Loading...
dk

Thule 9104 cykelholder fra T-hansen | Tesla Forum

Jakobj
Jakobj Jun 12 '16

Er der nogen som har erfaringer med Thule Clipon 9104? Jeg har nemlig fundet en brugt til en god pris, men jeg har desværre ikke mulighed for at prøve den af på TMS. 

Frank
Frank Jun 13 '16

Hej Jakob

9104 ser ud til kun at være egnet til stationcars og hatchbacks. se evt. den her for et billigt alternativ:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/111

Her bruger Michael en Thule Freeway, men jeg er lidt i tvivl hvordan han fastgør den øverst, da bagruden går helt op. Jeg overvejer selv at købe en Thule Raceway, da den ser ud til at være lettere at bruge.

Mvh.

Frank

Jakobj
Jakobj Jun 13 '16
Hej Frank.

Tak for din henvisning! Det er helt sikkert sådan en fætter jeg skal have fat i.
gronkjaer
gronkjaer Jun 13 '16

Hej Frank, Har testet at thule raceway har lange nok wirer til at kunne tage fat i bagrudens øverste kant, men har ikke turdet købe den, da jeg ikke har nogen erfaring i om bagrude glasset kan holde til det pres,hvor wirerne skal hægtes på. racewayen virker ellers til at sidde fint bagpå bilen..

Jakobj
Jakobj Jun 13 '16
Hvorfor købe raceway frem for freeway? Der er en pænt stor pris forskel. Er det et spørgsmål om kvalitet, for princippet er det samme?
Frank
Frank Jun 13 '16

@jakob Raceway fordi den ser mere stabil men frem for alt ser det ud til at den er lettere at bruge. Den koster 2000kr inde på Fdm shoppen.

@gronkjaer jeg tror heller ikke at man skal bruge de kroge på glasset. Thule skrev til mig at det var derfor den ikke er godkendt til Tesla. Jeg smider lige et par billeder op på den anden tråd så vi holder det samlet.