Loading...
dk

Flat fee opladning via Clever - den nye mobil krig? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Sep 12 '16

@ODE90D - Det er flat fee på 579,- hvis du har et større forbrug og dermed større refusion, så får du ikke penge tilbage :-)

ODE90D
ODE90D Sep 12 '16

@P85DK: Ikke sikker på jeg forstår dit svar, da din smiley forvirrer mig lidt. 

Jeg er med på det er flat fee, og jeg kan bruge alt det strøm (til at lade bilen) jeg måtte ønske for de 579,- kr/md som det koster. Min tvivl går på om EON refunderer mig for HELE mit elforbrug til ladning af elbilen på privaten - uanset om dette forbrug medfører de skal lave en halvårlig refusion af et beløb, der overstiger deres indtøgt på mit halvårlige abonnment på 3.474

P85DK
P85DK Sep 12 '16

mit svar er at jeg tror ikke du skal regne med at jo mere du bruger jo billigere bliver det og at hvis du bruger nok, så får du penge for at lade din bil.

Din pris er 579,- uanset om du lader 2 kW eller 3.000 kW pr. måned

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 12 '16
gronkjaer
gronkjaer Sep 12 '16

ja ellers giver det jo ikke mening... hvis man ladede for 1000 kr. i md, og derefter skulle betale for 1000 kr. og ikke 579kr. hvad skulle grunden, så være at have et abb. ved dem??? så kunne man da bare lade som man gør normalt..

P85DK
P85DK Sep 12 '16

Som jeg forstå ODE90D, så spørger han hvad der sker med den 'overskydende' refusion. Så hvis du lader 3.000 kWh på én måned hjemme, så vil der være en refusion på 3.300 kr.

Du har et udlæg på 3.000 kWh i strømpris og transport - hvilket du får retur fra Eon efter formlen 2,28 kr. pr. kWh, hvilket så bliver 6.840 kr. Du har på forhånd betalt 579 kr. for den måned og de penge får du ikke igen. Dem skal eon bruge til at dække dit forbrug på 3.000 kWh.

gronkjaer
gronkjaer Sep 12 '16

ja forstår ikke at det kan misforståes... du betaler 2,28kr. til dit elselskab som normalt og du får 2,28kr tilbage fra eon...og det betaler man så 579kr. pr måned for..

webercarbmann
webercarbmann Sep 12 '16

Reduceret afgift. 

Ventede idag på at de skulle ringe mig op men det skete aldrig. De har nok travlt....  

Vi har den udfordring at vi har jordvarme og derfor får nedsat afgift på el til huset. Vi kan ikke komme med på ordningen med refundering af afgift til elbil og jeg tror så heller ikke at EONs ordning fungerer hos os.  

Kunne man ikke komme uden om dette ved at lade et momsnummer eje en ekstra måler der kun aftager strøm til bilen vi EONs ladeboks? Jeg køber så ydelsen af momsnummeret til fx 700/måned. og betaler på den måde af på udgiften til den ekstra måler. Er det mon lovligt? Der må være flere af jer der ham samme udfordring

Hvad med flere biler / gæster der kommer forbi? Flat rate er vel flat rate. Jeg har læst betingelserne igennem og der står så vidt jeg kan se ikke noget om, at man ikke må have flere elbiler eller noget om at gæster ikke må lade.  Hvad tænker I? 

Vh. Peter

Jabba
Jabba Sep 12 '16
Jeg bruger ikke engang for 579kr. om måneden, men tæt på. Til gengæld kan jeg lige så godt hoppe på en home all inclusive aftale, da jeg såvidt jeg har forstået, så også kan lade på deres offentlige standere uden merbetaling. Hvis det er tilfældet er det da en no brainer, sålænge priserne og betingelserne ikke ændrer sig. Ikke at jeg normalt gør brug af EONs standere, men rart at have i baglommen.

Nogen der ved om de bare kobler ladestationen til den eksisterende 16A/32A installation via et rødt stik? Eller piller de ved indmaden på ens eksisterende installation?
gronkjaer
gronkjaer Sep 12 '16

tror heller ikke i øjeblikket at jeg kommer op på det i øjeblikket, men det giver en lidt ro, at kende ens udgift uden at skulle tænke på hvor meget man kører... om vinteren bruger jeg helt sikkert for de 579, da jeg kører en del småture...

