Du har billeddokumentationen, så det er bare at skrive et pænt brev med krav om ejeren af vaskehallen betaler for reperation af skaden.
Jeg tvivler på at butikschefen er juridisk ansvarlig for vaskehallen - nok nærmere administrator / brugeransvarlig. Spørg hvem deres forsikringsselskab er og send brevet til dem.
Jeg vasker mest hos Shell, Kongevejen i Birkerød. Shell oplyser max bredde for 'min' vaskehal til 238cm, jvnf:
Men hvis ikke jeg folder spejlene ind, har jeg ca 5 mm luft i hver side, når jeg kører ud:-( I Birkerød vaskehallen kan man overhovedet IKKE hold skævt, for som det ses af vedlagte billede, er der kun millimeter mellem hjul og bøjlerne der gelejder bilen på plads.
Så hvis du har besøgt en mere nonchalant vaskehal, med 'slup' i indføringen, kunne det være årsagen til ridserne?
mvh
jens
Hvordan skal den kunne vaske en bil der er 238cm, hvis tesla'en som er 218 med spejle kun lige kan være der ?
Har lidt svært ved at se hvordan en vaskehal skal lave sådan en ridse, der er jo ikke noget fast som rammer der.
Det ligner mere at der er nogle som er gået forbi bilen med et eller andet som har ramt den
Når du kører neglen henover, kan du så mærke ridser? Måske er du så heldig at det kan poleres væk?
Hvordan skal den kunne vaske en bil der er 238cm, hvis tesla'en som er 218 med spejle kun lige kan være der ?
Det kan kun Shell svare på - men de læser nok ikke Teslaforum.dk.-)
Pas nu på at I ikke få alle målene galt i halsen, det passer da fint med de 238 vs de 218 cm. Sådan er det også i min lokale Washtec maskine og målene er vist identiske. Ydermålet på hjulene er ikke det samme som ydermålet på indfoldede spejle. Spejlene rager jo en del længere ud end hjulene, og der er ca de opgivne 10 cm fra spejlene til maskinen ville støde på. Om hjulene så kunne være der hvis de sad 10cm længere ude? Nej, slet ikke.
syntes også placering mere tyder på et stenslag eller ligne. Vær glad for det ikke var forruden der gik.
at du ser den efter en vask skyldes nok mere at den lyser mere på den rene bil.
ja, den kan ikke poleres væk. Det som har ramt har været hårdt og det har ramt med en vis kraft. Tror ikke det er vaskehallen. Surt er det stadig
Når man kigger på dit første billede, hvor man kan se vinklerne og det sidste nærbillede, som viser graterne, syntes jeg personligt at det ligner et stenslag ved forholdsvis lav hastighed. Først et rundt impact, dernæst en bounce og en stadig bredere skramme i en skrå vinkel bagud. Men de tydelige grater på sidste billede, syntes at foreslå en hurtig lakudbedring.
Selv måtte jeg nødtvungent reparere to - måske - taskespænde KRATERE, bag benzinpåfyldningen på min old nordiske fossilbil (Peugeot 406 Coupe 3.0V6) i vinters, fordi der var skarpe kanter helt ned i grundmalingen. Det blev ikke kønt, så hvis du får udbedret din skade flot, hører jeg gerne om hvor!!!