Gik fra en familiecontainer, Renault grand Scenic 7 pers. 1,9 diesel, som efter planen skulle være udskiftet i 17/18 til en mellemklasse bil til omkring de 250.000 kr.
Jeg kunne aldrig drømme om at investere i en ny fossilbil i samme prisklasse, ALDRIG. Hvis der ikke var noget der hed Tesla ville jeg køre i en mellemklassebil, Golf/Passat-størrelse.
Jeg havde en 5 år gammel Ford S-max til 450.000 (nypris) som jeg nok havde beholdt nogle år endnu hvis ikke jeg havde købt Teslaen. Jeg ville heller aldrig betale så meget for en 'normal' bil
Havde firmabil (Skoda Octavia) indtil skiftet, hvis vi ikke havde købt Tesla, ville jeg havde begyndt at bruge vore Skoda Fabia, som ellers bare stod i carporten (og kun indtil da havde kørt 1.800 Km), og så om et par åre skiftet tilbage til Skoda Octavia - så ganske lang fra kr. 800.000 ;-)
Giv ham tørt på - det argument er virkelig verdensfjernt.
Privatleasede en Honda Accord. Ville formentlig have købt en 3-4 år gammel Accord til 225.000 efterfølgende.
Brugt kun så mange penge på at købe en bil, fordi de samtidig medvirker til at opbygge et marked og en infrastruktur - fortjensten havner hos lige netop det firma, som jeg allerhelst vil se have succes.
Kørte Ford FIesta før og havde overvejet en brugt Audi A5 før Model S blev annonceret for 4-5 år siden.