KimT
KimT Sep 12 '16
Citat fra Jabba

Nogen der ved om de bare kobler ladestationen til den eksisterende 16A/32A installation via et rødt stik? Eller piller de ved indmaden på ens eksisterende installation?

Der står jo (så du får bare en ladeboks tilsendt) :

• Ladeboks derhjemme på eksisterende CEE-stik (16/32 A): Kr. 0,- (indtil 31.12.2016. Normalpris: Kr. 1.295,

PeterE
PeterE Sep 12 '16

Der står at det kun er til een bil - selvfølgelig! Så ja det betyder at Plugshare og lign ikke er en mulighed. Og jeg har også reduceret elafgift pga min varmepumpe, og det tror jeg nu faktisk at eon er ligeglade med. Og hele problematikken med en ekstramåler er de nok også ligeglade med, jeg vil tro at der sidder en måleranordning i ladeboksen.

griffel
griffel Sep 12 '16
@webcarbmann
Der står i betingelserne, at det er til den bil der er registreret. Ikke de biler...

Jeg har også reduceret elafgift, men det vedkommer vel ikke e.on. Det må de da selv rode med. Jeg laver en aftale med dem om refusion af så og så mange kWh, og det er vel det. De har jo ikke spurgt, da jeg tilmeldte mig.

Jeg har forresten også - to gange - ringet og bedt dem om at ringe mig op, men også uden held... Så nu har jeg bestilt, så gir de vel lyd fra sig...

/Jakob :-)
Cermit
Cermit Sep 12 '16

Hvis e.on. får afgiften retur fra den store afgift's kasse og man også selv får den retur i form af elvarme, erhverv eller lignende så ryger den jo ud dobbelt. Det tror jeg da ikke går i længden:-)

PeterE
PeterE Sep 12 '16

Cermit, 100% enig - jeg er bare i tvivl om hvor præcis den der refusion lige præcis er. Og de småpenge (for eon) tror jeg ikke de laver en kæmpe løsning for at samle op. Jeg gætter bare. Men ja,beregningen er da forhåbentlig helt korrekt.

DeaconWP
DeaconWP Sep 12 '16

Eon gør hvad de kan for at samle kunder, og en eller anden i Marketing har udtænkt en plan.

I har ret i, at det virker underligt, at der kan udbetales afgift, for en strøm, der ikke er indbetalt afgift af.

Det opdager Eon nok en gang i fremtiden, når de ikke kan dokumentere overfor Skat, at den refusion de udbetaler til en kunde med jordvarme er i orden.

Så stopper festen nok for dem, og kunder i det segment.

Jabba, du har ret. De 579 indeholder også alt den strøm du kan tanke på deres standere ude i byen.

Og bruger du nu 500 kWh hjemme, får du dem aller retur, ud fra den måler der er i boksen. Og da din boks bare monteres i dit CEE stik derhjemme, kan du jo tage den med i sommerhuset, og tanke der til samme pris.

KS
KS Sep 12 '16
Fik også tilbuddet i Silkeborg, og har i dag snakket med Clever - hvor jeg har min lader fra.

Betaler hver måned ved clever:

299 i leje af boks
2400 kr i strøm til Seas
-1050 kr retur afgift
----------
1679 pr måned i drift

Eon:
579 for abonnement
2400 i strøm til Seas
-1050 retur afgift
-1350 retur strøm
----------
579 pr måned i drift

Kører ca 60000 km årligt eller 11,58 øre pr km ved EONs nye aftale.

Havde man en dieselhakker og betalte 7,7 kr/liter, skulle den kunne køre 66 km/L for at matche driftsomkostningerne.

For mig er det en no brainer ikke at skifte, så clever opsagt og eon bestilt
CC
CC Sep 12 '16
KS. Hvorfor ikke tage Clevers tilbud som jo næsten er magen til? Clever giver 2,30 kr. Retur og skriver intet om refusion i tilbuddet.

Hvis I alle tager E-ON er der ledigt ved Clever :-)
CC
P85DK
P85DK Sep 12 '16

@CC - tror jeg lige du må smide et link til, det kan jeg ikke umiddelbart finde på deres hjemmeside

CC
CC Sep 12 '16
Kan kun finde BMW og VW hvor Clever har et tilbud ude. sorry
Må lige nærlæse begge tilbud før jeg gør noget.
CC
P85DK
P85DK Sep 12 '16

ja, indtil nu har de kun til biler med begrænset kapacitet, men lur mig om de ikke meget hurtigt har et matchende tilbud

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »