Loading...
dk

Flat fee opladning via Clever - den nye mobil krig? | Tesla Forum

KS
KS Sep 12 '16
Snakkede med clever i 30 minutter og de havde ingen planer om lignende tilbud til Tesla ejere - og jeg køber ikke en bil mere bare for at få gratis strøm..
ODE90D
ODE90D Sep 13 '16
Mon ikke bare EON opsiger aftalerne med de ikke profitable kunder - eller justerer prisen på samme måde som forsikringsselskaberne gør med de kunder de taber penge på. Det er dog et forsøg værd omend jeg ikke forventer det vil vare ved.
PeterE
PeterE Sep 13 '16

Tjah, jeg vil tror at Eon gør dette af to grunde: 1) Sikre sig kunderne og derved en fremtidig del af markedet, og 2) De kommer til at tjene penge på de fleste, idet de jo nok har nogle aftale på bagsiden hvor el-selskaberne giver dem en bedre deal end vi andre har privat. Og så er resten af spekulation og erhvervsrefusion af el-afgiften og det skal jeg ikke kloge mig ret meget på.

KimT
KimT Sep 13 '16

Så fik FDM øje på den : http://www.fdm.dk/...aa-stroem-ad-libitum

JAndersen
JAndersen Sep 13 '16

Så fik jeg også sendt en bestilling afsted til E-on fik oplyst at der kunne går op til 14 dage før jeg ville modtage den.

webercarbmann
webercarbmann Sep 13 '16

PeterE   - tror du har ret. Jeg opgiver at forsøge at forstå. Har også bestilt hos EON igår. Er spændt på hvor mange H2 ladere de har på lager. Tvivler på at de har flere tusinde liggende. Det bliver da fedt her op til vinter. Vi sparer mindst 500/måned på denne ordning.   Peter

P85DK
P85DK Sep 13 '16

Nu skal jeg ikke tage æren for e-ons fine tilbud, men jeg vil da gerne tro at den opfordring og dialog jeg havde med dem i slut maj om at introducere et flat-rate abonnement til omkring 599 ikke har været en hæmsko for dette tilbud

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 13 '16
sjensen
sjensen Sep 13 '16

Det er absolut glædeligt at der formentlig er rigtig mange nye type 2 ladere ud i landet takket være e-ons tilbud.

Selv om vi også udmærket ved at hverken Clever eller e-on tjener penge nu, så undrer det mig alligevel at e-on tilsyneladende er villige til også at tabe penge på private installationer. I dag er der et "sweet spot" hvor de kan tjene penge på kunder der bruger måske max 450 kWh om måneden (hvis der afsættes 130 kr/måned til at betale box, aflæsning, etc.). For alle kunder der bruger mere, ligner det et stort minus for e-on og det kan ikke være holdbart.

Tesla har vist at "gratis" opladning har en væsentlig markedsføringsværdi, men har også illustreret at der er åbenlyse problemer. Det medvirker bl.a. til kø på superchargers som det har været diskuteret her på sitet utallige gange. Tesla selv er også på vej med en "betal pr kWh på superchargers" (som en option for nye S'ere og/eller Model 3).

På den måde frygter jeg for hvad dette tilbud kan betyde for tilgængeligheden af den (ret beskedne) mængde DC-hurtigladere e-on har. Der er altså nogen (typisk ikke Tesla-ejere) som er virkelig afhængige af dem.

Personligt ville jeg ønske at e-on havde lavet et tilbud med en "gratis" CEE tilkoblet boks, refusion af 1 kr /kWh, en lav månedlig pris (f.eks. 150,- kr) og en kWh pris på hurtigladere på f.eks. 3,- kr. Det ville være både nemt og fint attraktivt for næsten alle Tesla ejere med CEE stik.

ElPeter
ElPeter Sep 13 '16

Det virker som et rigtig godt tilbud og kan måske vinde nogle ICE ejere over der er kede af at betale 579 kr hver gang de tanker, flere gange om måneden.

