Loading...
dk

CHAdeMO ladning | Tesla Forum

KS
KS Mar 14 '15
I brug ser det sådan ud
Klaus_
Klaus_ Mar 14 '15

Det er altså en seriøs adapter den der. Hold da op den er stor.

Genild
Genild Mar 14 '15

Ja, det er da godt at bilen er så bred, ellers blev ladestikket jo nødt til at ligge på langs i bagagerummet.

Det er da ellers nogle underlige oplysninger du får på display'et:

De 75% går jeg ud fra er din umiddelbare ladetilstand eller hva'?

Det må de godt 10.000 kWh vel også være (altså værdi fra din bil om hvor meget den er blevet ladet i kWh gennem tiderne).

Den sidste værdi hænger så noget i bremsen, for det kan jo ikke svare til klokken derhjemme - for så østlig ligger Husum trods alt ikke.

Eller har jeg helt misfattet hvad maskinen prøver at sige til dig??? 

Forummets indlæg er redigeret af Genild Mar 14 '15
Genild
Genild Mar 14 '15

Nicom - godt 23 minutter, som alene omtaler stikket og ikke en lyd om skærminformationerne :-(

nicom
nicom Mar 14 '15
Bjørn er hyggelig men hans videoer er lidt "slow tv". Det havde relevans til CHAdeMO men ikke til det du skrev..Sorry
Genild
Genild Mar 14 '15

Nu bor han jo også i et land hvor de sender tv med strikkehold og tv der viser udsigten fra en togstamme hele vejen op igennem Norge - så i det lys er 23 minutter nok fast.

No problemas, jeg overlever tabet af de 23 minutter Nicom, men er nu stadig også nysgerrig omkring hvad det er ladeapparatet prøver at fortælle. Med en hel skærm til rådighed, er det underligt at teksten ikke er mere forklarende end den er.

nicom
nicom Mar 14 '15
390 volt gange 121 ampere er 10,4 kilo watt per time.. Av... Det passer heller ikke!!???
Forummets indlæg er redigeret af nicom Mar 14 '15
nicom
nicom Mar 14 '15
10000 kWh må være(som du skriver) total antal kWh..lidt overflødig info...
KS
KS Mar 14 '15

10,000 er altså 10 - det er ikke et punktum. Det svarede overens med hvad bilen rapporterede.

Det blev dog sjovt da jeg skulle fjerne adapteren - ikke fra bilen, men fra det kæmpe CHAdeMO stik.

Jeg frakoblede først fra bilen, og ville dernæst frakoble stikket fra CHAdeMO stikket, men det var låst. Prøvede at stoppe og starte på standeren, men lige meget var det - stikket ville ikke låse op, og efterlade adapteren ville jeg ikke!!

Så prøvede at stoppe den i igen, og starte og stoppe, men lige meget var det - stikket ville ikke lade mig frakoble.

Havde jeg mistet muligheden for at få adapteren med hjem?

Så heldigvis var der et Nødstop - og det blev trykket og hevet ud igen, og så kunne jeg få den af igen. Puha. Så den korrekte metode er nok at stoppe ladningen på CHAdeMO stationen - koble fra, og derefter fjerne den fra bilen.

Så min test kostede lige 100 kr. oveni indkøbsregningen - hvad men ikke gør for at kunne rapportere herinde..

Genild
Genild Mar 14 '15

Så de 10,4 kWh svarede til den mængde du ladede medens du så uselvisk testede (og fjumrede med stikket). Men det har vel taget længere tid end 4 minutter hvilket ville svare tid 150 kW (og forhåbentlig kortere tid end 4 timer hvilket svarer til 2,5 kW).

Men jeg går stadig ud fra at de 75% var din ladestatus da du sluttede testen/stuntet?

Forummets indlæg er redigeret af Genild Mar 14 '15
KS
KS Mar 14 '15

@Genild: Ladede fra 63 til 99 % - så det var et midtvejs billede.

Det var en felt-test hvor jeg ville finde ud af hvad man kan forvente, og billedet er det samme som på SC'ere - det går bare lidt langsommere i starten ifht. SC. Til slut drosler bilen ned for ladestyrken, helt som det er tilfældet med SC.

Men er godt alternativ, hvis man f.eks kommer til vestkysten, hvor der endnu ikke er en super ladeinfrastruktur - men findes CHAdeMO i et begrænset omfang. Nok til at komme til en SC

Kiefer
Kiefer Mar 14 '15

Ken: Bilen betragter vel en opladning med en Chademo adapter som om det var en SC opladning, og derfor opfører sig på denne måde?

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5