Loading...
dk

Gratis strøm fra 0-6 | Tesla Forum

mikkeldamsgaard
mikkeldamsgaard Jun 29 '16
Til dig, der lader bilen hjemmefra. Modstrøm.dk leverer gratis strøm i tidsrummet fra midnat til kl 6 om morgenen. Der bliver dog tillagt ekstra 12 øre pr kWh for de øvrige kWh i dagtimerne. Og jeg jeg har ingen andre interesser, end at videregive den oplagte mulighed.
janlanxe
janlanxe Jun 29 '16

Man skal så lige huske, at "gratis" naturligvis ikke gælder div. afgifter og moms - og det er langt størstedelen af den samlede pris :-(

KimT
KimT Jun 29 '16

pt. betaler jeg vist omkring 20øre, så det er ikke det store at spare når resten (omkring 1,87 så vidt jeg husker) er afgifter.

Deacon har efterlyst regninger fra folk der er tilmeldt modstrøm for at gå regningerne igennem. Men der er vist ingen der har meldt sig.

SuneH
SuneH Jun 29 '16

Korrekt. Her er et klip fra Dongenergy's hjemmeside:

Ud af en samlet pris på 2,25 kr/kWh, er det kun de 22,69 øre der er "el-prisen", som reelt kan forhandles/konkurreres om mellem selskaberne. Resten er diverse afgifter, transport af el, PSO og moms. Bemærk, at man betaler moms af afgifterne. Yes Sir, du læste rigtigt. Først køber du el'en, så lægger staten en stribe afgifter på, og til sidst betaler du så moms af hele molevitten.

Twinauto
Twinauto Jun 29 '16
Jeg røg på Modstrøms vogn og er der stadigvæk, men er ret overbevist om at jeg ikke fortsætter efter de 6 mdr.

Man skal lige investere i en læser til 1.000 kr og så er den daglige strøm for iøvrigt for dyr.

Herudover fungerer læseren rædselsfuldt, falder ofte ud hos modstrøm og så skal man liiiiiige ringe til dem.

Jeg vil ikke anbefale løsningen
koden
koden Jun 30 '16

Der er åbenbart kun en løsning på gratis strøm...SuC eller lav strømmen selv.

Det sidste ikke reelt muligt endnu, medmindre man bor på landet og har plads til vindmøller og kæmpe solceller.

PeterE
PeterE Jun 30 '16

'Hvis noget lyder for  godt til at være sandt, så er det det som regel også' :)

Men ja, vi vil alle gerne have billigere strøm. Uden dog at holde i kø ved en SuC for at få det 'gratis'

koden
koden Jun 30 '16

Det fede ved en elbil er at der er nogle muligheder og måske kommer nogle, der gør at man kan køre billigt.

Motor biler har ikke det store valg....

Hvis man kunne kommer under 1 kr. KW så ville det være fedt.

men alt er jo så afgiftsbelagt, at det er umuligt...

Før man kan lave strømmen selv...

men så laver regeringen vel bare skat på vores bil eller et andet sted...suk...

Forummets indlæg er redigeret af koden Jun 30 '16
Raymond
Raymond Jun 30 '16

~~Hvis man kunne kommer under 1 kr. KW så ville det være fedt

Du kommer da tæt på med refusion(lader)!

KimT
KimT Jun 30 '16
Citat fra Raymond

Efter man har lagt x i depositum, Y i oprettelse, z i månedlig abb.

Og som det er nu kører ordningen kun ind til nytår. 

webercarbmann
webercarbmann Jun 30 '16

Vi har et hus med jordvarme så jeg har strøm til bilen for ca. 1.60/Kwh.  Det har ikke kostet mig nogen investeringer i måler og bokse og heller ingen månedlige udgifter til abonnement. Så køb en varmepumpe til huset og få ændret BBR og vær rimelig sikker på strøm til fast rabatpris. 

Overvejer dog en masse solceller og følgende setup.

http://electrek.co/...-powerpacks-pricing/

Hmm....en smule pebret men cool!  Måske bare købe en ekstra Tesla. Så kan den ene lade mens den anden kører. Næste dag skiftes der....:)  Peter. 

koden
koden Jul 2 '16
Citat fra KimT
Citat fra Raymond

Efter man har lagt x i depositum, Y i oprettelse, z i månedlig abb.

