Tesla skulle efter sigende komme med en pressemedd. her kl. 15, men hvis man ind på deres side under model S kan man kun bestille 60kw/90kw !!! Og kan så betale for sw opgradering til 75kw
Tesla skulle efter sigende komme med en pressemedd. her kl. 15, men hvis man ind på deres side under model S kan man kun bestille 60kw/90kw !!! Og kan så betale for sw opgradering til 75kw
Der er faktisk PRÆCIS det, de har spekuleret på, på electrek.com:
http://electrek.co/2016/06/09/tesla-new-model-s-options-battery-pack/
De understreger at det er spekulationer, men det passer ret godt.
Det må være for at have en lavere "entry-pris" og måske lokke nogle af model3-reservationerne til at tage den mindste Model S, som kan fås med det samme.
Men det må sgu være nederen at køre i en 60'er og vide den har 75 kWh potentielt men man ikke har aktiveret dem. Og 75.000 for en opgradering er immervæk noget.
Hvis det er den vej det går er det vel gode nyheder for os her i DK eftersom der ikke er afgift på prisen på opgraderingen
Nu er der jo nogen mennesker, der har arbejdet hårdt på, at få Tesla til at lave sådanne tiltag på de biler, der skal sælges på det danske marked.
Så det er gode tiltag. Lige her op til, at vi skal indregistrere vores X'er, der er på vej.
Nogen der ved om frunken i en facelifted baghjulstrukken S er større end D'eren?
Så at det nye luftfilter tog plads fra frunken, men ved ikke om det er ligeledes med en baghjulstrukket version.
Ser ud til Tesla har lidt rod på deres side. Når man tilvælger 75 bliver bilen 97.240 dyrere selvom der står at det kun koster 74.800 ved "fabriksmontering". Tror de må have glemt afgift på den opgivne pris vs. den der rent faktisk bliver pålagt. I så fald sparer man 18.000 ved at opgradere efter levering.
Hvis du bestiller opgraderingen fra fabrikken bliver du pålagt afgift, da det regnes med i bilens totale pris.
Hvis du efterfølgende får lavet denne SW opgradering skal der ikke betales afgift af den (på samme måde som bl.a radioen i gamle dage ikke blev monteret fra fabrikken)
Alle priser på tilvalg på siden bliver pålagt afgift. Så de 30% oveni passer med de priser du oplyser.
Det har været sådan længe, så det er ikke en ny fejl.
Så ja, du betaler de 97.240 kroner for det, hvis du bestiller det med det samme, men kun opgraderings prisen, der så kun er 79.000 kr. Besparelse på 18.240 kroner.
Det samme gør sig gældende ved at vente med at købe autopilotens komfort funktioner.
Der sparer du 2.200 kr.
På den udvidede lader er der lidt unde 1.000 kroner at spare ved senere opgradering.
Det er direkte dumt at købe vinterhjul med til bilen ved samme bestilling, da den pris også bliver belagt med de 30 % afgift. Mens det intet koster at bestille dem senere.
Da batteriet reelt er større, kan man vel bare sætte en af de nye S 60 til at lade til 100% hele tiden vel vidende, at man på den måde kun oplader til 80% af batteriets egentlige kapacitet?
Håber at den kommer til at sælge godt ude omkring i verden.
Ja, min 70D, har aldrig oplevet opladning over 90%. Om sommeren oplader jeg dagligt - på mit arbejde - til 65-70% om vinteren oplader jeg til 70-80%, så står min dyt altid hjemme til rådighed med mindst 50% på batteriet. Jeg kunne sagtens bruge den nye 60D og vide at den sikkert blot oplades mellem 5% og 85% af en 75D:-)
Når vi ser at accelerationstid er uændret fra 75D til 60D er det overordentligt sandsynligt at batteriet er samme! Så at spare 97.000 dkr på en 60D versus 75D giver da mening nu.
(Hvorfor er tophastighed nu begrænset til 210 km/t på både 60D og 75D, mod 225 km/t på 70D?)
mvh
jens
Det eneste problem ved at lade til 100% er vel, hvis man efterfølgende lader den stå ubrugt i mange timer, f.eks. natten over. Jeg kan pt. kun lade på arbejde, så i vinters ladede jeg også tit til tæt på 100. Så passede det meget godt med at den var på 90 da jeg kom hjem, og det har mit batteri ikke umiddelbart taget skade af.
Jeg læste et sted at det er antallet at dybe afladninger der koster på remaining charge cycles, mens det er tidsrummet med høj ladestand der koster på kalenderlevetiden for batteriet. Ifølge det princip er det altså forholdsvis uproblematisk at lade til f.eks. 100% så længe man aflader igen kort tid efter