Loading...
dk

Clever / IF-forsikring | Tesla Forum

TMD
TMD Jun 11 '14

Hej forum!

Jeg har lige bestilt en S85'er til levering i oktober og er nu igang med at undersøge markedet for forsikringer.

Clever tilbyder i samarbejde med IF-forsikring en forsikring af TMS til 8500kr/md med selvrisiko på 5000 kr, fri km og krav om GPS-tracker. I forhold til det andet tilbud jeg har fået fra Danske Forsikring (14500kr/år), lyder det til at være en fin pris, hvis man alligevel (som i mit tilfælde) skal ud og abbonnere på en ladestander. Jeg vil køre ca. 50000 km/år.

Er det en god deal?

Kiefer
Kiefer Jun 11 '14

Det vi gjorde, eller rettere min hustru gjorde, var at ringe rundt til noget nær alle selskaber og få en pris fra dem, der er meget stor forskel på prisen for forsikringerne fra selskab til selskab og endda også fra medarbejder til medarbejder inden for samme selskab.

Men 14.500 hos Danske Forsikring lyder af meget, mener ikke vi giver meget over 8K hos samme selskab, men det kommer selvfølgelig an på alder, km forbrug og tidligere skader.

Hvad er årsagen til at du skal ud og abonnere på en ladestander?

/Martin

TMD
TMD Jun 11 '14
Hej Martin. Jamen egentlig fordi, at jeg kan få 1 kr pr kwh retur, hvilket bliver til en del, når jeg kører 50000-55000 km/år. Tommy
KS
KS Jun 11 '14
@TMD: Check Elbilsupport.dk eller evse.dk - det er meget billigere (indtil jeg kommer med en)
TMD
TMD Jun 11 '14
Ja, det er rigtigt, men hvis ikke det lykkes mig at finde en forsikring til 8500 kr/år andre steder end igennem Clever/IF, så kan det ende med at blive dyrere for mig at vælge evse.dk eller elbilsupport.dk. Pt er alternativet forsikringsmæssigt 14.500 hos Danske Forsikring, og 6000 kr dyrere om året er Clever ikke...
KS
KS Jun 11 '14
@TMD: Jeg har hos Tryg forsikring til 7666 kr. om året - det er naturligvis afhængigt af postnummer og tidligere præmietrin m.v. Kontakt evt Martin Hasselgren hos Tryg på: Tryg | Kontaktcenter Privat, 1D1 | Vestre Havnepromenade 5 2 | 9000 Aalborg Telefon: 96 34 96 20 | Fax: 96 34 96 97 martin.hasselgren@tryg.dk
TMD
TMD Jun 25 '14
Lige en opfølgning på forsikringssituationen: Det er lykkedes at få en rigtig fornuftig aftale på plads med Købstædernes Forsikring. Intet gps-tracker-krav, 7931kr/år, selvrisiko 4239kr, incl udvidet bildækning. De forventer dog at man flytter indbo og 1 stk ulykkesforsikring med. Tryg smed et tilbud på 14378kr/år og en selvrisiko på 6400kr. Så det ender jo godt med evse.dk og en fin deal med Købstædernes.
TMD
TMD Jun 25 '14
Fri km er inkluderet!
Kiefer
Kiefer Jun 25 '14

Vi forsøgte os også med Købstædernes, og ja de var relativt billige på Teslaen, men det blev så mere end opvejet af at de var dyrere på de andre forsikringer...

Så alt i alt var vores tilbud fra Købstædernes for dyrt i forhold til hvad vi skulle give ved Danske Forsikring.

/Martin

KAB123
KAB123 Jul 10 '14
Jeg kan tilbyde attraktiv forsikring på Tesla. Fri kilometer og intet krav til gps tracker..

Venlig hilsen

Købstædernes Forsikring
Allan Lindholt Nielsen
21640922 / Aln@kab.dk
Meb
Meb Jul 10 '14
Hej Forum
Får min S85'er til oktober og har netop fået forsikringstilbud fra IDA - 7200 årligt med 5000 i selvrisiko om 40000 km - ingen krav om gps tracker. Jeg har alle mine andre forsikringer hos IDA til en samlet god pris i forhold til de priser jeg ellers har fået tilbudt i tidens løb...
Hookmaker
Hookmaker Jul 11 '14

@Meb, hvor er du bosat?

Ville i øvrigt være en god idé hvis alle der nævner gode tilbud lige fortalte hvor de var bosat, så er der da noget sammenligningsgrundlag...:-) 

MK
MK Jul 22 '14

IF kan varmt anbefales :)