Loading...
dk

Hvad bliver dækket af garantien | Tesla Forum

Lennart
Lennart May 24 '16

Jeg kunne rigtig godt tænke mig af vide hvad og hvor meget der bliver dækket af garantien. Jeg læste at de ridser jeg har på sideruden er under garantien, jeg hører også at der nogen som få skiftet lygter der har fugt. Kunne det ikke være godt at have en komplet liste man kunne tage med til Tesla, eller ihvertfald få det gjort inden garantien udløber.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 24 '16

Jeg kommer sikkert på mere, men folk har ihvertfald fortalgt mig om følgende:

Boblende "chrome"lister

Semi skrå ridser i sideforrud(er)

Dårlig pasform af fronk hjælm, bagklap, døre

Justering af ruderespons med åbning af døre

Fugt i baglygter

Fugt i tågebaglygte/creed baklygte 

Knirkende dørhåndtag

Utæt panoramatag

Utætte forreste små vinduer

Bluecoffee
Bluecoffee May 24 '16

Sjovt, jeg har fået afvist de skrå ridser i sideruderne...eller "sjovt" er måske så meget sagt:-(

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 24 '16

De ridser kan de ikke afvise da de skyldes en designfejl på indersiden af døren

FrederikC
FrederikC May 25 '16

Bluecoffee, Tesla tjekker om der fejlen findes på håndtaget, hvis ikke så er det småsteen fra rudekanten som har gjort det.

T3S7A
T3S7A May 25 '16

Men selv om det er småsten fra rudekanten, så er det sgu fordårligt. Jeg har haft mange biler, og har ikke fået ridser af småsten eller andet på mine sideruder. I teslaen er der så mange, så det er helt vildt. Det er jo en konstruktionsfejl at sten mm, kan samle sig i rudekanten. Burde dækkes uanset årsag. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 26 '16

Det ER ikke småsten :) de fleste teslaer der har haft rullet deres rude helt ned flere gange har ridserne præcis samme sted - inden for 1 mm 

T3S7A
T3S7A May 26 '16

Den ene ridse som normalt kommer, det er fra håndtaget. Men alle de andre som kommer er fra småsten mm, pga virkelig dårlig samling, hvor små sten mm, kan ligge sig i rillen. 

Jeg har ridser hele vejen hen af ruden, går ikke udfra at håndtaget går helt hen til trekant vinduet. Så alle biler, som bruger vinduet lidt, vil blive vildt ridset med tiden. :-(  

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A May 26 '16