Ideen at man fordobler antal cykler for hver gang man går 0,1 Volt eller ca. 10% ned i Max SOC er citeret flittigt over hele internettet, men der er ikke referencer til konkrete tests:-(
Øv. Det lød ellers som om Francois Bouch havde noget at have sine holdninger i...
Hmmm... I kommentarfeltet på hans blogpost, er der en der retter et tilsvarende spørgsmål. Han linker til denne her artikel, men de har så vidt jeg kan skimme fra den har de kun testet effekten discharge fra 100% til forskellige SOCs (fig. 7). Jeg ved ikke om det er baseret på spekulation fra hans side om at der er en tilsvarende og multiplicerbar gevinst på at skåne for høje SOCs...?
Wow! Du vinder nørd-battlet stort med denne returbold og FEVs rapport :-) Jeg følger bare din generelle anbefaling (lad til 55-65%) fremover - og får muligvis set den nærmere an en regnvejrsdag - der er vist alt hvad hjertet begærer og lidt til...
Jeg har tidligere slugt Dahns foredrag - det er ikke lige mit felt, så ikke alt hænger fast, men det var faktisk spændende og ikke så uforståeligt som andre sikkert kan gøre det. Som jeg forstod det, så er den kemi Tesla har valgt ikke så følsom over for aldring som eksempelvis den i de første Leafs. Så mit indtryk var at det ikke skal give anledning til bekymring for os?