Loading...
dk

Tesla vaner... | Tesla Forum

SuneH
SuneH May 3 '16

Havde planlagt at arbejde hjemmefra i dag, så konen fik allernådigst lov til at køre i 007, som TMS'en hedder hjemme hos os.

Så opstod der en situation som gjorde, at jeg alligevel måtte afsted på arbejde. "Ingen problemer, så tager jeg bare Audien", tænkte jeg.

På med tøjet, ud af døren. Men hvor F... er audi-nøglen?

Jeg ledte i mine bukser, i nøgleskabet hvor den burde hænge, i min reservejakke og i konens jakke.

Endda helt ind i kontoret for at se om jeg kunne finde ekstranøglen. Uden held.

"Måske har jeg lagt den i garagen" tænkte jeg, i stadigt eskalerende panik.

Ned til garagen, op med porten, ind og lede på arbejdsbord mm. Ingen nøgle.

"Vent nu lidt.... Jeg skulle vel aldrig...?"

Jo. Audien holdt ulåst inde i garagen med nøglen i låsen fra da jeg havde bakket den ind søndag aften for at gøre plads til at håndvaske 007.

Da jeg endelig skulle afsted satte jeg resolut viskerne i gang...

PEB
PEB May 3 '16
He-he, den med viskerne kan jeg godt relatere til. :-)
Oscarsson
Oscarsson May 3 '16
You made my Tuesday :-)
mbk
mbk May 3 '16
Nu har jeg kun lånt en model s i et par uger, men bagefter var det helt forfærdeligt at komme tilbage til min Mondeo.

Jeg gik i stå konstant, glemte at skifte ned og op i gear, spekulerede om der nu også var mere diesel på, troede pæerne var sprunget da lyset var så ringe, kunne ikke forstå at man skulle sætte nøgle i og vride for at gaspedalen virkede, og endnu værre at skulle slukke motoren for lige at hente noget man havde glemt indenfor fordi husnøgle og bilnøgle hænger sammen...

Værste var nok da jeg gik rundt inde i Netto og så kom i tanke om at jeg havde bilnøgle og husnøgle hængende ude i bilen.
Slet ingen tvivl, Model S er stærkt vanedannende, og det gjorde ondt at afl. den tilbage. 

Mondeoen er stadig på tålt ophold, dog har vi det lidt bedre her 5 måneder efter, men kigger stadig langt efter hver Model S jeg møder og drømmer mig væk til den dag jeg kan få den eller sin lillesøster.

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 3 '16
Dieselosaurus
Dieselosaurus May 3 '16
Hehe... Genkender det al for godt. Kom til at bule kofangeren og kørte i et par dage rundt i en 'lånetraktor'. Sjovt nok blev turene tit afsluttet med et spray sprinklervæske:-)

Havde svært ved at tørre smilet af, da jeg fik 'Den bovlamme' tilbage. Det er bare overraskende dejligt at have en bil hvor man ikke skal tænke moment eller gear og bare letter foden for at sagtne farten, kører på solenergi fra husets tag og skal sikre sig at indkøbsposerne står, så de hverken vælter når man bremser ELLER accelererer :-)

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus May 3 '16