Loading...
dk

Kun 2 Tesla'er bestilt i 2016! | Tesla Forum

Lars72
Lars72 May 19 '16

Af de 39 nyinregistrerede Tesla’er i 2016 er der kun 2 (TO!) der er bestilt i 2016.

Ifølge VIN numrerne (Tesla’s produktionskø numre) er der kun to VIN numre over 120.000, der er bestilt i 2016.

Resten af de 39 Tesla'er har VIN 100-112.000 som er bestilt i 2015 (VIN svarer til de Tesla’er, der er indregistreret i dec 2015).

Trist med nye afgifter. Regeringens regnemaskine, der forventede fortsat nysalg af specielt Tesla’er, skal nok kalibreres.

Håber på afgifts ændring under blå!.  

Metguy2000
Metguy2000 May 19 '16

Formålet med omlægningen var jo at stanse salget af Tesla og flytte det over til de mindre elbiler, og det må man sige er lykkedes.

Det kunne være interessant at se hvordan salget er gået med elbiler i det hele taget. Personligt tror jeg det er gået helt i stå. Potentielle købere afventer hvad der sker.

koden
koden May 19 '16

Ja møj surt for ideen men godt for vores afskrivning hvis afgiften forbliver...

Men jeg ville nu helst at afgift blev fjernet igen.

jramskov
jramskov May 19 '16

Det store antal der blev købt før afgiften trådte i kraft, har helt sikkert en effekt på antal solgte i den efterfølgende periode (nu).

Kiefer
Kiefer May 20 '16

Men det vil jeg altså formode nu ikke længere er gældende her 6 måneder inde i det nye år. Nu burde tallet være ved at rette sig og nye biler komme på gaden...

Jeg tror så bare at man reelt har slået el-bilen ihjel i DK med de nye afgifter, samtidig med man har sat afgiften ned på de konkurrende biler.

Det skal da blive spændende at se hvor mange Model X der reelt bliver indregistreret her inden den 1.7. her kan man jo direkte se hvor meget afgiften vil have betydet. Bliver der indregisteret et sted mellem 180 og 200 biler, eller er talet mere et sted mellem 5 og 10...?

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen May 20 '16

Det har nok heller ikke hjulpet på situationen, at der hele tiden opstår snak om omlægning af registrerings afgifterne.

Senest i denne uge, hvor det foreslås at lade afgiften være afhængig af  bilens miljø- og sikkerhedsmæssige egenskaber,

samt at lade registreringsafgiften være løbende, så den ikke skal betales på en gang, og dermed fordyrende, da mange så skal optage lån.

Twinauto
Twinauto May 21 '16
Helt slået ihjel er den ikke
Kiefer
Kiefer May 21 '16

Twinauto: Det er jo så også en reservering der ikke bliver leveret før engang i 2020. Her kan der jo ske en masse med afgifterne inden.

/Martin

Twinauto
Twinauto May 21 '16
Hej Martin, personligt tror jeg på noget før 2020, men det er jo en ren trossag, om jeg skal af med min S i 18 eller 20 er ligegyldigt, og afgiften på elbiler bliver næppe højere en ICE
koden
koden May 21 '16
Citat fra Kiefer

Men det vil jeg altså formode nu ikke længere er gældende her 6 måneder inde i det nye år. Nu burde tallet være ved at rette sig og nye biler komme på gaden...

Jeg tror så bare at man reelt har slået el-bilen ihjel i DK med de nye afgifter, samtidig med man har sat afgiften ned på de konkurrende biler.

Det skal da blive spændende at se hvor mange Model X der reelt bliver indregistreret her inden den 1.7. her kan man jo direkte se hvor meget afgiften vil have betydet. Bliver der indregisteret et sted mellem 180 og 200 biler, eller er talet mere et sted mellem 5 og 10...?

/Martin

Jeg synes at antallet ligger stabilt på 100 stk. model S til salg sådan ca.
Vi skal nok ind i 2017 før det falder.
Bianco
Bianco May 21 '16

Nogen der ved om Nissan Leaf sælger i 2016? 

Nissan forhandleren fortalte, uden den store entusiasme, at Nissan havde ca. halveret sin egen OG forhandlerens avance, så 2016 prisen er den samme som før afgiften.

PS Og hvis de skal gøre det samme næste år, så bliver det vil ligefrem en underskudsforretning.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco May 21 '16
Twinauto
Twinauto May 21 '16
Altså, en Leaf er jo til hårdkogte kort distance pendlere - en kold dag når den jo op på max 100 km, hvilket er fint for mange der ikke bruger den i jobbet, til jylland osv. Men den er jo lidt uden for sammenligning i dette forum. Ikke negativt ment - men Tesla ejere og Leaf ejere har forskellige EV udfordringer, Leaf udfordringer/spørgsmål som jeg personligt ikke synes vi skal bruge tid på i dette forum
LBlaa
LBlaa May 22 '16

I hele 2015 blev der solgt lidt over 220 Nissan Leafs, hvorimod der år til dato 2016 er solgt 8.

Fald i Tesla salg skyldes helt klart usikkerheden, måske endda håbet omkring fjernelse af afgiften igen.

Men at afgiften skulle have flyttet salget til de billigere elbiler ser ikke rigtig ud til at holde?

Renault Zoe solgte 330 biler i 2015 og år til dato salg er 45

WV E-up solgte 54 biler i 2015 og år til dato salg er 0

BMW I3 solgte 645 biler i 2015 og år til dato salg er 0

Kilde: bilimp.dk

jramskov
jramskov May 23 '16

Twinauto: Orv! Vi har valgt samme farve :P

Jeg er fuldstændig enig, man kan ikke sammenligne Tesla'en med andre elbiler endnu, alene pga. rækkevidden og tilhørende netværk af hurtigladere. De andre kan/vil være fine som pendlerbil/bil #2 for mange sålænge deres rækkevidde dækker det daglige behov, men Tesla'en er den eneste reelle mulighed hvis man kun har behov for en bil.

Twinauto
Twinauto May 23 '16
Læste lige at kun ca7% af 3 bestillingerne er af eksisterende Tesla ejere, med andre ord bør man være blandt de første ca 30.000 - spændende,især fordi jeg bestilte netop som online åbnede 1 time før præsentationen