Loading...
dk

Jeg oplever simpelthen Teslas service som værende ikke eksisterende. | Tesla Forum

BNL
BNL May 3 '16
Hvad oplever i andre ?

Tror sjældent jeg har oplevet så ringe service på alle parameter, det være sig på mail, telefonisk, tidsbestillinger der ligger flere måneder ude i fremtiden, omskift fra vinter til sommerdæk tager en krig og man kunne blive ved.

Spørgsmålet er om man bare skal blive ved at finde sig i det.

Michael72
Michael72 May 3 '16
Prøv evt denne tråd:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4061?&page=1 ;

Junior
Junior May 3 '16
En af mine bekendte bestilte vinterdæk sidste år, de er stadig ikke kommet ude hos Tesla....... Med 4000 biler på vejene, er 2 servicecentre ALT for lidt ! Det er fandeme en ommer!
MrCoffee
MrCoffee May 3 '16
Jeg fik svar i dag pr mail som jeg sendte midt marts med beklagelse. Jeg har bestilt tid til vinterdæk i dag :)
BNL
BNL May 4 '16
Tak Michael72 - jeg søgte på det man fandt ikke noget derfor oprettede jeg denne, men undrede mig også over at jeg skulle have været den eneste der oplevede deres service som ikke eksisterende i alt fald på Amager afd.

Oplever at de hverken svare på mail, telefon at der kan være ventetider på flere måneder på service, at de glemmer at lave det man bestiller og jeg kunne blive ved, med andre ord så er man bare på et meget, meget lavt niveau. 

Michael72
Michael72 May 4 '16
Citat fra BNL Tak Michael72 - jeg søgte på det man fandt ikke noget derfor oprettede jeg denne, men undrede mig også over at jeg skulle have været den eneste der oplevede deres service som ikke eksisterende i alt fald på Amager afd.

Oplever at de hverken svare på mail, telefon at der kan være ventetider på flere måneder på service, at de glemmer at lave det man bestiller og jeg kunne blive ved, med andre ord så er man bare på et meget, meget lavt niveau. 

@BNL, enig. Derfor har jeg sendt min beretning til den nordiske chef, dog uden noget resultat endnu og overvejer at vidersende til Holland. Senest fik jeg er spørgeskema vdr min sidste service, hvor kun dæk var skiftet men et par andre ting - igen - glemt. 

Måske vi kunne oprette en gruppe der samler erfaringer ind vdr service ophold med det formål, at forbedre servicen generelt. 

BNL
BNL May 4 '16
Jeg har idag talt med Tesla og de oplyser mig at de ligger sig fladt ned, de har 4 lifte til 3000 biler og det virker bare ikke siger han, de er meget underbemandet og der er ingen hjælp at hente i USA, dæk opbevaring kan de ikke tilbyde mere, Tesla har sparet denne del væk ( vi betaler for det, så hvorfor spare det væk ) det betyder at dine dæk bliver losset ind i bagagerummet ved dækskift, det er virkelig bare ikke i orden. 

Men de forstår til fulde vores frustration, det vi oplever bør ingen være tjent med, men som det ser ud nu, så er det bare op af bakke, de har fået hjælp fra Sverige og Finland og håber de i løbet af nogle måneder kan få styr på det hele, så der måske lys for enden af tunnelen ;-)

SuneH
SuneH May 4 '16

Citat fra BNL            

[...] håber de i løbet af nogle måneder kan få styr på det hele, så der måske lys for enden af tunnelen ;-)

Jeg mener de har fået meeeeget lang snor indtil nu. I november og december var det forståeligt at de var pressede på grund af et meget stort antal biler der skulle klargøres og udleveres. Mange holdt igen med mindre, ikke-væsentlige ting for at de fik en chance.

Og vi regnede vel alle med at de ville indhente det forsømte de første par måneder når der lige faldt lidt ro på. Nybilssalget er vel gået helt i stå, så hvorfor Søren er det ikke blevet bedre?

Min pointe er: For 6 måneder siden sagde alle "Det bliver nok bedre om et par måneder" men det er det ikke blevet endnu. Det er begrænset hvor lang tid man kan blive ved sige "lige et par måneder endnu, så bliver alting bedre".

BNL
BNL May 4 '16
Jeg er helt enig Sune, er løsningen så at vi klager til den Nordiske chef som Michael 72 skriver i hans Post..eller hvad gør vi, det hjælper jo ikke noget at der er tusinde der er utilfreds men kun 4 der gider klage.

Laver vi en ny Post hvor vi i samlet flok udarbejder en klage de kan forstå ?

PeterE
PeterE May 4 '16
Det bliver svært, og det kan være noget med konkurrencestyrelsen hvis vi skal have et 'monopol' til at ændre adfær. Tesla gør det givetvis så godt som de kan, og ligenu er det åbenbart ikke godt nok. Jeg har ikke personligt noget at udsætte på Tesla, men fremtiden burde være at vi kan få serviceret vores biler også andre steder. Og derved sikre både adgang til service og endda til markedskonforme priser.
Junior
Junior May 4 '16

Citat fra PeterE Det bliver svært, og det kan være noget med konkurrencestyrelsen hvis vi skal have et 'monopol' til at ændre adfær. Tesla gør det givetvis så godt som de kan, og ligenu er det åbenbart ikke godt nok. Jeg har ikke personligt noget at udsætte på Tesla, men fremtiden burde være at vi kan få serviceret vores biler også andre steder. Og derved sikre både adgang til service og endda til markedskonforme priser.

