Loading...
dk

el-selskab | Tesla Forum

mortenheuing
mortenheuing Oct 4 '13

Hej, Jeg får min bil i Januar, og ville høre om nogen har gode tips til valg af el-selskab når der nu skal lades bil hver nat. Er der nogen der kan tilbyde specielle priser til natstrøm, eller er der nogen der kan tilbyde grøn strøm?

KS
KS Oct 5 '13

Modstrøm er p.t. eneste selskab der tilbyder "gratis" strøm mellem 24 og 06. Der skal dog stadigvæk betales distributions omkostninger, afgifter samt PSO tillæg. Ved aftale med Clever eller Elbilsupport, kan man endvidere få noget af afgifterne retur. Hos modstrøm er der et lille månedligt fee, samt installation af kamera på din elmåler.

dennisogmia
dennisogmia Nov 4 '13

Nu er der snakket så meget om modstrøm, kom lige til at kigge priser på el og det ser da ud til at "switch" så levere "gratis" strøm 24 timer i døgnet i forhold til modstrøm 6 timer, eller hvordan skal man læsse dette? :)

Holmp
Holmp Nov 4 '13

Ja som jeg læser det får du 1 måned gratis

Niels
Niels Dec 1 '13

blot til info. modstrøm kan ikke Bruges hvis man har solpaneler på huset. Hvis de findes selskaber som tilbyder billigere natstrøm og samtidig acceptere solstrøms anlæg, så vil jeg gerne høre om det

Kiefer
Kiefer Dec 1 '13

Heh, den havde jeg ikke hørt før, selvfølgelig givet det god mening at de ikke vil have de kunder der producerer deres egen strøm uden for gratis perioden :-)

Det er selvfølgelig nu jeg ægrer mig over ikke at være hoppet på solcellebølgen da den ræsede...

/Martin

Helle
Helle Dec 1 '13

Jeg har sat solceller op hjemme og valgt Modstrøm i sommerhuset, I de perioder vi holder til i sommerhuset kan solcellerne lave strøm der sælges til 1,30 kr./KWh når solen skinner om dagen. Om natten kan jeg så lade til ca. 1,50 kr./KWh i sommerhuset - altså netto ca. 20 øre pr KWh. Du kan stadig nå at komme med på 1,30 kr. afregning hvis du får registreret solcellerne i år. Solcellerne producerer ca. 7000 KWh på et år så det dækker ca. 30.000 km/år.

kajakaj
kajakaj Dec 22 '13

Fedt at se at vi faktisk lige pt. producerer mere vindenergi end vi kan bruge. Så kan man med god samvittighed lade sin elbil op, ikke mindst med overskudsstrøm om natten.

http://driftsdata.statnett.no/snps/

sjensen
sjensen Dec 22 '13

Der er i øjeblikket mulighed for at købe andele i en helt ny vindmølle på Prøvestenen (København). Detaljer findes på http://provestenen.dk/

En andel (som koster 5.000 kr) svarer til en produktion på 1.000 kWh om året i ca 25 år og vel omkring 4.500 km i Tesla'en hvert år. Desværre får man jo ikke lige "sin egen strøm" hjem i garagen uden skatter og afgifter. Strømmen bliver solgt og driftsoverskuddet får man udbetalt to gange om året.

Med en Tesla i garagen ville vi jo ellers være glade for faldende el-priser, men med nogle vindmølle-andele, så gør det måske ikke nær så meget.

Møder man en dag nogen som begynder at snakke om hvor meget CO2 Tesla'en "udleder", så har man også en udmærket historie klar.

Niels
Niels Dec 23 '13

Ja og det er oven i købet en god forretning da lovgivning yder skatte tilskud til vindmølle projekter i kraft af skattefradrag for de første 7000 kr/år de første 10 år. 

Man kan af dette se der er flere lobbyister inden for vind branchen i danmark end solcelle lobbyister (host, host....vestas).

Kinesiske solceller kom så at sige i modvind sidste år - politikere vil stadig gerne have vi spare på strømmen (afgifter) hvis bare det sker på alle andre måder end solceller - f.eks. efterisolering (host, host rackwool, isover), udskiftning af varmekilde med f.eks. varme pumpe eller et nyt gas fyr som bruger mindre energi.

I alle tilfælde bruges mindre energi og staten får derved færre afgiftskroner - dog var det kun solcellerne som skulle stoppes som et stort problem

I øvrigt påfaldende at alle i DK undtagen solcelle ejere helst skal bruge strømmen om natten - hvor er logikken i det - det vil kun gavne samfundet at også solcelle ejere bruger mest mulig strøm om natten.

Kiefer
Kiefer Dec 23 '13

Ja, og vi betaler så alle til de forskellige tilskudsordninger til vindkraft via diverse mere eller mindre opfindsomme el-afgifter på vores el-regning...

Den mest opfindsomme idé jeg hørte på et tidspunkt, var, at man kunne stadig få netto-målerordning på de 2.50 kr. pr kw/h med en hustandsvindmølle. På dage hvor det ikke blæste kunne man så bruge sit nyinstallerede solcelleanlæg hvor du kun får mellem 0,6 og 1,3kr pr kwh til at få møllen til at dreje rundt, så du via møllen kunne få dine 2.50,- pr. kw/h :-)

/Martin

muller
muller Dec 23 '13

Hvis man gerne vil have "grøn" strøm, så er http://www.vindstoed.dk/ også en mulighed. De leverer kun strøm fra danske vindmøller.