Loading...
dk

SÆLGES: 19" TESLA FÆLGE, ORIGINALE & UBRUGTE | Tesla Forum

ronnie
ronnie Jun 17 '14

Idet jeg har købt andre fælge til min Tesla sælger jeg de originale 19" der følger med inkl. de nye dæk de leveres med. (Som jeg får fortalt kan vælges i både vinter eller sommer eller helårsdæk.

De sælges på Tesla siden for 27.800 tænker jeg at den rigtige pris må være 25.000 kr. eller højeste bud inden jeg får min nye Tesla leveret i midt Juli (og altså ca. der du kan få dækkene)

Skriv til mig herinde eller på ronnie@f-film.com

Tesla hilsner

Ronnie

FrederikC
FrederikC Jun 17 '14
Blot til Info så kommer de med helårs du kan desværre ikke selv vælge.
Larsen
Larsen Jun 17 '14
Det er vist kun fælgene der kan sælges. 19" dækkene er nogle rigtig dårlige og billige dæk. Jeg har skiftet de bagerste, og skifter nok også snart de to andre. De er alt for bløde og med alt for lavt load index til den tunge bil.
120281
120281 Jun 17 '14
Også en optimistisk pris når man kan få federe 20-21 tommer u.org til samme pris. Behold dog fælgene og sæt vinterdæk på og så brug de nye du har købt til sommerfælg.
Kiefer
Kiefer Jun 17 '14

Får 25.000 kan du næsten få et sæt 21" originale hjem fra US.

/Martin

Niels
Niels Jun 17 '14

Hvis det var AERO fælge havde jeg været interesseret for 22K, std. fælge/helårs dæk har jeg i forvejen (lige som mange andre) så her bliver bud prisen 16K - desværre

Jgilberg
Jgilberg Jun 19 '14

helt nye 19" Tesla fælge for NOK 10.000,- for fire stk inkl sensorer

http:///...mp;searchQuery=tesla

aero til NOK 9000,- 

http:///...mp;searchQuery=tesla

Hent i Norge!

finn.no er Norges dba.dk

Forummets indlæg er redigeret af Jgilberg Jun 19 '14
ronnie
ronnie Jun 19 '14

Kære alle,

Tak for Jeres feedback.

@FrederikC - Hmmm... det havde Kresten ellers sagt til mig... men er ved at undersøge med delivery... Tak for den så jeg kan dobbelttjekke! (Og du havde ret... det er helårsdæk som standard!)

@120281 - Hvis man er til uorginale fælge kan man ALTID få billigere fælge. Nu er det jo ikke mig der har sat prisen på Teslas egen hjemmeside og jeg tænker de sælger nogle derinde? :-) Men som jeg også skriver må folk jo byde hvad de synes de er værd hvis de er interesseret og så tager jeg stilling til det.

@Larsen - Jeg tænker Tesla er uenig i din betragtning - jeg er ikke fagmand og kan derfor ikke forholde mig til det du skriver. Uanset så har man da et par dæk man kan bruge til at lave burners med når du slår traction fra ;-) (Det var en joke!)

@Kiefer - Hvorfra og hvordan går det regnestykke op når de koster næsten 50.000 kr. herhjemme? Og hvor lang tid skal man så bruge på at få dem hjem og hvilken risiko er der forbundet med det?

@Jgilberg - den du henviser til er uden dæk - derudover skal du så importere dem til DK hvor der kommer moms oveni og så fælg import told. For ikke at tale om man skal gøre det selv og bruge tid på det. Jeg vil ikke gøre hvad som helst for at spare nogle tusinde kroner når det er til en bil til næsten 1 million. I min verden er min tid meget mere værd og for hver time jeg skal bruge på ting kan jeg lægge 1000 kr. oveni prisen. Så jeg henvender mig nok mest til samme type som mig selv der bare gerne vil ha leveret noget nyt uden besværet. Men super meget respekt til dem der kan finde de gode handler og tak for henvisningerne til dem.

Hvis andre end Niels vil byde ind så skriv til mig :-)

God dag!

Forummets indlæg er redigeret af ronnie Jun 19 '14
Kiefer
Kiefer Jun 19 '14

@ronnie: Du kan på ebay.com sagtens finde 4 stk 21" Tesla turbineflge til en billigpenge, hertil kommer så moms, fragt og told, men du burde kunne få dem til under 30.000 mit alles.

Det er vist ingen hemmelighed at de helårsdæk der sidder på en Teslas 19" standardfælge er noget billigt halløj, der nok mere bare skal ses som et sæt fælgbeskyttere rundt om fælgene når man modtager bilen. 

