Loading...
dk

Flat fee opladning via Clever - den nye mobil krig? | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Sep 14 '16
Citat fra griffel Øv! :-(
Gad vide om man kan frasige sig den reducerde elafgift hos sit elselskab for så at kunne få den alligevel gennem e.on.
Jeg har luft/luft-varmepumpe og skal da lige regne på hvad der forbruger mest, Teslaen eller varmepumpen. Men det er nu nok Teslaen....

Hvad om man opretter et firma der holder til i skuret. Firmaet har sin egen separate elmåler og firmaet abonerer på ENO boksen og fakturerer månedligt en regning på fx 7-800 til en kunde...  El gennem firmaet er købt med fuld afgift. Er det mon gangbart..? 

DeaconWP
DeaconWP Sep 14 '16

Jeg synes det virker som om Tesla ejere ikke har logisk sans. :-)

Hvis man ikke betaler afgift af sin strøm, kan man selvfølgelig ikke få afgift tilbage.

Både under den ene og den anden ordning.

Men de samme ser måske muligheden for direkte at tjene penge på, at købe strøm til nedsat pris, og så få langt mere i refusion?

Hallo, vi lever ikke i en bananstat i Afrika.

Så i min verden bliver der stillet "unødvendige" spørgsmål.

Lige så vel som at man ikke kan leje en måler/lader ved et andet firma, og så få 1,10 tilbage i afgift, hvis man har el varme rabatteret strøm, så kan man jo heller ikke her, vel?

I må bede E.on om at lave et produkt, hvor I kan få de samme fordele, selvom I har elvarme rabatten. Det vil jo være med en mindre afgifts refusion, da jeres afgift er  mindre i forvejen.

Hvis I oplyser E.on om det, så kommer det produkt nok i et senere tilbud.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 14 '16
uffe55
uffe55 Sep 14 '16

"Hallo, vi lever ikke i en bananstat i Afrika."

Jov vi gør ! Hvis man kan få kr. 12.000.000.000 tilbage i aktieudbytteskat som man aldrig har betalt skat af så lever vi altså i en bananstat !

P85DK
P85DK Sep 14 '16

Især når man tager i betragtning at 12,3 mia var ud af en samlet udbetaling på 14 mia. Når 88% af samtlige udbetalinger er svindel, så lugter det af bananstat

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8990419/overblik-saadan-hev-svindlere-milliarder-ud-af-skat/

webercarbmann
webercarbmann Sep 14 '16
Citat fra DeaconWP

Jeg synes det virker som om Tesla ejere ikke har logisk sans. :-)

Hvis man ikke betaler afgift af sin strøm, kan man selvfølgelig ikke få afgift tilbage.

Både under den ene og den anden ordning.

Men de samme ser måske muligheden for direkte at tjene penge på, at købe strøm til nedsat pris, og så få langt mere i refusion?

Hallo, vi lever ikke i en bananstat i Afrika.

Så i min verden bliver der stillet "unødvendige" spørgsmål.

Lige så vel som at man ikke kan leje en måler/lader ved et andet firma, og så få 1,10 tilbage i afgift, hvis man har el varme rabatteret strøm, så kan man jo heller ikke her, vel?

I må bede E.on om at lave et produkt, hvor I kan få de samme fordele, selvom I har elvarme rabatten. Det vil jo være med en mindre afgifts refusion, da jeres afgift er  mindre i forvejen.

Hvis I oplyser E.on om det, så kommer det produkt nok i et senere tilbud.

Deacon - jeg prøver bare at komme med på ordningen under normale vilkår og satser ikke på at få noget refunderet som jeg ikke har betalt.

En ekstra måler en den eneste mulighed jeg kan få øje på for ejere af elbiler der har solceller/vindmøller/jordvarme. På den måde bliver elforbrug til bilen skilt helt fra elforbrug/produktion til resten af huset. 

Jeg tager fat på min elektriker for at høre hvad en sådan ekstra måler kan løbe op i incl.opsætning

I bagklogskabens lys fortryder jeg nu at jeg for 2 år siden brugte ekstra 100K på at etablere jordvarme istedet for naturgas i vores nye hus.

P85DK
P85DK Sep 14 '16

Umiddelbart er der et par ting som jeg tror du skal være opmærksom på

1: Det er nok ikke nok med en ekstra måler, det skal nok være en separat installation, så de er helt adskilt

2: Er udlejning af én ladeboks til selskabets ejer privat en ordning SKAT godkender?

3: Du ryger ind under firma ordningen hos e-on, hvilket blandt andet betyder 12 måneders opsigelse. Jeg ved ikke om der er andre ting.

griffel
griffel Sep 14 '16
@DeaconWP
Du har helt ret, det ville være rart, hvis der var et tilbud til os, der allerede har reduceret elafgift. Det bør jeg nok foreslå hos e.on, for jeg har bestilt og bliver nok nødt til at kommentere på det.
Men jeg vil altså også høre mit elselskab, om jeg kan frasige mig reduktionen hos dem. De tror nok jeg er åndssvag når jeg spørger om jeg må være fri... ;-)
Glintborg
Glintborg Sep 15 '16

Jeg har læst hele tråden igennem - og der er mange gode input. Synes jeg står i et dilemma - vi har solceller (den gamle ordning) –og selvfølgelig har vi også jordvarme – om vi har reduceret elafgift tror jeg ikke, det er i hvert fald aldrig noget vi anmodet om.
På Eon's hjemmeside står der intet omkring dette ikke er gældende for solcelle ejer eller hvis du har jordvarme (med reduceret elafgift) - forstår hellere ikke hvorfor det ikke skulle gælde - der er mange regler og svært at oveskue -  jeg vil gerne benytte mig af dette tilbud men forstår jeg de mange kommentar korrekt er dette ikke muligt – foretager man en bestilling hos eon er skal man ikke svare på om man har det ene eller andet, synes hellere ikke jeg kan finde noget omkring dette i deres betingelser- nogen der ved hvem/hvor man kan få dette afklaret engang for alle?