Men når det er sagt så er jeg heller ikke vild med all-you-can-eat princippet (inklusive Teslas SuperChargere) - det ansporer til dårlig udnyttelse af ressourcerne (ladere, strøm). Vi mennesker kan ikke håndtere gratis uden omkostninger, vores hjerner kortslutter og får os til at gøre underlige ting så som at køre flere og længere ture i bilen fordi 'så har vi jo sparet/tjent endnu mere' ;-)

MrCoffee
MrCoffee Sep 13 '16
Nu har jeg ikke sat mig ind i tingene, hvad er bindingsperioden ? Og hvad afholder dem fra at skyde prisen i vejret, når du først har købt laderen ?
P85DK
P85DK Sep 13 '16

Binding er 6 måneder. Hvis der er ændringer i betingelserne så kan du opsige med det samme. Det er pænt standard det hele.

Tror ikke der er så meget at bekymre sig om. Det er rent mobil abonnement om igen og tingene kommer kun til at gå en vej herfra.

Både e-on og Clever har investeret i infrastrukturen og den er intet værd hvis der ikke er brugere på. Selvom der måske er tab på de første abonnementer, så er det småpenge i forhold til deres investering, så det gælder bare om at få brugere på. De spiller det lange spil her og satser på at der kommer betydeligt flere elbiler med tiden.

Tarrild
Tarrild Sep 13 '16

Jeg har også sendt en bestilling afsted i går. Har i andre modtaget en kvittering/email på jeres bestilling? Jeg har nemlig ikke...

PEB
PEB Sep 13 '16

Jeg har heller ikke modtaget en kvittering/email, men den kommer vel. :-)

KimT
KimT Sep 13 '16

Jeg skrev til dem ca kl 16. De svarede tilbage med :

Vi har modtaget meget stor respons på vores nye produkt og derfor tager det længere tid end normalt at modtage en bekræftelse. Du kan forvente at modtage svar på bestillingen inden for de næste 48 timer.

Tarrild
Tarrild Sep 13 '16
Citat fra KimT

Jeg skrev til dem ca kl 16. De svarede tilbage med :

Vi har modtaget meget stor respons på vores nye produkt og derfor tager det længere tid end normalt at modtage en bekræftelse. Du kan forvente at modtage svar på bestillingen inden for de næste 48 timer.

OK, rart at vide. Dejligt med et forum så vi ikke alle sammen skal ringe til EON. 

Climber
Climber Sep 14 '16
Jeg fik en mail med bekræftelse i går eftermiddag, så de arbejder på sagen.
PeterE
PeterE Sep 14 '16

Jeg blev ringet op igår og de bekræftede min bestilling. Og de har travlt, vel nærmest druknet i succes og det er da godt for os - kunderne. Endelig lidt konkurrence på det her marked. 

En lille ekstra information, jeg spurgte om jeg kunne bestille en yderligere lader til mit sommerhus. Ladeboksen er monteret med 2 skruer og Eon er ok med at man tager der med sig - fx i en ferie. Hvis jeg ville have en ladeboks mere, så koster det endnu et abonnement.

Busimiss
Busimiss Sep 14 '16
Har lige fået bekræftet fra EON, at tilbud ikke gælder for husstande med solceller/vindmøller
griffel
griffel Sep 14 '16
Øv! :-(
Gad vide om man kan frasige sig den reducerde elafgift hos sit elselskab for så at kunne få den alligevel gennem e.on.
Jeg har luft/luft-varmepumpe og skal da lige regne på hvad der forbruger mest, Teslaen eller varmepumpen. Men det er nu nok Teslaen....
webercarbmann
webercarbmann Sep 14 '16
Citat fra Busimiss Har lige fået bekræftet fra EON, at tilbud ikke gælder for husstande med solceller/vindmøller

Hej Busimiss

Så mangler vi bare at få afklaret om tilbudet glæder hvis man har nedsat afgift grundet elvarme.

Vh. Peter 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »