Loading...
dk

Autopilot på prøve | Tesla Forum

PEB
PEB Apr 21 '16
Jeg fik i morges tilbud om at teste autopilot i en måned og har installeret softwaren. Det virker fint.
Det undrer mig, at man skal til Tesla hvis man skal købe pakken, men at det kan gøres "over the air" når det er en prøveversion. Der må være nogle forskelle eller nogle ting bilen ikke kan med testversionen.
griffel
griffel Apr 21 '16
Jeg kan umiddelbart ikke se hvad denne testversion ikke skulle kunne i forhold til den permanente.

Jeg må sige at Tesla gør sig anstrengelser for at sælge lidt ekstra... ;-)

/Jakob :-)

PeterE
PeterE Apr 21 '16
Det er med 99,9% garanti den samme software og derved der samme funktionalitet. De åbner bare for adgangen, og lukker den igen hvis du ikke hopper på.
PEB
PEB Apr 21 '16

Citat fra PeterE Det er med 99,9% garanti den samme software og derved der samme funktionalitet. De åbner bare for adgangen, og lukker den igen hvis du ikke hopper på.
men hvorfor skal jeg så til Tesla hvis jeg vil have det aktiveret? Det har været svaret fra Tesla tidligere.
PeterE
PeterE Apr 21 '16
Bedste gæt: For at give dig en god oplevelse og for at få din betaling :)
Kiefer
Kiefer Apr 21 '16
Helt enig. Og hvis de bare sagde man kunne bestille "over the air" vil man jo kunne bestille hvor som helst i verden hvor det er billigst.

At jeg så synes de skulle gøre det herhjemme, hvorved den danske stat ville gå glip af moms-kronerne er noget helt andet...

/Martin

runeh
runeh Apr 21 '16
Håber meget jeg får tilbudet snart. Var i Århus med bilen i går til fix af garanti ting. Det har ikke givet adgang til trial. Havde håbet de ville smide ny software på med adgang, men nej. 
Battmobil
Battmobil Apr 24 '16
Når man tilkøber AP får man bla. skiftet amen/vælgeren tl fartpilotm så deterkke kun software. Med AP er der en syvtrins skifter til den adaptive fartpilot. Jeg går ud fra at man I trial versionen ikke kan justere hvor tæt man kan kører på forankørende.
Cermit
Cermit Apr 24 '16
Min er købt uden AP i december 2015, men har stadig syv trin dreje knap i armen til fartpilot. Mener der er et lille symbol på armen der indikere afstand til forankørende, den har dog ingen funktion. Nogen der ved om det er tilfældigt at man bliver tilbudt denne prøve på autopilot? Eller kan man gøre noget selv ud over at købe AP pakken? :-)
Kiefer
Kiefer Apr 24 '16
I og med at Tesla hele tiden har sagt at alle biler er udstyret med autopilot hardware, vil det også undre mig at der skal skiftes en arm for at få det aktiveret. 

/Martin

PEB
PEB Apr 24 '16

Citat fra Battmobil Når man tilkøber AP får man bla. skiftet amen/vælgeren tl fartpilotm så deterkke kun software. Med AP er der en syvtrins skifter til den adaptive fartpilot. Jeg går ud fra at man I trial versionen ikke kan justere hvor tæt man kan kører på forankørende.
Min har denne arm og den virker også til at sætte afstanden til forankørende med (i trial versionen), så den skal Tesla ikke skifte.
Zyp
Zyp Apr 25 '16
Min har også den arm.

....men jeg venter stadig på den fri trial. Var på langtur i weekenden, og havde håbet på en hjælpende hånd på turen.

Jeg tænker hvordan de mon udvælger dem der får den trial.

runeh
runeh Apr 25 '16
Hvis de så lige ville supplere med et tilbud, ville jeg uden tvivl slå til. Men syntes egentligt 21k var meget at give for det i 2015 (altså før autopilot eksistrerede og uden den store tidshorisont). Og syntes nok stadig det er meget at give over 26k for det i 2016. Specielt når min primære kørsel er 20 km på landevej til arbejde, med nogle lyskryds på vejen. 
PEB
PEB Apr 25 '16
Det kan fås for 19.800,- i Norge
Battmobil
Battmobil Apr 25 '16

OK. Jeg har godt nok ikke den rigtige arm med de 7 trin, men det er jeg måske den eneste der ikke har? Min Tesla er også fra November 15.

Men jeg har bestilt tid I Kristiansand Ultimo November :-) Så håber jeg bare NOK kursen holder sig omkring 0,8.

Hviidbjerre
Hviidbjerre Apr 26 '16
Så kom den..... Ku godt ha udskudt den prøvetid til sommerferieturen :-)
Forummets indlæg er redigeret af Hviidbjerre Apr 26 '16
griffel
griffel Apr 26 '16
@Hviidbjerre  Kan man ikke vente med at aktivere den og benytte den senere...?
Hviidbjerre
Hviidbjerre Apr 26 '16
Jeg turde ikke skippe..... Så ved det ikke, men tror det ikke.
Det er jo også smart med en prøvetid før folks sommerferie!!

Talte med en fra Tesla i går og spurgte ind til den. Han sagde, at prøveperioden kommer til alle om lidt, og at den starter uagtet om man aktiverer eller ej??

I går morges stod jeg op til en frosset skærm. Efter genstart sås beskeden "din prøveperiode er slut"..... Altså før jeg var blevet tilbudt......

Så her til morgen jeg ikke andet end straks sige Ja Tak.

Havde nu været fedt igennem Tyskland i juli...
KXR
KXR Apr 26 '16
PEB, har du fået aktiveret i Norge, eller kender du nogen der har fået det lavet. Jeg får oplyst at dette ikke er muligt på en DK indregistreret Tesla?
SuneH
SuneH Apr 26 '16
Jeg fik den i morges og valgte "Skip" - håber da man kan vælge den til senere, dvs udskyde sin prøvemåned....
Sider: 1 2 3 »