Pim
Pim Sep 15 '16

@Glintborg

Jeg står i samme situation som dig, dog er jeg ikke under den gamle ordning for solceller (jeg får 60 øre ved salg), men til gengæld benytter jeg mig af reduceret elafgift. Jeg har talt med Eon, og jeg skal ud af begge ordninger for at kunne benytte mig af deres tilbud. Jeg kommenterede også over for dem, at de ikke skriver meget omkring forhold som solceller og elvarme i deres materiale.

NOELON
NOELON Sep 15 '16

Jeg er lige blevet ringet op af Eon vedr. min bestilling. Men tilbuddet gælder ikke hvis man har solceller eller har reduceret afgift. Jeg gjorde opmærksom på, at de må udvikle et lign. produkt for os der har disse ordninger, da der jo er en del bl.a. Tesla ejere der kombinerer solceller, jordvarme og elbil grundet miljø hensyn. Det var de så efterhånden godt klare over.

griffel
griffel Sep 15 '16
Jeg har lige snakket med mit elselskab og bedt dem slette den reducerede elafgiftssats Jeg har ifm med min varmepumpe, således at jeg kan tage imod e.on's tilbud. Der sparer jeg nemlig mere end med den hidtidige ordning.

/Jakob :-)
DeaconWP
DeaconWP Sep 15 '16

Jakob.

Du er vel klar over, at E.on ordning måske kun er favorabel indtil nytår??

Har din nabo også solceller og elvarme?

Har du også solceller og elvarme i dit sommerhus?

Har din svigermor ?

edit: 30 seks89 98syv

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 15 '16
Dennis8400
Dennis8400 Sep 15 '16
»E.ON er et røverfirma«
http://www.business.dk/...rne-flygter-fra-e.on
@griffel . Jeg vil tænke mig om en ekstre gang, inden jeg opsiger den aftale.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dennis
ErikBH
ErikBH Sep 15 '16
Citat fra Dennis8400 »E.ON er et røverfirma«
http://www.business.dk/...rne-flygter-fra-e.on
@griffel . Jeg vil tænke mig om en ekstre gang, inden jeg opsiger den aftale.

Artiklen omhandler ikke E.ON Mobility som der ellers tales om i denne tråd.

vh, ErikBH

PeterE
PeterE Sep 15 '16

@Dennis8400, vær nu lidt varsom med at kalde folk røvere på et åbent forum. Det tjener ikke noget formål. Jeg giver eon en chance, og så tager jeg den derfra.

webercarbmann
webercarbmann Sep 15 '16
Citat fra griffel Jeg har lige snakket med mit elselskab og bedt dem slette den reducerede elafgiftssats Jeg har ifm med min varmepumpe, således at jeg kan tage imod e.on's tilbud. Der sparer jeg nemlig mere end med den hidtidige ordning.

Hej Jacob.

Ingen problemer med at opsige aftalen om rabat i forbindelse med jordvarme?  Det bliver også vores model.  Tak for info. Vh. Peter Jensen.  

ElPeter
ElPeter Sep 15 '16

@Deacon: Hvorfor er E-ons ordning måske kun favorabel til nytår? Er den afhængig af den refusionsordning som nogle benytter hos EVSE o.s.v.?

KimT
KimT Sep 15 '16

Hvis refusionsorningen ikke fortsætter må man gå ud fra at e.on stadig betaler de kr1,18 retur (det beløb de betaler ud over refusion). Det er stadig en god ordning da man ikke betaler opstartegebyr/"leje" af boksen. Leje betaler men jo indirekte i form af abb.

Men for mig - der kører ca. 45.000km/år ville det stadig være en god ordning. 

Break even er så bare (12x579,-)/1,18 = 5.888 kW pr år du skal bruge

(Jeg har brugt 9.800kW på at køre 45.000km det sidste år)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 15 '16
griffel
griffel Sep 15 '16
@webwrcarbmann
Jeg ringede til dem og bad dem om at slette refusionen. Den venlige pige ringede til økonomiafdelingen og svarede så, at det kunne godt lade sig gøre.
Men jeg checker lige i morgen for at være sikker, og også for at få at vide fra hvornår det gælder. Måske skal jeg have noget på skrift? Ved ikke hvordan e.on kan checke om man får refusion i forvejen. Eller er det mon SKAT der vil brokke sig på et tidspunkt?

Og hvis ordningen ikke bliver forlænget efte nytår, så tilmelder jeg mig bare den hidtidige igen ;-)

Cermit
Cermit Sep 15 '16

Jeg ringede også til e.on i dag og fik selvfølgelig samme svar tilbage. De be'r om at få afgiften retur og oplyser derved adressen. De ville dog vende tilbage med et svar på om de ikke bare kunne lade være med at få afgiften retur og så lade være med at udbetale den. De vil jo ikke tabe noget på det, kun få en ekstra kunde.  

Forummets indlæg er redigeret af Cermit Sep 15 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »