Loading...
dk

Opdatering maj 2016 | Tesla Forum

Daduck
Daduck May 30 '16

Har lige sat en opdatering til. Syntes ikke jeg kunne se andre nævne noget herinde. Ved i hvad det er?

3450rbt
3450rbt May 30 '16
Mindre fixes. Nogle smårettelser til Summon
tintin
tintin May 30 '16

Og destination chargers er nu kommet med i navigationen

tintin
tintin May 30 '16

Tror derimod ikke at der er nogen ændring i summon så vidt jeg kan se

Klaus_
Klaus_ May 31 '16
Daduck, hvilket versionnummer har du fået installeret nu?

Tintin, tror ikke denne har noget med destination chargers at gøre. Det har jeg haft i min i nogle uger, og har også modtaget en ny opdatering i dag.
KimT
KimT May 31 '16

Jeg fik 2.20.45 i går. Og ja der stod kun Destination charging på skærmen da den var færdig, men det kom allerede i forrige version for 1 måned siden (2.17.37 som jeg fik d. 27/4). Så det kan kun være mindre fejlrettelser der er kommet med den her.

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 31 '16
SuneH
SuneH May 31 '16

Håber de har fixet det med at radioen skifter kanal fra man stiller bilen til man tager den igen... Det er da lidt generende, og også grænsende til det pinlige når man skal give prøveture og den så står på Ubberød Lokalradio's bingoprogram...

Mack
Mack May 31 '16

Måske det også indeholder et fix på den uprovokerede alarm som i de sidste uger har gjort, at mange mennesker på diverse parkeringspladser efterhånden tror at jeg gør det for at få opmærksomhed :-)

Klaus_
Klaus_ May 31 '16
Ifølge denne
http://ev-fw.com/track-reports.php
Så var det 2.18.91 der ødelagde alarmen. Så hvis Kim har fået 2.20.45 kan man da håbe på at alarmen er fikset. Men jeg er nu stadig lidt tilbageholden med at opdatere, til vi har fået bekræftet at alarmen ikke går af længere. Jeg tror nemlig jeg er på en version før det problem opstod.
Henrik1968
Henrik1968 May 31 '16

@Klaus_

Jeg fik 2.20.45 opdateringen igår og alarmen gik igen i morges kl 6.55 da jeg åbnede bagklappen via keyfob før jeg havde låst bilen op. Naboerne skulle vel også være oppe på den tid alligevel :-)

Jeg kunne slukke alarmen ved at sætte bilen i D.

Michael84
Michael84 May 31 '16

Kan man slå den fra når den først begynder eller skal man absolut stå og ligne en idiot hver gang?

Klaus_
Klaus_ May 31 '16

@Henrik, det lyder ikke godt :(
Jeg åbner dog sjældent via key fob alligevel, så jeg ved ikke om det gør nogen forskel. Den eneste gang min alarm er gået igang for nylig, var da jeg låste bilen med fob'en - så gik den i gang med det samme, og jeg kunne ikke slukke den igen, trykkede én gang, dobbelttrykkede osv...  prøvede at sætte mig i bilen og trykke på "låsen" på den store skærm, oppe i hjørnet, om det var dét der slog den fra eller tiden bare var gået, ved jeg ikke med sikkerhed. 

Så måske jeg lige venter lidt med at opdatere, hvertfald indtil Tesla gider svare på den mail jeg sendte omkring ovenstående, for en uges tid siden. Skrev til ServiceEU i håbet om at en udlænding kunne tjekke mine logs da Tesla DK jo har travlt, men de videresendte sagen til Aarhus og siden da har jeg ikke hørt noget.

Jeg har læst noget på et tidspunkt om at Tesla anbefaler man slår "tilt"-alarmen fra under indstillinger, har du prøvet det Henrik, og se om alarmen stadig hyler engang imellem?

Henrik1968
Henrik1968 May 31 '16

@Klaus_

Min erfaring fra da alarmen begyndte at opføre sig sært er, at det ikke går at slå den fra i menuen når alarmen først er gået i gang. Det hjælper heller ikke at trykke på key fob.

Jeg har ikke prøvet at slå tilt alarmen fra - det vil jeg forsøge at checke, selvom det selvfølgelig ikke er en optimal løsning.

Det er mit indtryk, at 2.20.45 hverken forøger eller reducerer problemets omfang, 

Nikolaj
Nikolaj May 31 '16

Jeg har haft en 3-4 fejl-alarmer, og hver gang har det været ved brug af fob'en til at låse bilen op med. Nu nøjes jeg med at trykke på håndtaget i den tro, at det skulle hjælpe.

gronkjaer
gronkjaer May 31 '16

Jeg har intet problem haft hverken med den nye opdatering eller den sidst nye...

ODE90D
ODE90D May 31 '16
Citat fra SuneH

Håber de har fixet det med at radioen skifter kanal fra man stiller bilen til man tager den igen... Det er da lidt generende, og også grænsende til det pinlige når man skal give prøveture og den så står på Ubberød Lokalradio's bingoprogram...

Min skratter bare hvergang bilen starter op, hvis jeg forlod den med radioen kørende på en kanal med super signal. Så skal jeg vælge kanal påny og alt er fint igen. Det har den altid gjort - pisse irriterende. 

henrikthg
henrikthg Jun 1 '16

ODE90D   har samme problem... kommer ind i bilen igen. og nu er der bare statisk "støj" på radion.. skifte kanal og tilbage til samme kanal. Radion spiller igen fint..

P85DK
P85DK Jun 1 '16

@henrikthg og ODE90D - det har min gjort siden dag 1 og det sker 9 ud af 10 gange den har været til opladning. De få gange radiokanalen virker, så står den som værende en anden kanal end den kanal den afspiller.

fmm1000
fmm1000 Jun 1 '16
Min har statisk støj på alle medier og har haft det siden den var ny. Det kommer en gang om ugem/hver 14 dag.

.