PEB, har du fået aktiveret i Norge, eller kender du nogen der har fået det lavet. Jeg får oplyst at dette ikke er muligt på en DK indregistreret Tesla?Jeg har prøveversionen lige nu, men har talt med Tesla i Norge og det er ikke noget problem at få den aktiveret der.
P85DK: Når du sælger fra et IKKE-EU land, så skal der betales moms til enten EU eller modtagerlandet. D.v.s. Tesla Norge skal betale moms til DK, hvis de sælger en opgradering til en dansker i danmark over nettet.
"Jeg har prøveversionen lige nu, men har talt med Tesla i Norge og det er ikke noget problem at få den aktiveret der" PEB: Gad vide om de er helt klar over momsreglerne - du skal tage til Norge for at få det gjort, ellers skal der betales dansk/EU moms.Jeg har også regnet med at køre til Norge. Tesla i Norge vil også have bilen. De siger at de ikke kan opdatere "over the air"
Men nu utroligt de insisterer på at få bilen på værksted, når trial kan aktiveres 100% på 1 minut med et restart. Måske der kom lidt med den seneste opdatering også.
Jeg kører nu også glad rundt med autopilot. Men tror jeg kommer til konklusionen, at 26.5k er for meget at give for det. Et tilbud fra Tesla, evt. Norge, kunne være interessant.
Er det ikke at smide dem en mail? :)
Jeg kan egentlig ikke huske om Teslas pakker også stiger i pris, eller om det kun er bilen.
Dog kan jeg tilføje at det er rigtig rart på længere ture, at slå den til med jævne mellemrum. :) Den adaptive fartpilot er også rigtig rar at have, specielt i længere køer.
Kørte fornylig en hurtig tur til tyskland og tilbage samme dag. Sammenlagt 1000 km, hvoraf godt 800 km var med Autopilot. Der er en verden til forskel i hvor afslappet man når frem til destinationen og det fungerer som en meget effektiv ekstra sikkerhed.
Systemet er alle pengene værd. De fleste af "prøvebilisterne" når sikkert kun at få en lille smagsprøve. Det tager nok længere tid end 1 måned at blive rigtig fortrolig med systemet. Sådan var det for mig.Uanset er min teori at de fleste af dem der ikke betalte for autopilot ved leveringen, heller ikke vil betale for det, selv efter en smagsprøve. Sikkert af finansielle årsager.
Jeg kører i virkelig tæt morgen-motorvejstrafik og ditto om eftermiddagen, og bruger stort set aldrig autopilot, men fartpilot bruger jeg tit. Udfordringen med autopiloten er at den ikke læser trafikken hurtigt nok, og på min morgenrute sker det hver dag at andre biler sejler ind i min bane...og ja, de sidder og sms'er :)
Men jeg ville vælge AP igen til enhver tid, det er alle pengene værd.
Har kørt med det et par dage nu og jeg synes konsekvent min lægger sig alt for langt til venstre på kørebanen.....får totalt dårlige nerver af det. Når jeg passerer lastbiler, så rusker det helt i bilen, så tæt den kører på :-( Har dog ikke været på motorvej endnu. Har ikke den store erfaring endnu, men indtil videre er jeg ikke imponeret.
Den bliver også ved med at bede mig om at holde på rattet og nødbremse......måske regnen?