Loading...
dk

Parkering Hamburg | Tesla Forum

Stone
Stone Jun 12 '16

Skal have bilen til at stå i Hamburg lufthavn i 14 dage her i Juli måned. Jeg kan booke almindelig P hus til 350,- EUR eller jeg kan booke CarMaxx service der henter og bringer bilen til 105,- EUR . Er der nogen der har erfaring med parkering af Tesla i Hamburg lufthavn og hvilken løsning der er bedst ?

MicTheCat
MicTheCat Jun 12 '16
CarMaxx har vi benyttet ved flere lejligheder. Det er perfekt og de kan også lade bilen hvis du ønsker. Man kører ind på VIP plads lige efter terminalbygningen og henter bilen samme sted
griffel
griffel Jun 12 '16
Er det der man skal huske Valet-mode, eller gør i ikke det?

/Jakob :-)
MicTheCat
MicTheCat Jun 12 '16
Har aldrig oplevet joyride der men sætter den i Valet mode hvis jeg husker det
ODE90D
ODE90D Jul 25 '16

Jeg kan ihvertfald ikke anbefale APE Park & Fly (www.ape-parkandfly-hamburg.de), da de er komplet amatøragtige når det kommer til Teslaer. De havde bekræftet at de kunne lade min mens den stod parkeret hos dem, og da jeg tidligere havde brugt dem ifm parkering af min gamle ICE var det et oplagt valg. 

Jeg havde gjort opmærksom på, at der var krav om jord på strømforsyningen, men at den kunne lades i en almindelig stikkontakt - de skulle bare sætte den til og lade den stå. Da de afhentede bilen blev det dog klart for mig, at de ikke anede det fjerneste om at lade en Tesla, og jeg gennemgik derfor de forskellige kabler og procedurer i forbindelse med overleveringen. 

Efterhånden som ferien gik kunne jeg dog se, at batteriet støt og roligt blev drænet, og den var stadig ikke sat til at lade. Efter flere mails fra mig med yderligere instrukser ladede den for en kort bemærkning, hvorefter det stoppede igen. De skrev dog og forsikrede mig at bilen nok skulle være fuldt opladet når jeg hentede den - det samme blev gentaget over telefonen. De havde styr på det - sagde de.

Da jeg fik overdraget bilen var der kun akkurart nok strøm til at jeg kunne køre til nærmeste åbne Supercharger, der lå i en helt anden retning, og jeg spildte dermed ca 2 timer. De kom bare med en masse syge undskyldninger om at den ikke kunne lade, og de havde prøvet alt muligt. Oveni havde de fået mine kabler smurt ind i jord og skidt. 

Hold nu kæft hvor var jeg sur!

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Jul 25 '16