Personligt lader jeg dem (de medfølgende 19" dæk og fælge)  sidde på bilen, og til vinter kommer der så et sæt vinterhjul på de 19" fælge. Til foråret næste år skal der så tages beslutning om hvad der skal på bilen af sommerdæk og fælge. Min tanke er at der på det tidspunkt er rigtig mange nordmænd der gerne vil sælge deres 21" fælge billigt til en der gider køre op og hente dem ;-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jun 19 '14
Kiefer, hvis du mener det så kører du da vel ikke på dem med sådan en højhastigheds bil?? Personligt røg de af samme grund af min bil fra dag 1 og ligger kun til en burnout aften på striben..;-)
Kiefer
Kiefer Jun 19 '14

@Hookmaker: Man er vel nærig ;-)

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Jun 21 '14
Sælger et sæt originale 19" Tesla fælge med dæk som kun har kørt indtil jeg fik mine 21" monteret. I alt ca. 1.000 km. De fremtræder som nye uden en eneste ridse. Sælges for højeste bud over 16.000 kr.
Jgilberg
Jgilberg Jun 22 '14

@ronnie: ja, godt nok kostet de 10.000 inkl sensorer men uden dæk. Ubrugte dæk sælges samme sted for mellem 2.500 - 3.000 da mange vælger at montere vinterdæk på 19".

Bevares, får du 25.000 DKK for dine fælge har du tydeligvis mødt en som er lige som dig :-). Personlig ville nok heller betalt 28.000,- i stedet for at spare 10-12% for noget der er brugt.

"Komplett" prisen i Norge er max NOK 15.000 på finn.no for ubrugte 19". Det kommer nye annoncer ind stort set hver dag.

Jgilberg
Jgilberg Jun 22 '14

@Kiefer: Flere i Norge sælger nu sine 21" pga støj og "unormal" høj slitage af dæk. 

Målinger viser at 19" giver 70 dB, 21" giver 75 dB. De som "kan dette med dB", siger at en øgning fra 70 til 75 dB oplæves som en 50% øgning i støjen. I går så jeg en annonce for 21" (brugt) til salg for NOK 25.000. inkl dæk og sensorer.

Comeback
Comeback Jun 22 '14

@Jgilberg: Støjen fordobles ved 3db, så er der tale om 160 % højere støj. :)

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Jun 22 '14
Kiefer
Kiefer Jun 23 '14

Kommer det ikke meget an på hvilket dæk man vælger at sætte på køretøjet i forhold til hvor meget støj det genererer?

Man kan vel sagtens få 19" med et højt støjniveau og tilsvarende 21" med et lavere?

/Martin

Jgilberg
Jgilberg Jun 23 '14

@Kiefer: Hvis du finder 21" dæk der støjer mindre end de originale 19" skifter jeg umiddelbart ;-)

@Comeback: Du har sikkert ret. Jeg "ser" bare at "mange" begynder at plages med støjen fra 21". For 3 uger siden havde jeg en godt voksen dame til at "nødoplade" hos mig (hun fant mig på ladekameratene.no), og hun spurgte om jeg ville bytte mine 19" Rial Lugano med hendes 21"..... tror det eller ej, jeg takket nej. Hun ville bytte af to årsager; støj og for meget "sporing" (slinger på rattet pga "dårlige veje" i Norge).

Jeg vil anbefale alle at teste bilen med både 19" og 21" før i beslutter jer for at gå for 21".

krogsgaard
krogsgaard Jun 23 '14

Går også efter 19" .. måske 20". Ville egentlig have haft disse. Men synes det bliver for dyre i DK. Ligner de originale men som 19". Wheelshop link. Tsportline link

Bliver nok Rial

bob
bob Jul 21 '14

Hej, hvis det har interesse, har jeg pt. 4 stk. originale 21 tommer mørke grå "Turbine" fælge liggende fra en Tesla Model S, som jeg gerne sælger til den rigtige pris. Fælgene er inkl. dæk fra Michelin Pilot Sport "dem som Tesla selv anbefaler og kører med". :-)

/Patrick

ChristianSkotte
ChristianSkotte Aug 19 '14
Citat fra Kiefer Får 25.000 kan du næsten få et sæt 21" originale hjem fra US.

Kiefer, hvor kan disse bestilles henne ? ( i US ) Jeg vil gerne have fat i et sæt i grafit 21"

/Christian
Sider: 1 2 »