Loading...
dk

Tur til Olofstrøm Kano - Kbh i 70(RWD) | Tesla Forum

Michael72
Michael72 Jun 30 '16

Jeg skal en tur med min søns klasse på kanotur i Olofstrøm/Sverige. Er lidt i tvivl om jeg kan nå dertil og tilbage i min 70 RWD, da der ikke umiddelbart er nogen SuC på vejen. 

EVTrip Planner siger at jeg skal bruge 59,9 KwH tur/retur så det bliver lidt snævert med energi i min 70'er.

Er der nogen erfaringer om der evt er en Chademo mulighed på vejen eller om der er nogen mulighed for ladning ved kanocenteret?

Kan det mon lade sig gøre??

fmm1000
fmm1000 Jun 30 '16
Nu ved jeg ikke om du kører med andre som du SKAL følges med, men er vejen egnet til hypermiling, som jeg gjorde fra Hobro til Hanover burde det ikke være noget problem.
Du kan tjekke svenske opladningsmuligheder på uppladning.nu.
Michael72
Michael72 Jun 30 '16

Der er ikke mulighed for hypermiling, desværre, da vi skal følges med andre derop. Men det lader til at der er en campingplads ved siden af kanocenteret, så jeg kan muligvis lade der, men vi er i kanoerne.

SuneH
SuneH Jun 30 '16

Det bliver tight - der er 220 km fra Køge derop. Fra Olofström til SuC i Löddeköbinge er der 140 km. Det er en overvejelse værd at køre indenom dér på vej derop og toppe op, eller have den i baghånden på vejen hjem hvis det kniber at nå til Køge? Men ellers se på uppladning.nu, som fmm1000 skriver, der må være noget type2 eller lignende deroppe.

Michael72
Michael72 Jun 30 '16

Jeg starter fra Kbh, så jeg kommer ikke over Køge, men kører med 100% fra Vesterbro, i alt 376 km siger EVTripPlanner. Löddeköbing er nok det næstbedste, efter ladning ved campingpladsen ved siden af kanocenteret. 

SuneH
SuneH Jun 30 '16

Der er ChaDemo på vejen i Kristianstad, som du passerer, jvf Plugshare.com

Michael72
Michael72 Jun 30 '16

SÅ må jeg evt prøve den, blot er det så spørgsmålet med betaling og medlemsskab etc. Ofte er det ikke muligt at få strøm på den steder, medmindre man har kort.

Oscarsson
Oscarsson Jun 30 '16

Tivoliparken er gratis. Ellers har jeg et hus i Emmislöv som er i rettning mod Olofström. Det ligger mellem Kristianstad og Olofström. 400V udendørs og giver 30/timen, I kan bade i Helge Å meden ni venter.

Selv tager jeg til Paris i morgen men kontakt mig hvis der er behov så åbner jeg op for strøm.

Magnus 28724723

Michael72
Michael72 Jun 30 '16

@Oscarsson, tak, men det er i august. Vender tilbage :-)