Loading...
dk

Tesla SuperCharger Live Status | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Apr 29 '16
I en af Teslabjørns videoer ser man en monitor med live info fra alle SuC som findes world wide.

Man ser en oversigt med en Top-10 liste. Her ligger Køge på en 9. plads !!

Informationerne er for en 24-timers periode med et forbrug i Køge på 3745 kWh.


 

DeaconWP
DeaconWP Apr 29 '16
Hvis vi gad se alle de videoer han laver, så skal vi nok finde dem på you tube. Der er ingen grund til at spamme vores forum med dem.
P85DK
P85DK Apr 29 '16
Den ikke til data for Køge, men ud fra de andre, så har Køge serviceret ca. 100 biler det døgn med en gennemsnitsladetid på ca. 40 min. Det giver en belægningsprocent på ca. 23% over 24 timer.
T3S7A
T3S7A Apr 30 '16
Du kan da vidst ikke holde til at være så længe oppe DeaconWP. Hvad har KimT's indlæg med Spam at gøre? Det er et link til den video som trådstarter omtale. Hvis du ikke gider at se den, så lad da være med at klikke på den. Hvis du ikke synes om Tesla Bjørn's videoer så hold det for dig selv. Vi kommentere jo hellere ikke dine indlæg nedladende og negativt. Hvis nogen i denne tråd har lavet spam, så må det da være dig selv.! 
Nelarsen
Nelarsen Apr 30 '16
Indtil vi får denne supercharger status online, så kunne vi benytte trafikalarm.dk, for her kan man opdatere og se supercharger status (og fartkontroller mv.) - bare vi er nok der gør det!
SuneH
SuneH Apr 30 '16
Bruger den også, men er bestemt ikke imponeret over udbredelsen. Forleden var jeg i Kbh og kunne godt lige bruge lidt juice, og tjekkede Kirstinehøj ud på Im Tesla (som er den Trafikalarm føder med data).Det var 9 timer siden sidste status. Så er det jo ubrugeligt, for der er jo i praksis altid mindst en bil i gang derude.
KimT
KimT Apr 30 '16
Når jeg rammer Randers om morgenen ca. kl 7.30 er der for de meste ingen der har opdateret noget omkring nogen af SuC'erne endnu.
Nelarsen
Nelarsen Apr 30 '16
Netop. Hvis flere (alle) bruger trafikalarm.dk så får vi alle opdateret superlade status i bonus
Klaus_
Klaus_ Apr 30 '16
Trenden for aktive brugere af trafikalarm.dk/tesla er opadgående, så det går den rette vej, og det hjælper sikkert også i takt med at Trafik Alarm begynder på mere og mere markedsføring, jeg har hørt dem i radioen for nylig også (ikke specifikt for Tesla-delen, men besøger man hjemmesiden fra Tesla'en så får man den præsenteret).


Den fejl som nogle oplevede med ikoner der forsvandt, er i øvrigt også blevet løst, med stor hjælp fra "Nelarsen" :-)

Kmj
Kmj May 2 '16

Jeg syntes også det var smart med trafikalarm.dk -  Men hvis man sammenligner med fartkontrol.nu, så kunne jeg hurtigt se at fartkontrol var meget mere udbredt, det gør at den langt hurtigere får nye fotovogne opdateret. Samtidig er den gratis, så jeg valgte at bruge fartkontrol og så kun kigge på trafikalarm når jeg var på vej på en SuC og skulle se om der er plads.


Klaus_
Klaus_ May 2 '16
@Kmj, trafikalarm.dk/tesla er gratis (dvs. for Tesla-ejere) resten af 2016, indtil videre. SuperCharger-status delen forbliver selvfølgelig gratis, også selvom TrafikAlarm-delen evt. måtte kræve abonnement på sigt, ligesom apps'ene gør. 


T3S7A
T3S7A May 2 '16
Så længe status på SuC er ikke 100% hele tiden, kan det være lige meget. I bund og grund er det vel også lige meget hvor mange der er frie eller ej. Skal man bruge strøm, så ændre det ikke noget om der er 2 eller 6 der lader. 

Tesla skal komme med en løsning så man kan se hvilken dele stander man skal tage, for at kunne lade hurtigst muligt. Fatter ikke at det ikke længe er kommet - det vil jo gøre at man kommer hurtigere der fra igen = mindre optaget. Håber virkelig de for det lavet inden sommerferien. 

Thor
Thor May 2 '16
Det er lidt som GPS'en. Tænk der er helt oplagte, og simple at lave, laver de ikke.

Hvad end så årsagen er.

Nelarsen
Nelarsen May 2 '16
Jeg kører mest i storkøbenhavn og har indtryk af at trafikalarm virker mest troværdigt - måske jyderne tiltrækkes mest af "gratis"
T3S7A
T3S7A May 2 '16
Enig Thor. Det ville være så simpelt at lave, at i det øjeblik man nærmere sig en SuC, så kommer der en lille tekst på skærmen som fortælle hvilken stander man skal tage. Det ville så være den stander hvor man ville kunne lade hurtigst. 

Problemet er at Tesla helst vil lave noget som er helt nyt, så der kommer kæmpe medie dækning - derfor ligger de ikke mange kræfter i at lave GPS bedre mm. 

Thor
Thor May 2 '16

Citat fra T3S7A Enig Thor. Det ville være så simpelt at lave, at i det øjeblik man nærmere sig en SuC, så kommer der en lille tekst på skærmen som fortælle hvilken stander man skal tage. Det ville så være den stander hvor man ville kunne lade hurtigst. 

Problemet er at Tesla helst vil lave noget som er helt nyt, så der kommer kæmpe medie dækning - derfor ligger de ikke mange kræfter i at lave GPS bedre mm. 


Og resultatet deraf, er at man har en sindsyg fed bil, men med verdens dårligste GPS.

Man har et rigtig godt ladenetværk, og her vil man ikke gøre det mere tilgængeligt for kunderne.


Enten så er sidstenævnte svært at lave, eller så er det pga politik fra Teslas side.


Jeg synes alle deres easter eggs er rigtig sjove, men det irritere mig rigtig meget, at de nedprioritere ting som GPS og tilgængeligheden af SuC netværket på et teknisk plan.

koden
koden May 22 '16

Du har da fået summon :-)

 

Joke..hvad skal man med det... kun til blær.

Har brug for GPS og SuC info.

Kiefer
Kiefer May 22 '16

Jeg brugte Summon sidst vi var i Legoland hvor en ICE bil havde taget el-pladsen og vi derefter har henvist itl en almindelig plads der var alt for lille. Legoland så forøvrigt meget alvorligt på at en ICE bil holdt forkert. Den fik en påtale af deres parkeringsvagter.

Så ud med unger og hustru inden bilen blev kørt på plads af sig selv.

/Martin

ElPeter
ElPeter May 22 '16
@Kiefer: Så må man jo håbe at bilen ved siden af også havde summon, hvis de nu kom først tilbage. Alternativt et fjernbetjent soltag, det er bare knapt så elegant ;-)
Sider: 1 2 »