Loading...
dk

Så er der åbent for online config af Model X | Tesla Forum

PerPower
PerPower Apr 29 '16
Endelig åbent så man kan se hvad en evt. model x vil løbe op i. Ærgerlig besked til alle der har reserveret sidste år...

https://www.teslamotors.com/da_DK/modelx/design?redirect=no

Forummets indlæg er redigeret af PerPower Apr 29 '16
Gronhund
Gronhund Apr 29 '16

Citat fra PerPower Ærgerlig besked til alle der har reserveret sidste år...
Det kan godt være jeg ikke er helt inde i det med Model X, men hvad er det der er ærgeligt?

JL
JL Apr 29 '16
At der kom afgifter på og den blev så dyr. MEN, jeg prøvede lige at konfigurere en X75D med 7 sæder og det udstyr jeg gerne ville have, luftundervogn, tech-pakke og træk. Ingen autopilot og ingen ultra hi-fi osv. Den ender på 1,1 mio. :-(. Der står at afgifterne og moms er ca. 400.000, så selvom der ikke var kommet afgift på var den vel alligevel endt på ca. 900-950.000 :-/. Så det er ikke udelukkende adgiftens skyld at den er blevet så dyr.
PerPower
PerPower Apr 29 '16
@Gronhund - den ærgerlige besked er den store besked øverst hvori Tesla angiver, at dem der har reserveret før den 9.10.2015 ikke får mulighed for at købe bilen uden afgift. 
DeaconWP
DeaconWP Apr 29 '16
Man kan på den konfiguration man laver trykke på den "knap under det sorte pris felt, der hedder Udskriv.

Så kommer der en PDF frem, hvor man kan se både hhv. momsen og registreringsafgiften.
DeaconWP
DeaconWP Apr 29 '16
Uhm, endnu en fordel ved at være hurtig med allerede at have bestilt sin bil.

Nu kan man få den med ekstra kraftig lader, som dobbeltlader til en S.

Det kunne man ikke vælge, da vi med forudbestillinger skulle bestille i marts.
Endnu en genialitet fra Tesla.
PerPower
PerPower Apr 29 '16
Dobbeltladeren kan "aktiveres efter levering" og da det faktisk er en smule billigere, er det nok det de fleste vil vælge at gøre. Så kan man også se om man får behov for det. Men med destination chargers kan det godt gå hen og blive brugt en del...
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Apr 29 '16
denlange
denlange Apr 29 '16

Citat fra DeaconWP Uhm, endnu en fordel ved at være hurtig med allerede at have bestilt sin bil.

Nu kan man få den med ekstra kraftig lader, som dobbeltlader til en S.

Det kunne man ikke vælge, da vi med forudbestillinger skulle bestille i marts.
Endnu en genialitet fra Tesla.
Jeg talte med Susanne om det i marts og hun sagde at den ville kunne eftermonteres hvis/når den kom. I så fald kan det ende med at være en fordel i forhold til afgift. Kommer selvfølgelig an på hvad en eftermontering koster. 
PerPower
PerPower Apr 29 '16
Prisen står inde på siden - 16.300 kr. og ja, det er billigere end at købe den ab fabrik som koster 16.770 kr. (inkl. afgift).
T3S7A
T3S7A Apr 29 '16
Hvorfor er dobbelt lader kun sat til 24A? 
DeaconWP
DeaconWP Apr 29 '16
Det er ikke en dobbelt lader installation. Det er blot en udvidelse af den eksisterende, så den kan trække noget mere strøm. Der er fysisk ikke plads til 2 ladere i en X, så der er kun en lidt større monteret.

Men lige som på en S, så er det bedre at bruge penge på en ChaDeMo adaptor.
JL
JL Apr 30 '16
@Deacon: Det kommer vel lidt an på ens lademønster? Jeg har aldrig haft brug for en ChaDeMo, men har haft gavn af min dobbeltlader mange gange på bl.a. Mols-linien og når man lader på Comwell.
T3S7A
T3S7A Apr 30 '16
Enig med JL. 22kW ladestander er der efterhånden mange af. Tyskland er plastret til med dem. 

Men vil det sige, at en bil som er større end S, ikke har plads til 2 lader? 

Eller er der problemer med dobbelt lader systemet? Det første års tid, kunne en S med dobbelt lader kun lade med 26A. Det sidste årstid kan man ikke længere vælge dobbelt lader som en tilvalgs funktion ved bestilling af en S. 

DeaconWP
DeaconWP Apr 30 '16
Udformningen af Model X er så meget anderledes, at der ikke var plads til det samme lade system, som i S modellen.
Da der ikke var plads til to ladere, har man valgt at lave en helt ny. Som så kan lade kraftigere end blot en enkelt fra S modellen, og samtidigt mindre end to af dem.

Så det er kun af plads mæssige årsager, at der kun er en lader.

Man kan stadig, ved personlig henvendelse under bestillings processen bestille dobbelt lader i en Model S.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 30 '16
Renedyhr
Renedyhr Apr 30 '16
Er du sikker på at man stadig kan få eftermonteret en 22 kw lader? På hjemmesiden kan man på en Model S kun vælge en 16,5 kw lader.
DeaconWP
DeaconWP Apr 30 '16
Nej, det er jeg ikke mere. Det må være en ny option for model S også.

Undskyld, det havde jeg ikke set, hermed opdateret på min viden. Tak.
Så standard er 11 kW, tilvalg er så 16,5 kW lader.

mbk
mbk May 25 '16
Citat fra DeaconWP Nej, det er jeg ikke mere. Det må være en ny option for model S også.

Undskyld, det havde jeg ikke set, hermed opdateret på min viden. Tak.
Så standard er 11 kW, tilvalg er så 16,5 kW lader.

Synes den er lidt led fra Tesla, godt nok koster en ny lader udviklingsomkostninger, men synes det er trist at begrænse lederen med software. Især når det er måske 5 mod 8 timers opladning, det er en akilleshæl de vælger at software begrænse, ikke en luksus ting som autopilot.
Synes også deres 26k for software opgradering af 5kWh er latterlig.  Men sådan er det vel. Heldigvis får man stadigvæk levetids forøgelsen af en større pack uden bekostning.