Loading...
dk

Wrap/folie eller ej | Tesla Forum

Stephen
Stephen May 31 '16

Jeg overvejer wrap/folie da jeg gerne vil have bilen bliver ved med at se pæn ud. Dette for min egen skyld. Jeg tænker ikke på videresalg.

To autolakfolk (inkl. en fra tesla) har uopfordret sagt til mig bilen skal pakkes ind. 

Prisen på ca. 15k som jeg forstår er ok.

Men hvor lang tid holder folie/wrap? 

Kender i et godt sted på sjælland? Andre anbefalinger?

Hvad er minus/plus ift. lakeret når det trænger på?

mvh.,

Stephen

ODE90D
ODE90D May 31 '16

Jeg har også fået min pakket ind af samme årsag, og i samme prisleje. Jeg har fået 5 års garanti på arbejdet/folien, og er nogenlunde tilfreds med resultatet. Man skal dog være bevidst om at man aldrig vil få det samme højglans look som en lak giver uanset folie.

Det er vigtigt du vælger et firma, som har gode "tesla referencer" - altså nogle af dem der skrives positivt om herinde - for det er ikke en triviel opgave at gøre det ordentligt. Jeg valgte ved en fejl et firma, der lever af at pakke taxaer m.v. ind i reklamefolie, men det er bare ikke samme kvalitetskrav, der stilles af en vognmand (får penge for at køre med en grim reklame), som en Tesla ejer der gerne vil have en flot bil. Min måtte laves helt om 1x og delvist om efterfølgende. Til sidst blev det ok, men ikke til topkarakter.

Bemærk- Du slipper ikke for vaskeridser selvom du vælger en 3M eller Avery folie, der skulle være de bedste (min er 3M Gloss Midnight Blue), men på matte folier ses de ikke så tydeligt som på glossy.

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D May 31 '16
FrederikC
FrederikC May 31 '16

Jeg har valgt en mat folie på min, og hvis du afrenser den med silikone fjerner og lader den stå i solen så retter 90% af vaskeridserne sig selv op.

Stephen
Stephen Jun 1 '16

Tak for de gode svar.

Efter de 5 år skal man så have folien af? 

Har søgt rundt i forum. Men ikke fundet klare gode anbefalinger på hvem jeg skal vælge til arbejdet. Har i forslag?

Ps. Lyder som om det stadig giver stadig mening at håndvaske. Herligt. Det er meditationstid. :-)

Stephen

KimT
KimT Jun 1 '16

Nu skriver du jo ikke hvor du bor. Men flere har nævnt Unique wrap i Kolding

Kemikeren
Kemikeren Jun 1 '16
Jeg har fået sat folie på af en der er i oplæring, så jeg kan ikke fortælle hvad jeg betalte. 

Personligt valgte jeg folie fordi jeg kunne få en anden farve. Der er mange muligheder med folie som ikke er standard. 
Derfor er min hvid med Dark yellow folie fra Avery :)
Stephen
Stephen Jun 1 '16

Jeg bor tæt på København. Så et godt sted på Sjælland.

Ps. tror ikke farven skal ændres. Er tilfreds nok. Min eneste motivation er at fagfolk åbenbart anbefaler det

ODE90D
ODE90D Jun 2 '16
Wrapman.dk har efter eget udsagn en del erfaring med Teslaer - og han laver vist også folie arbejde for autoskadestuen.
Stephen
Stephen Jun 3 '16

Nogen der har erfaring med wrapman?