varsel: lang off-topic besked.... men tænker egentligt at I fellow tesla-ejere må være den demografiske befolkningsgruppe med størst erfaring og holdnings-deling ift min udfordring:
Vi er i overvejelser omkring nyt hus, som skal totalt energi renoveres (det er en stor gammel kasse, med oliefyr og det hele). Hvilken total-løsning til energiforsyning (strøm, varme) vil være den fedeste, billigste (i drift) og mest fremtidssikrede for en tesla-ejer?
Jeg tænker umiddelbar at det bedste løsning vil være et nyt gasfyr (vi kan ikke få fjernvarme og pille-fyr tænker jeg at der for meget bøvl/vedligehold/rengøring med) kombineret med solfanger anlæg til varmtvand og buffertank før varmekredsen.
Taget er stor og sydvendt, så der kan installeres sol-anlæg - men kan det overhovedet betale sig at installere solceller (strøm)? selv med et household-batteri vil det ikke genere nok strøm til også at forsyne teslaen (vi bruger ca 10kw pr dag til pendling) ud over husforbruget (Vi elsker tanken om at kunne være selvforsynende, men vil det funke og være rentabelt i praksis her i DK..?)
Hvad findes der at muligheder ift at få fradrag på el-afgiften? og er der oplagte løsninger som vi har overset?
Det skal siges at vi skal igang med at renovere, så vil vi vil gerne investere i en grøn/ren løsning - og der vil være lidt besparelser på installarion da vi alligevel skal have stillads op på huset).
Grønne hilsener
Dorph