Loading...
dk

hvilke funktioner har i på ønskelisten? | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund Jun 5 '16
Vedrørende vejbaneskift, vil det ikke være mere hensigtmessig at ved aktivering af blinklys slår den auto-Sterring fra og så til igen når man deaktiverer blinklyset igen
griffel
griffel Jun 5 '16
Man kan slå Auto Lane Change (eller hvad det hedder) fra i Settings, så slår den Autosteer fra når man blinker, men man skal så selv luge aktivere det igen når man er kommet i rette bane
P85DK
P85DK Jun 5 '16

insekt non-stick lak og forrude!

SteffenFabrin
SteffenFabrin Jun 5 '16
At min telefon bliver koblet til Bluetooth når jeg kører (sædeindstilling = ham)
At hendes telefon bliver koblet til Bluetooth når hun kører (sædeindstilling = hende)
keh
keh Jun 5 '16
At kunne kræve at der indtaste en kode på skærmen for at starte. Bare du er i nærheden af bilen med fob i lommen kan bilen startes.
PeterE
PeterE Jun 6 '16

@keh, der er ingen grund til at rive i rattet for at slå AP fra - bare pres den lille kontrolarm til AP frem, så slå du det fra. 

Jeg ønsker mig primært en meget mere velfungerende navigation.

fmm1000
fmm1000 Jun 6 '16
Eller tryk den lille kanp ind på Autopilotstilken, eller tryk på bremsen eller sæt bilen i frigear. <br />
Den ruller for vildt.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jun 6 '16
keh
keh Jun 6 '16
@fmm1000 og PeterE: Så deaktiveres jo også fartpilot. Jeg vil gerne styre selv men stadig have TACC aktiv.
mrneela
mrneela Jun 6 '16
  • justering af varmestyrke i rattet
  • automatisk sluk af varme i rat efter x antal minutter
  • app on/off af ratvarme og sædevarme
  • dæmpning af alt lys (Drive-In-Bio mode) inde/ude
  • Spotify konto profilbaseret
ErikBH
ErikBH Jun 7 '16
Citat fra keh @fmm1000 og PeterE: Så deaktiveres jo også fartpilot. Jeg vil gerne styre selv men stadig have TACC aktiv.
@keh skub fartpilot pinden væk fra dig og træk den ind i mod dig selv. Så slår du alt fra og tacc til i en handling.
Larsenca
Larsenca Jun 8 '16

Jeg har nogle gange glemt min tlf, og ville være glad for en melding "No telephone detected"

SuneH
SuneH Jun 8 '16

At bilen automatisk sætter farten op/ned ift de gældende hastigheder når man er på fartpilot. Det skal ske når man passerer skiltet, herunder også ved midlertidige skilte ved vejarbejde - selvfølgelig under iagttagelse af forankørende, så man ikke sætter farten op og banker op i en forankørende bare fordi man kommer ud af en 50-zone og ind i en 80-zone.

Mulighed for at benytte "offset" i km el. % ved ovenstående. 

janlanxe
janlanxe Jun 8 '16

Timer på elbagrude og sædevarme. I det mindste at sædevarme slår fra, når der ikke længere sidder nogen i sædet.

JeppeB_HinnerupAuto

At førerprofil linkes til Key fob så indstillinger sættes allerede når du låser op med din nøgle.
At flere indstillinger (alle) lagres på nøglen inkl. radio mv.
Komfortlukning af vinduer og soltag via Key Fob
Åbning af garageport med Key Fob (det kan man på Roadster)
Visning af beregnet og ideel rækkevidde i instrument på samme tid

Forummets indlæg er redigeret af JeppeB_HinnerupAuto Jun 8 '16
Johannelund
Johannelund Jun 21 '16

1.  autopilot hvor man kan deaktivere autopilot ved at man blinke for vognbaneskift og aktivere autopilot igen ved at man stopper blinklyset, og her skal den så holde den hastighed som man havde før autopiloten blev deaktiveret.

