Loading...
dk

Har købt 21" med TPMS til autopilot - virker de selvom jeg ikke har autopilot? | Tesla Forum

jespert
jespert May 16 '16
Har købt 21" med TPMS til autopilot - virker de selvom jeg ikke har autopilot?

Det er lidt "bøvlet" at skulle have dækkene af fælgene, ud og købe nye TPMS og så dækkene på igen og så montering på bilen :-)

Hvis det ikke går, hvad koster 4 nye TPMS til biler uden autopilot så hos Tesla?

Hvordan får man ændret billedet af sin bil på skærmene til 21" mørkegrå Turbinefælge?

DeaconWP
DeaconWP May 16 '16
Ja, men så er der kun at købe de rigtige TPMS ventiler til "uden autopilot.

Din bil kan køre, og der vil være en alarm på skærmen om, at det ikke virker.

Du vil ikke overholde lovgivningen om, at alle nyere biler skal have dæktryks overvågning, og at monteret udstyr skal virke.

Var det ikke lidt under 1600 kroner de kostede en gang. Og så er der jo monteringen, som rigtigt nok kræver det lidt bøvlede med, at du skal løsne dækket i ydersiden, for at kunne omskifte TPMS ventilerne.

Jeg er sikker på, at Tesla gerne ændrer dit billede på skærmen, så de passer til de faktuelle forhold. Hvis det er originale Tesla fælge.

Du kan sikkert sælge de brugte til autopilot til en anden forum bruger.
Anders
Anders May 16 '16
Jeg har et par originale sensorer til bil uden autopilot liggende og skal bruge et sæt nye da jeg nu har bil med autopilot. Send gerne en mail til mig, så kan vi prøve at finde ud af noget. Kan også hjælpe med at få byttet dem rundt på fælgene, hvis du altså bor omkring københavn.

anderscaspersen@gmail.com

Mvh

Anders

jespert
jespert May 16 '16
Hej Anders
Bor "desværre" i Århus.
ILarsen
ILarsen May 17 '16

Hej JesperT

Jeg bor i Aalborg, og har et sæt 19" liggende med non-ap TPMS. Måske kan vi finde ud af en byttehandel?

- Ivan

jespert
jespert May 17 '16

Hej Ivan

Men jeg skal ikke bruge fælgene kun TPMS til 21" uden autopilot

T3S7A
T3S7A May 17 '16

Du kan købe 4 stk ved Tesla til omkring 1500kr

Du kan så sælge dem (privat) du har til den nye model, der vil sikkert være nogle køber til dem. Så det vil være minimal byttepris udgift. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A May 17 '16
Anders
Anders May 17 '16

Hej Jesper,

Mine er ikke isat dæk, så de kan sagtens sendes og fylder ikke meget, så vi kan måske gøre det at jeg sender til dig - du får dem bytte og sender dine retur. Send mig gerne en mail og så kan vi skrives ved.

Mvh Anders

ILarsen
ILarsen May 17 '16

Hej JesperT

Jamen det var sådan det også kun sensorerne, jeg ville bytte. 

jespert
jespert May 17 '16

Nu er jeg HELT forvirret. Har lige snakket med Tesla. Hun sagde det ikke var noget med autopilot at gøre, men noget med alder. hun sagde der var 2 typer.

Den ene hed continental (det var den jeg skulle bruge) og den anden hed Baolong.

jespert
jespert May 17 '16

Ham jeg købte fælgene af havde autopilot, min er fra oktober 2015 og har alle sensorerne så jeg kan få autopilot, mon så ikke det er de rigtige sensorer?

DeaconWP
DeaconWP May 17 '16

Jo så virker de.

Jeg har fejl fortolket dine oplysninger i det oprindelige indlæg.

Når bilen er så ny som den er, altså med autopilot hardware, så har bilen den nye version TPMS system.

Altså passer dine nye fælge direkte på. Så den flinke Tesla dame har fuldstændig ret.

Hun har ret i, at det ikke har noget at gøre med, om du har aktiveret autopilot elelr ej. Det handler om, at da man begyndte at producere bilerne med hardwaren til autopilot, aktiveret eller ej, så skiftede man sensor type.

Og den har du, da din bil er så ny som den er.

Jubii, det blev pludselig nemt for dig.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 17 '16
jespert
jespert May 17 '16

Ha ha fedt Deacon tusinde tak for hjælpen!

FrederikC
FrederikC May 17 '16

Lige en hovedregel VIN over 50900 skal bruge de nye sensorer :)