Loading...
dk

Solcelleinverter - Dårlig forbindelse via netværk (internet) | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Jun 27 '16

Jeg håber spørgsmålet kan anbringes i denne kategori! Og håber på hjælp fra de mange IT-kyndige forummedlemmer.

Min solcelleinverter er forbundet via et Cat5 patchkabel til min router.

Inverteren har fast adresse og jeg kan tilgå webserveren udefra.

Den er begyndt på at være meget langsom til at hente data og ofte kan jeg ikke få forbindelse. Når der er skabt forbindelse mangler nogle af elementerne på siden og efter et øjeblik fryser funktionerne.

Hele opsætningen har tidligere virket i en lang periode (år) uden fejl.

Hvad kan være årsagen og hvordan kan det løses ?

(Genstart af inverter, router, modem.... osv er afprøvet)

Kiefer
Kiefer Jun 27 '16

Genstart ville også være mit oplagte bud. Men det kunne godt lyde som en meory leak i inverteren der gør den langsommere og langsommere over tid. Har du f.eks. rigitg meget gemt data som den skal processe eller har disse data fyldt pladsen i inverteren helt op kan det også være problemet.

Jeg kunne godt forestille mig, at man på disse industri-webservere ikke har lavet flash disken ret stor til f.eks. log filer. Kan du komme på og evt. se hvor meget data der ligger på den?

Har du f.eks. mulighed for at lave en SSH cli forbindelse til inverter, kan du også se hvor meget data der er på den i forhold til diskplads. 

Alternativt kan du måske lave en factory reset, så mister du nok bare dine allerede gemte data.

/Martin

DavidS90D
DavidS90D Jun 28 '16

Tak for input, Martin.

Jeg måtte spørge en ven (Google) hvad SSH cli betyder. (Secure Shell command-line interface)

Jeg blev ikke just klogere og har heller ikke nogen idé om hvordan det udføres i praksis.

Inverteren burde have memory til 20-30 år og har logget data i knap 4 år. Hvad der bliver logget har jeg ikke indflydelse på men ønsker ikke at slette de data der allerede er logget.

En næsten identisk inverter med samme type webserver kan ses her:

http://sol.desitek.dk:8082/index.htm   (guest/guest)