Loading...
dk

Opladningsmulighed på Fanø | Tesla Forum

Henrikdanmark
Henrikdanmark Jun 5 '16
Jeg skal en tur til Fanø til sommer. Feriecenteret har ikke opladningsmulighed. Der er umiddelbart ingen officielle ladestandere på Fanø. Der er fine muligheder i Esbjerg og vi skal helt sikkert over med færgen en dag, men jeg synes det er lidt peberet at betale ca. 400 kr. for en færgebillet inkl. bil (altså bare for lade bilen op).

Er der nogen som kender til lademuligheder på Fanø ?
MicTheCat
MicTheCat Jun 5 '16
240 volt. I skal vel ikke køre hele tide. Det har jeg tit gjort i sommerhus og på campingpladser. Husk blot en god forlængerledning og check der er automatsikringer eller ekstra sikringer. Det skal selvfølgelig også være stik med jord
koden
koden Jun 5 '16

Hvis det er et lejet sommerhus så betaler man nok lidt dyrt for strømmen.

Men tag det med i ferie budgettet som en nødvendig udgift.

Tror ikke der er andre strømstik på Fanø end dem i husene.

SuneH
SuneH Jun 5 '16
Nu spørger jeg sikkert dumt. Men hvis man bare er nogenlunde opladt i Esbjerg og så tager til Fanø, er alt så ikke godt? Fanø er vist ret lille, og det bliver svært at køre mere end 10 km ad gangen... Der er 12 km på den lange led fra Nørby til Sønderho, den tur kan man så køre 20 gange på 70% opladning...?
Ap
Ap Jun 5 '16
Lej sommerhus med kraftstik til tesla. Danibo hus 320. ( mit hus ) :-)
tintin
tintin Jun 5 '16

Jeg var på Læsø, kørte ned til lystbådhavnen og talte med havnefogeden. Det var intet problem at lade op på de standere de har til sejlbådene. Han skulle selvfølgelig have en tur i bilen

MicTheCat
MicTheCat Jun 6 '16
Feriecenteret har sikkert et køkken hvor der er kraft. Det har jeg tidligere benyttet mig af. Men som Sune skriver afstandene er ikke store på Fanø så med mindre i skal være der tre uger går det nok. Lystbådehavn og campingpladser er også altid fode alternativer men rarest at den lader medens man sover ;-)
Kris
Kris Jun 7 '16

Vi har sommerhus med 3 faset ladestik tæt på hotellet. Hvis vi er der, når du er der, kan du godt købe for en flaske rødvin strøm. Ring 20282040 hvis det bliver aktuelt.

Henrikdanmark
Henrikdanmark Jul 26 '16

Jeg fik strøm hos "Kris" - fantastisk så meget hjælp man kan få fra sine medmennesker.  Tak.

Jeg så et par dage senere at golfklubben har en række af de "blå stik" til at oplade deres golfvogne, så jeg tænker at det kunne være et alternativ hvis man ikke har andre muligheder.