Loading...
dk

Opladning af 70kwh batteri efter lancering af 75kwh | Tesla Forum

NT_nofuel
NT_nofuel May 18 '16

Til alle os der har den lille batteripakke på 70kwh 

hvis batteripakken reelt indeholder 75kwh burde man jo kunne lade op til 94-95% uden at batteripakken vil tage skade og være udsat for mere degradering?  

Michael84
Michael84 May 18 '16
Det er kun et 75 kwh batteri hvis du har bestilt en 70'er efter den blev faceliftet... Det er nok begrænset hvor mange af dem der er/kommer i danmark... :-)
SuneH
SuneH May 18 '16

Den gode nyhed (som ikke er så ny endda) er, at vi 70'er ejere faktisk har næsten hele batteriet at gøre godt med, altså at vi har tæt på 70 kWh til at køre på.

Sidst jeg var i Køge landede jeg med 4% og ladede op til 99% (gad ikke vente på den sidste langsomme procent + balancering). Der ladede jeg 66 kWh på bilen. Hvis man regner med at de 66 kWh svarer til 95% (=99-4), giver det en total kapacitet på 66/0,95=69,47 kWh.

Så det er sgu meget godt at vi har næsten alle 70 kWh til at køre med.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH May 18 '16
T3S7A
T3S7A May 18 '16

Sådan burde det også være ved 85 og 90kW modellerne. Jeg er stadig forundret over at Tesla ikke har fået en sag på nakken. 

Men at du kan lade 69kW, er ikke det samme som at du kan bruge 69kW til kørsel. Prøv du bare at lade op til 100% og kør den tom, og se hvor mange kWh forbrug du har haft iflg trip computeren. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A May 18 '16
Raymond
Raymond May 19 '16

Som jeg tidligere har skrevet, så burde en 85 hedde 80 og en 90 hedde 85, så var det sammenligneligt med en 70'er og meget mere korrekt.

MKRCPH
MKRCPH May 19 '16

@T3S7A som jeg husker det tager trip computeren kun de kW med man kører, hvorved varmeanlæg osv ikke tages med (mener jeg er med når man bruger Linkmytesla). Måske andre kan hjælpe?

RobertJ
RobertJ May 19 '16

Trip tælleren har alt forbrug med.... så længe bilen er i andet end 'P'. (Park mode)

NT82 - Det er yderst spekulativt i bedste fald, hvorfor ikke bare lade til 100% når du har brug for det. Det gør jeg, både igår og idag!

- R

T3S7A
T3S7A May 20 '16

Alt forbrug er med på trip tælleren, så længe du har den i alt andet end Park (P). Det giver jo også lidt sig selv, hvad skulle ellers være forskellen på om du har varme på eller ej. Du kan jo teste selv, ved at køre en tur uden varmen tændt, og samme tur hvor du sætter den på HI. 

http://electrek.co/2016/02/03/tesla-battery-tear-down-85-kwh/

Men fatter ikke at der ikke er den vildeste shit storm, at der i en 60kW model, er over 60kW batteri, i en 70kW er det 70+ kW. Men i 85kW er der kun knap 81kW. og en 90kW er der 85kW. Forstår ikke hvordan Tesla kan slippe afsted med at forsvare det.!? 

NT_nofuel
NT_nofuel May 20 '16

er nu godt nok sjældent jeg lader til 100% (mest for ikke at overbelaste batteriet for  meget og slide det op indenfor kort tid) 

Er nu alligevel glad for at ha købt en S70'er da den udnytter batteriet fuldt ud ifht. 85/90kwh. selvom det nu kunne være sjovere at køre i en P85 :)

PeterE
PeterE May 20 '16

Gad vide hvormange forskellige 'batteripakker' bilerne faktisk leveres med :) Man kunne sagtens få den tanke at batterikapaciteten på en 90'er og en 85'er er identiske, og er den ene blot er begrænset i softwaren. Et kig på bilens egenvægt kunne be- eller afkræfte den teori. Bare en tanke...

ODE90D
ODE90D May 20 '16

@PeterE: Batteriet i en 90 er en anden type end den i 85'eren - antallet af celler er det samme, og 85'eren er iøvrigt udgået. Så der er kun een type batterier nu - den som har været brugt i 90'eren siden den blev introduceret.