Loading...
dk

Forsikring | Tesla Forum

denlange
denlange Jun 2 '16

Er der nogen af jer der er begyndt at tale med forsikringsselskaber angående Model X? Den er naturligvis ikke at finde endnu på div online værktøjer.

DeaconWP
DeaconWP Jun 2 '16

Jeg har snakket med en Daniel Busk, tror jeg han hedder,  Han er fra Købstæderne, som Allan Nielsen desværre ikke er mere.

Han er selv blevet Tesla ejer, og han har lige solgt en X forsikring til en, uden samle tilbud, hvor han konkurrerede med Alka.

De ville i Alka tage højde for ekstra udstyr, men det gjorde de ikke i Købstæderne.

Han virker til at være en troværdig og reel forsikringsmand, de gange jag har snakket med ham, så jeg er i gang med at tage et tilbud hjem fra ham.

Jeg vil sammenlign emed Codan, Alka og Alm. Brand, som er dem jeg ellers har forsikringer i.

denlange
denlange Jun 2 '16
Citat fra DeaconWP

Jeg har snakket med en Daniel Busk, tror jeg han hedder,  Han er fra Købstæderne, som Allan Nielsen desværre ikke er mere.

Han er selv blevet Tesla ejer, og han har lige solgt en X forsikring til en, uden samle tilbud, hvor han konkurrerede med Alka.

De ville i Alka tage højde for ekstra udstyr, men det gjorde de ikke i Købstæderne.

Han virker til at være en troværdig og reel forsikringsmand, de gange jag har snakket med ham, så jeg er i gang med at tage et tilbud hjem fra ham.

Jeg vil sammenlign emed Codan, Alka og Alm. Brand, som er dem jeg ellers har forsikringer i.

Tak for info - jeg tager en snak med Daniel når jeg kigger rundt.  

DeaconWP
DeaconWP Jun 2 '16

Du kan også fange ham her på forum. Hans brugernavn er Busk.

Kiefer
Kiefer Jun 2 '16

Jeg troede ikke købstædernes ville forsikre Teslaer længere?

Vi havde vores forrige Model S hos dem, men den nye ville de ikke have. Men det kan jo være vi skal spørge dem igen til vinter når vores forsikring hos Global udløber.

/Martin

clacc
clacc Jun 26 '16

Nye X-ejere

Må jeg spørge, hvor I har tegnet, nu hvor I har hentet jeres nye fine biler?

Kiefer
Kiefer Jun 26 '16

Vi endte hos Danske Forsikring. De var klart de billigste. Der endte prisen omring de 10K for en X90D. Codan ville have noget nær 30K + GSM overvågning. Hvem der så end bruger den slags længere...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jun 26 '16

Alka forsikring.

8.547 kr. ingen selvrisiko ved friskade.

Dog 1.000 kr ved forrude udskiftning.

Model X Signature, som jo er en P90D, ekstra udstyr op til 25.000 kr, 35.000 km årligt.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 26 '16
MicTheCat
MicTheCat Jun 27 '16
Har fået ved Købstædernes men de tager ca 14k for Model X så er begyndt at kigge andre steder
banger
banger Dec 2 '16

Er der nogle der har yderligere info omkring forsikring på Tesla X, jeg har talt med Købstæderne og Danske forsikring begge ønsker 14K og GPS. Det med GPS syntes jeg er et unødvendigt indgreb, så kan jo altid diskutere pris. Er der nogen her som har forsikring i dag på Tesla X uden GPS krav, hvem og pris ?

Pft. 

Kiefer
Kiefer Dec 2 '16

Vi benytter ALKA og ikke noget krav om GPS. Prisen er lige omkring de 10K

/Martin

banger
banger Dec 3 '16

Tak. Alka virker perfekt, kan anbefales

Lasse
Lasse Jun 26 '17

Hvad giver i andre for at få jeres Model X forsikret?  - Jeg afventer et tilbud fra Topdanmark, er sikker på de desværre vil have installeret Satellit-overvågning?

Kiefer
Kiefer Jun 27 '17

Vi har vores hols Alka, ikke noget krav om overvågning. Kunne vist have fået det et par hundrede kroner billigere hvis vi havde taget imod en Alkaboks, men det takkede vi pænt nej tak til.

De kunne ikke forsikre vores Model S da det var en sportsvogn (S85) men godt vores X90D da det er en SUV. Forstå det hvem som kan.

/Martin

mbk
mbk Jun 27 '17
IDA forsikring er billig til S, men deres online beregner dur ikke, man skal skrive til dem. 
Kiefer
Kiefer Jun 27 '17

Kræver det ikke et medlemsskab af foreningen for at kunne tegne en forsikring hos IDA?

/Martin

KimT
KimT Jun 27 '17

jo

ElPeter
ElPeter Jun 27 '17
... og man skal samle det hele hos dem
jensk2
jensk2 Jun 27 '17

Tre forsikringer hos IDA er nok.

mbk
mbk Jun 27 '17
Quote from Kiefer

Kræver det ikke et medlemsskab af foreningen for at kunne tegne en forsikring hos IDA?

/Martin

Jeg var tæt på at købe en Model S 85 i januar, men det faldte på jorden til sidst da den bil ejer skulle over i blev solgt til anden side. Det var en S fra 2014, IDA Forsikring skulle have 5850 for forsikring, 20.000km/år og glasdækning.

Generelt er alle deres forsikring rimelig billig, især med samle rabat, det betaler vel for medlemskab.

Du kan blive medlem som ingeniør eller hvis du arbejder med IT, så du burde kunne blive medlem. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 27 '17
Sider: 1 2 »