreno Apr 19 '16

Hej Jevi

Værkstederne slår altid Remote access OFF for at undgå skade på mekaniker under rep.

Man kan ikke have Valet-mode aktiveret, da Frunken ikke kan åbnes når Valet mode er slået til.

MrCoffee
MrCoffee Apr 19 '16
Hejsa. Har oplevet det et på gange, for deres egen skyld burde de lige informere om det, vi ejere er jo lidt småhysteriske :)
Secondtoflying
Secondtoflying Apr 19 '16
De 2 gange min har været hos Autoskadestuen har den været synlig hele tiden, og det har jeg ikke haft nogle i dvendinger imod :-)
T3S7A
T3S7A Apr 19 '16
Har aldrig hørt om at et værksted skal slå Remote access OFF. Har haft min ved Tesla en del gange, og har altid kunne få tilgang til den. 

Hvis værkstedet har slået det fra, så ville jeg da hører om hvorfor, og undersøge om det virkelig var nødvendigt at slå fra! Lyder ikke til det, ved en vaskning/lakering. 

Kiefer
Kiefer Apr 19 '16
Remote adgangen foregår via en 12V forbindelse mellem GSM modem og bilen. Hvis det er den mekanikeren er bange for, tror jeg ikke han skal røre ved en el-bil ;-)

Men tag en snak med dem, hvorfor de har gjort det. Og informer dem om, at det jo er eneste mulighed for at overvåge hvis bilen bliver stjålet, og om de dækker alle de omkostninger der måtte være, hvis den bliver stjålet mens den er hos dem. Da det jo er dem der har slået overvågningen fra. Det kan måske få dem til at tænke sig om en ekstra gang, inden de gør det igen, hvis de ved de risikerer at stå med en regning på mellem en og to millioner...

/Martin

Stump69
Stump69 Apr 19 '16
Tesla har min bil inde nu, i Aarhus, så tjekkede lige app'en for sjov. Set ud fra billedet, tror jeg de gørdet konsekvent, bilen har ihvertfald ikke været brugt til at køre dørtræk med, da den kun er trillet ind på værkstedet.
Lennart
Lennart Apr 19 '16
Min er dernede nu, og der er ikke slået noget fra... den har været der 6 dage nu
PeterE
PeterE Apr 19 '16
Jeg har oplevet begge dele, både at remote access var slået til og fra - og en af gangene kørte min bil (i følge app'en) 92kmt på i lille vej i nærheden af Vallensbæk udleveringen. Blev jeg knotten over det? Nej da, slap nu af - jeg tager bare ikke fartbøden hvis den dukker op :) 
Soreno
Soreno Apr 19 '16

Det lyder som om værkstederne har en vidt forskellig holdning til Remote acces ON/OFF

Min fik repareret en bule i forskærmen ved Crashpoint i Århus i februar og værkfører Jesper Nielsen gjorde mig opmærksom på at remote acces blev frakoblet, hvilket han desuden viste mig på skrift at man skulle acceptere det. De har haft flere ubehagelige Remote access fra Tesla ejere under karosseri rep. og derfor indført denne politik.

Desuden accepterer man at VALET mode er OFF. De kan ikke åbne trunk når den er tilkoblet.

De havde dog også trukket stikkene på min Blackvue 650 dashcams :-(

Der er ingen grund til paranoia!! Slap af og hav tillid til værkstedet tænkte jeg og kom tilbage efter bilen 5 dage senere for at se en forkert farvet forskærm monteret på min bil. Måtte retur en uge senere og kørte rundt i en Clio i mellemtiden :-0

Comeback
Comeback Apr 19 '16
Vil man gerne have styr på værkstedet kan man benytte https://linkmytesla.dk eller bare tage et billed af energi måleren enden den leveres på værkstedet, har selv oplevet der blev kørt rådent i min TMS, men mens den var på værksted, fik en meget stor undskyld.
Soreno
Soreno Apr 19 '16
Bruger begge dele :-) https://linkmytesla.dk er ret genial og billig (250kr/år)
Comeback
Comeback Apr 19 '16

der udover lægger jeg denne i forruden når den skal på værksted :)

Gronhund
Gronhund Apr 19 '16
LinkMyTesla m.m. logger vel ikke noget, hvis RemoteAcces er slået fra.
Men et billede af energimåleren kan de nok ikke manipulere med.
Var ved Tesla i Aarhus, og kunne se på energimåleren, at der var blevet kørt forbløffende pænt (men de har nok siddet bag rattet på sådan en før). Kan tilgengæld forestille mig, at der vil være højt energiforbrug (og høje hastigheder på byzone-veje), når vores Teslaer skal til at synes.
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Apr 19 '16
Bluecoffee
Bluecoffee Apr 19 '16
Den har jeg også prøvet på Kirstinehøj. Undrede mig over en stribe meget høje bjergtoppe på energimåleren efter et værkstedsbesøg, og da jeg spurgte mere ind til det, viste det sig, at en ny medarbejder "ikke havde været opmærksom" på sidste frakørsel før Øresundsbroen, så han måtte til Sverige for at vende om. Fik en pæn undskyldning fra værkstedet:-) Det går jo nok altsammen.
Comeback
Comeback Apr 19 '16
LinkMyTesla Logger mig bekendt også selv om RemoteAcces er slået fra, det er kun appen der ikke virker.

det skal jeg have testet :) imorgen

Lennart
Lennart Apr 20 '16
Jeg skrev igår at min bil var på værksted, og jeg kunne godt se min bil. Men de ringede også og sagde at min bil nu var færdig, men de ville gerne støvsuge og vaske den, så jeg kunne hente den imorgen, som er i dag. Og så kunne jeg ikke se bilen mere... det syntes jeg er meget mærkeligt! Hvad er jeres mener om dette? Jeg vil helt klart spørger ind til det når jeg henter den idag!!
Seppe
Seppe Apr 20 '16
Hvis den står indenfor er det ikke sikkert den har mobiladgang, det sker også nogen gange i p-huse. Det eneste der irretere mig en smule ved at de slår remote fra, er at de ikke slår det til igen når de er færdige :-)
Lennart
Lennart Apr 20 '16
Den har stået indefor i 5 dage, og der har jeg kunne se den. Bare lidt underlidt at når den nu er køreklar, så kan jeg ikke se den mere
Stump69
Stump69 Apr 20 '16
@Lennart.

Det screenshot du sender, ser jeg også alt for tit. Jeg er ikke sikker på at det har noget med bilens forbindelse til data at gøre, da det sker for mig, selvom bilen står i garagen med WIFI forbundet. Jeg kan dog ikke komme med en forklaring, men irriterende er det i den grad. Jeg har også prøvet den app, som hedder Remote S, synes den er lige så ustabil. Jeg tror ikke du skal være nervøs for at de har slået noget fra, og ligger og brænder gummi, tror bare du skal prøve at forbinde nogle gange, så kommer den sikkert.

Sider: 1 2 »