Og som det er nu kører ordningen kun ind til nytår. 

Netop... det skal være under 1 kr. uden betingelser..
koden
koden Jul 2 '16
Citat fra webercarbmann

Vi har et hus med jordvarme så jeg har strøm til bilen for ca. 1.60/Kwh.  Det har ikke kostet mig nogen investeringer i måler og bokse og heller ingen månedlige udgifter til abonnement. Så køb en varmepumpe til huset og få ændret BBR og vær rimelig sikker på strøm til fast rabatpris. 

Overvejer dog en masse solceller og følgende setup.

http://electrek.co/...-powerpacks-pricing/

Hmm....en smule pebret men cool!  Måske bare købe en ekstra Tesla. Så kan den ene lade mens den anden kører. Næste dag skiftes der....:)  Peter. 

Igen afhængig af siddende regering. Formoder du mener rabat på el fordi man bruger det til el varme?

koden
koden Jul 2 '16

Uden helt at vide det, så mener jeg at hvor jeg arbejder betaler man ikke mange øre pr. KW.

Er det 40 øre...?

Men er det fordi de ikke betaler afgifter, transport o.s.v.

Eller er det den enorme mænge på 40.000 Kwh pr dag?

Så kan man vel bare oprette et firma??? :-)

webercarbmann
webercarbmann Jul 2 '16

Hej Koden. 

Ja, rabat på el til varmepumpen. Du har ret, men det er let at fjerne tilskuddet på 1 kr pr. kwh til elbiler. Det rammer ikke ret mange vælgere. Hvis de piller ved rabatten på strøm til varme pumper bliver det endnu sværere at få folk til at skifte. Jeg tror ikke på at det sker. Det rammer for mange vælgere og sender et mystisk signal. Man ved dog aldrig.......  

Raymond
Raymond Jul 2 '16

~~Så kan man vel bare oprette et firma??? :-)

Koden: Helt ærligt, tror det er så nemt? Så havde vi andre sgu set det for år tilbage! Du kan med andre ord ikke komme ærligt til billig el andet end ved varmepumpeordning eller afgiftsrefusion ved abonneret ellader!

koden
koden Jul 2 '16
Citat fra Raymond

~~Så kan man vel bare oprette et firma??? :-)

Koden: Helt ærligt, tror det er så nemt? Så havde vi andre sgu set det for år tilbage! Du kan med andre ord ikke komme ærligt til billig el andet end ved varmepumpeordning eller afgiftsrefusion ved abonneret ellader!

Nej det tror jeg ikke...men måske nogen havde ideer :-)

nej det tætteste man kommer på meget billig strøm som er næsten ærligt, det er der hvor man arbejder, hvis ens firma accepterer det.
Det gør de måske så længe der er så få...
Forummets indlæg er redigeret af koden Jul 2 '16
Raymond
Raymond Jul 2 '16

~~næsten ærligt, det er der hvor man arbejder, hvis ens firma accepterer det

Det er så ikke ærligt, du skal betale skat af godet, ikke firmaets udgift, men godets værdi d.v.s. ca. 2,25/kWh

ODE90D
ODE90D Jul 2 '16
Citat fra webercarbmann

Hej Koden. 

Ja, rabat på el til varmepumpen. Du har ret, men det er let at fjerne tilskuddet på 1 kr pr. kwh til elbiler. Det rammer ikke ret mange vælgere. Hvis de piller ved rabatten på strøm til varme pumper bliver det endnu sværere at få folk til at skifte. Jeg tror ikke på at det sker. Det rammer for mange vælgere og sender et mystisk signal. Man ved dog aldrig.......  

Jeg er sikker på, at der ikke bliver ikke pillet væsentligt ved fradraget - ordningen med refusion vil fortsætte i 2017. Selv de dummeste politikere på Christiansborg kan nemt forstå, at man ikke kan opkræve 2-3 gange så meget i afgifter pr. kørt km en elbil i forhold til benzin og diesel - specielt når landene omkring os som Tyskland, Holland og Norge nu er ude og varsle det er slut med ICE biler i 2025/30.  

Dog kunne der ske en mindre reduktion i refusionen, hvis de skulle beslutte at annullere registreringsafgiften på elbiler.

Men det er jo bare min spådom ....som det også var sidste år :)

Sider: 1 2 »