Allerede nu kan Autoskadestuen tilbyde service og priserne er langt fra dem Tesla tager.... 1 år/20.000 km. er vidt 1700-1800 kr.
P85DK
P85DK May 4 '16
Det har ikke været godt og specielt Kastrup har været totalt underdrejet, mange kunder/biler, nyt servicekoncept, udskiftning i personale etc etc.

Dog vil jeg sige at stemningen er betydeligt bedre derude nu end for bare 1 måned siden og de begynder at være mere ovenpå. Jeg siger ikke at de er kommet på i båden, men de har heller ikke hovedet under vand mere.
Raymond
Raymond May 4 '16

Der er givetvis meget at klage over, men jeg gad nok se hvem at jer som kunne mere end 10-doble jeres salg på 3 måneder for produkter som kræver en vis service i de første måneder og samtidig skulle arrangere det, så salget derefter ender i nul - uanset om man får 6 måneder til opgaven, så er den meget utaknemmelig/uoverkommelig.

Bianco
Bianco May 4 '16
Vi har vel alle forståelse for at Tesla DK har usædvanlige udfordringer.

Det der er uacceptabelt er kommunikationen: Direkte forkerte afvisning af garantisager, ingen svar af nogen art på skriftlige henvendelser, spildt tid på at aflevere bilen for at fixe noget de ikke kan fixe fordi de ikke har dele eller tid. Bare for at nævne et par hovedpunkter der kunne være undgået ved hjælp af åben og ærlig kommunikation fra Tesla DKs side.

MrCoffee
MrCoffee May 5 '16

Jeg er enig, det hele munder ud i regeringens afgifter som gør at USA ikke poster flere ressourcer i lille Dk. Et kæmpe salg op til årsskiftet og herefter - frys ! Er ikke et øjeblik i tvivl om at var salget fortsat uden regeringens indgriben var der er åbnet flere eller større servicecentre. Men det halter gevaldigt p.t.

P85DK
P85DK May 5 '16

Citat fra MrCoffee

Jeg er enig, det hele munder ud i regeringens afgifter som gør at USA ikke poster flere ressourcer i lille Dk. Et kæmpe salg op til årsskiftet og herefter - frys ! Er ikke et øjeblik i tvivl om at var salget fortsat uden regeringens indgriben var der er åbnet flere eller større servicecentre. Men det halter gevaldigt p.t.

De havde ikke solgt halvdelen af deres 2015 salg, hvis afgiftsreglerne ikke var ændret.

Tesla prioriterer stadig en ordentlig serviceorganisation, og et midlertidigt ophold i salget betyder ikke noget på den lange bane. Tesla har altid vidst at afgiftsfritagelse var en stakket frist.
kr
kr May 5 '16
Nu er det ikke regeringens skyld at Tesla's serviceorganisation er fuldstændigt latterligt underdimensioneret i Danmark, der kan kun Tesla selv være ansvarlig.

Efter men besøg hos dem virker de ekstremt lidt kompetente og benytter enhver anledning til at udskyde eller hævde at det ikke er deres problem.

"Den ledning ville jo aldrig have forladt fabrikken i denne tilstand, det kan du vel nok se" og på grund af lyddæmpning i døren så er vil vi ikke skille den ad og fixe dit problem med vindstøj.
De prøvede endda at bilde mig ind at lyddæmpning i døren giver problemer med udløsning af airbag.... Hvilken airbag??? Der er da ikke nogen i døren.
Secondtoflying
Secondtoflying May 5 '16
Sensor for side-impact.

Mvh,

Secondtoflying.
kr
kr May 5 '16
Jeg giver mig.... Jeg ved åbenlyst ikke nok om biler... ;)
jk
jk May 10 '16
Jeg har haft min Tesla i snart et år og har desværre kun oplevet at servicen er blevet dårligere for hver dag. 

I starten når man mødet andre Teslaejere ved ladestationen, tale man om den fede bil, nu er det desværre den dårlige service og de mange så irriterende fejl ved bilen der ikke bliver lavet, som samtaleemnet går omkring.

Det er rigtigt dårligt og kunne havde været undgået, hvis Tesla Dk formåede at aflevere en bil fra værkstedet, hvor alle fejl var rettet, specielt set i lyset af, at man har ventet 2-3 måneder på at få en tid til at få tingene fikset. Efter 4 værkstedsbesøg, er der stadigt fejl der endnu ikke er rettet...!!!

Lige nu lever de højt på at bilen er sjov at køre i, men jeg er desværre begyndt at overveje at skifte tilbage til Mercedes, da jeg ikke kan leve med at køre i en bil til næsten 1 mill. der ikke er i orden, specielt fordi det er helt basale ting der ikke virker.... skæve lister, rysten fra bagakslen, døre der ikke kan åbnes, vand fra soltag, vand i bagklap osv.

Det er bare ikke godt nok.... desværre..!!!

Forummets indlæg er redigeret af jk May 10 '16
Sider: 1 2 »