På nuværende skal man hvis man aktivere autopiloten igen, til at resette hastigheden igen

2. Mulighed for via setting at kunne tilvælge altid kørelys i baglygter.

for som der er nu, kan man rammer en tågedyne uden at baglygterner tændes, og det er direkte trafikfarlig, 

3. En GPS der kan det samme som de billige modeller fra Garmin og TomTom, dvs via, og mulighed for at vælge hurtigst eller kortest, På nuværende er man næsten nødt til at have en anden GPS med.

edge
edge Jun 21 '16

Det eneste jeg virkelig savner er kørelys i baglygterne. En daglig plage at de skal tændes manuelt igen og igen. Nå ja, og så er det manglende anhængertræk selvfølgelig ret katastrofalt. Men bortset fra det er bilen vidunderlig, simpelthen.

Forummets indlæg er redigeret af edge Jun 22 '16
Genild
Genild Jun 21 '16

Mine ønsker er som sådan uhyre beskedne og ydmyge.

1: Det kunne være rart om de to former for navigation R2-D2 er udstyret kunne blive enige om vejen. Til tider er de så uenige at de vil hver sin vej, og lige der hjælper det ikke at holde stille og vente til de bliver enige.

2: Den med at personlige indstillinger var linket til FOB er jo så bimlende logisk at det er en gåde, man endnu ikke har implementeret det.

3: At der kom en lille svamp frem om vinderen og tørrede bakkamera fri for skidt. Alternativt at kamera kun var fremme ved brug.

4: At man altid kan komme ind af alle dørene 

5: Personligt ville jeg elske en mulighed for for eksempel tre faste men programmerbare hastighedsværdier - så man kunne taste en knap for by, land og travlt.

6: At den originale radio (var for nærig til den udvidede model) var oppe på niveau med dem THansen leverer i 300,- prisklassen. At noget så elementært som RDS ikke er default er mig en gåde.

7: Slutteligt synes jeg nu heller ikke at navigation med charging er så logisk og intuitivt som mange af de andre funktioner - det virker tungt, kræver fokus og mere eller mindre at man holder stille og fravælger med ladning et konkret sted bliver den sur og sletter alle former for ladning.

Dette er mine ønsker og jeg lever fint med at de måtte være forskellige fra andres behov. Det er ikke verdens undergang hvis det ikke bliver implementeret, men det kunne nu være rart. 

griffel
griffel Jun 22 '16

(Citat Genild) 

2: Den med at personlige indstillinger var linket til FOB er jo så bimlende logisk at det er en gåde, man endnu ikke har implementeret det.

Enig!

Men hvad så hvis konen har den anden FOB i sin dametaske på passagersædet? Jeg er klar over, at hun naturligvis altid bør gå et par skridt bag ved manden (og dermed ikke komme tættest på R2-D2 først), men hvis hun nu er hurtigere end dig...? ;-)

/Jakob :-)

Raymond
Raymond Jun 22 '16
Citat fra griffel

(Citat Genild) 

Enig!

Men hvad så hvis konen har den anden FOB i sin dametaske på passagersædet? Jeg er klar over, at hun naturligvis altid bør gå et par skridt bag ved manden (og dermed ikke komme tættest på R2-D2 først), men hvis hun nu er hurtigere end dig...? ;-)

/Jakob :-)

Så skal R2-D2 selvfølgelig spørge om hvem som kører.
Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jun 22 '16
Lyngedrengen
Lyngedrengen Jun 22 '16

Hej

Super forslag der er kommet.

Udover dette kunne jeg godt tænke mig muligheden for at bagklappen åbner automatisk når man står med favnen fuld af indkøbsvarer.

F.eks. under forudsætning af, at man har KeyFob i nærheden (lommen) og så svinger benet forbi nogle af sensorene bagtil (ja, ja - lægmands betragtninger og forslag :-)).

Opel har det og er en rigtig god praktisk feature :-)

VH
Jan

Sider: « 1 2 3 4 »