Loading...
dk

Moms | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jun 24 '14

Sørme om ikke FDM er kommet på lidt bedre tanker og vil have prisen på el-biler ned:

Torben Lund Kudsk, afdelingschef i FDM's økonomiske politiske sekretariat, foreslog i den forbindelse, at en del af de penge, der hentes ind via den ekstra afgift på dieselkøretøjer, går til at sænke momsen på elbiler. På den måde får elbilerne bedre chance for at konkurrere med de voldsomt populære mikrobiler.

http://ing.dk/artikel/efter-fire-millioner-testkilometer-elbiler-er-dyre-til-danskerne-169233

Og de vil samtidig gerne arbejde for at rabatten på moms indføres allerede i 2015.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jun 24 '14
Det håber jeg så sandelig ikke kommer til at ske, for så taber min bil i værdi. Men det kommer heller ikke til at ske, for moms differentiering har aldrig før ramt Danmark...;-)
Det ville være et langt federe incentive feks at indføre automatisk fritagelse for elafgifter til bilen, gratis parkering, fritagelse for broafgift m.m, det vil gavne alle, både dem der har og dem der køber. Og disse incentives kan så gradvist udfases senere uden at skabe den store røre.
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jun 24 '14
120281
120281 Jun 24 '14
Lad os bare på derbyer punkt bliver inspireret af nordmændene. :-)
Kiefer
Kiefer Jun 24 '14

Herhjemme er det lidt både og, nuværende bil vil vel tabe 25% men konens X'er bliver jo 25% billigere i så fald, og så vil det jo gå lige op.

Så i Martins verden på den lyserøde sky, hedder prisen på en X - 12% og derefter -25% ;-)

Men Hookmaker, hvis vi skulle gøre som nordmændene skulle vi jo indføre alle dine forslag, du mangler næsten bare tillægget til km godtgørelse man også har deroppe :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jun 24 '14
Jeg siger ikke vi skal gøre alt det nordmændene har gjort, jeg tror de har taget munden lidt for fuld, men ihvertfald indføre et eller flere gode incentives der kan fremme salget. Bare start med bilstrøm til 0,6 kr/ kWh!...;-) så skal i bare se danskerne komme til tasterne.
Og Martin du betaler 25% men får kun 20% tilbage - logik for danskere, hehe....;-)
Kiefer
Kiefer Jun 25 '14

Jae, det med beregning af moms er jo alt efter hvem man spørger, bare se på dækningsbidrag, du sælger en vare til 100,- og tjener 50,-. Der kan man jo få et forskelligt svar, alt efter om man spørger salgsafdelingen eller økonomiafdelingen ;-)