Loading...
dk

Tesla X får Tesla-aktien til at stige kraftigt | Tesla Forum

OleKrohn
OleKrohn Jun 16 '14
Folk med reservationer på Tesla X har fået besked om, at der er aflevering tidligt i 2015. Åbenbart en stor opmuntring for aktionærerne for aktien spurter i vejret med 6 procent her tidligt på aftenen.Spændende. Nogle der har fået besked i DK.
Bluecoffee
Bluecoffee Jun 17 '14
@Ole: Tak for sidst på Bornholm. Ved du, om aktiestigningen kom før eller efter, at BMW og Nissan erklærede sig interesserede i at byde ind på Teslas ladesystem og -teknologi? Der skal jo ikke så stor fantasi til at forestille sig de kommercielle muligheder i Teslas netværk af superladere, hvis de store bilproducenter hopper med på den vogn.
nicom
nicom Jun 17 '14
Ingen besked til mig fra tesla vedr model x.. Endnu
NOELON
NOELON Jun 18 '14

Jeg har nu fået mail vedr. levering af Model X, som bekræfter det der har været offentliggjort i pressen. Prototyper bygges i efteråret på en ny linie i Freemont og normal produktion og levering i starten af 2015.

OleKrohn
OleKrohn Jun 18 '14

Selv tak Bluecoffee. Forrygende aften. Mit indtryk er, at det er det mulige samarbejde med Nissan og BMW, der satte fut i aktien. Et drømme scenarie er, at det vil kunne føre til langt flere ladestationer - også i Danmark. Spændende. Så må vi bare håbe, at Tesla holder fat i forretningsmodellen. I der har købt er sikret, vi andre håber, at det stadig er gratis, når udbetalingen er samlet sammen.

Hvad skal vi gætte på at den Xer komme til at koste på dansk jord. 700.000 i grundmodellen - 85 kw. bare et bud. Hvad siger I andre?

NOELON
NOELON Jun 18 '14

Jeg tror den bliver lidt dyrere, da 4 hjuls træk er standard.

nicom
nicom Jun 18 '14
Mit bud er
580000-590000kr for 60 kw
650000-660000 kr for 85 kWh
Dette er baseret på udsagn fra musk i efteråret (1 decimal % forøgning i forhold til model s)
Men. Måske er der et "generation skifte" på de enkelte battericeller på vej . Det jeg mener er at nuværende celler har en kapacitet på ca 12 watt Per styk hvis næste generation er klar allerede næste år har vi muligvis 14 watt der bliver 70 kWh og 100 kWh i batteri modulerne.

Jeg stadig væk ikke fået besked fra tesla motors ! :-(
Kiefer
Kiefer Jun 19 '14

Nogen der har seneste nyt for hvornår det vil blive muligt at konfigurere bilen?

Hvis den skal kunne leveres tidligt 2015 skal det vel snart til at være muligt at konfigurere "øsen"...

/Martin

NOELON
NOELON Jun 19 '14

Ang. pris, så var de tidligere udsagn baseret på at 4 hjulstræk var en option, ligesom trækkrog og 3. sæde række. Men nu er 4 hjulstræk standard ifl. det brev jeg har fået. Derfor vurderer jeg at den bliver lidt dyrere. 

Jeg ved ikke hvornår vi skal konfigurerer den. For Model S var det ca. 1/2 år før. Men nu er hele rutinen med at sende til Europa sat op, så jeg forventer at det bliver noget mindre tid. 

Men det fremgår, at hvis du bestiller nu, så kan du regne med levering i efteråret 2015.

nicom
nicom Jun 19 '14
http://www.teslamotorsclub.com/...heel-drive-Elon-Musk

Se også youtube videoen i 24 minut . Her nævner musk at MX bliver "slightly higher" similar or low single digit increase because of 4 wheel drive (dual motors) . Så ud fra det udreder jeg at prisen under 10 % over model s . ... Hvilket er fantastik da du udmiddelbart får så meget mere for pengene
NOELON
NOELON Jun 20 '14

Ja, lad os se. Det får vi jo svar på når den skal konfigureres. Dem der kommer først er jo ligesom med S'eren dem der holder en Signature reservation og der er der sikkert ikke meget tilvalg, da det er med top konfiguration.

Kiefer
Kiefer Aug 3 '14

TSLA: Da du prøvekørte, var du da inde og sidde på bagerste 3. sæderække?

Ved du hvordan den er med benplads, vi ender nok med at konfigurere den med, men er det at betegne som med Model S kun til små personer eller nogen der kun har meget korte ben?

/Martin

NOELON
NOELON Aug 3 '14

@Martin: Ja, min kone var på 3. række sammen med en anden person da vi kørte. Jeg var på 2. række for at følge mere med. Det er jo svært at huske alt, men mit indtryk er at der var lige god plads på 2. og 3. række. Men ift. Model S husker jeg ikke - jeg havde jo ikke en Model S på det tidpunkt! Men udstigningen fra 3. række husker jeg ikke helt så bekvem, som det fremstilles fra Tesla's side. Du skal være lidt adræt og kunne 'vinkle' dig selv for at komme ud. Men jeg mener heller ikke at 2. sæderække kunne skydes frem på prototypen, men det er sikkert noget af det de har arbejdet med. 

Men jeg er ikke helt enig i at Model S kun er for små personer. Min erfaring er at det afhænger af personens sammensætning (Overkrog/benlængde). Vi kører oftest med hund liggende foran og derfor et ret tilbage trukket førersæde og her får de fleste af vores passagerer stadig rimelig plads bagi. Det er er det største problem er folk med en stor overkrop, der kommer i kambolage med taget. Det havde jeg spottet ved tidligere prøvekørsel i US og derfor valgte jeg bevidst panorama taget, da det giver 2-3 cm ekstra.  

Kiefer
Kiefer Aug 3 '14

TSLA: Jeg tror du misforstod mig lidt omkring det med små personer, 3. sæderække i en Model S er "kun" for personer der er maksimalt 135 cm høje ;-) Men godt at høre du erindrer der som værende plads nok på 3. række i en X'er.

Jeg har selv panorama i vores S'er af samme årsag som dig.

/Martin

NOELON
NOELON Aug 3 '14

Ja, den misforstod jeg :-) Der er fin plads på 3. række i Model X ift Model S 3. række! Min kone er 160 og havde fin plads.