Loading...
dk

"Tesla ejere kører ind i ting..." | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Jun 30 '16
Hmmm, så havde jeg måske mere ret end jeg troede......
Klaus_
Klaus_ Jun 30 '16

Nå, det er bilen der er en fartdjævel, og ikke personen der kører den? 

Synes alligevel det er imponerende så mange laver skader, med alle de sensorer og dens fine bakkamera.  (7-9-13, bank under bordet).

Disclaimer: De første 30.000 km gik uden at ridse fælgene, men da de sorte sommerfælge kom på, har jeg allerede ramt kantstenen to gange de efterfølgende 5.000 km... det må være farven der tiltrækker kantstenen....

DavidS90D
DavidS90D Jun 30 '16

Det kunne jo også være "ting" der kører ind i en Tesla!

Den fylder lidt mere i en parkeringsbås end de øvrige bilister tænker på:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4058?page=2#post-64080

PeterE
PeterE Jun 30 '16

Der kan også være mange andre grunde, gad vide om el-biler generelt ikke ligger højere i skades statistikkerne fordi vi bliver 'overset' (overhørt) og folk bare vader ud foran...og nej, sensorerne gør ingenting godt når en cyklist kører ud foran en Tesla.

P85DK
P85DK Jun 30 '16

Konklusionen må da være at TopDanmark er et dårligt sted at være forsikret, da man åbenbart har en større sandsynlighed for skade, hvis man har sin Tesla forsikret hos dem end hvis man havde en AUDI eller BMW forsikret hos dem.

Bilkabuler = kraftig acceleration? Umiddelbart ville jeg forvente lidt mere end en bilkabule hvis jeg accelererede kraftigt ind i ting med en P85D?

TeslaFreak
TeslaFreak Jun 30 '16

Jeg tænkte det samme, enten er det pga. bilka buler eller fordi den har kraftik acceleration. Hvis det er det sidste kommer der nok ikke kun bilka buler?

MartinPedersen
MartinPedersen Jul 2 '16

Mht. ulykker, så kunne der være en sammenhæng, hvis man kigger i den anden tråd her på forummet, om hvilke bilen folk havde før Tesla:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4276?&page=1

KJL
KJL Jul 3 '16

Jeg ville ikke være overrasket hvis det skyldes at så mange Tesla ejere kommer fra mindre og langsommere biler.

KimT
KimT Jul 3 '16
Tesla'en er vores primære bil, men vi har også en fabia. Konen kunne aldrig drømme om at tage Tesla'en hvis hun skal ind i byen. Det er et helved at parkere den i de små båse der er. Så hvis folk har skiftet deres eneste bil ud med en tesla og er tvunget til at parkere den rundt omkring í små båse, kan det sagtens resultere i flere små buler.
Men jeg morede mig over ordlyden i artiklen ; stor bil med kraftig acceleration og høj tophastighed => flere små bilkabuler
KJL
KJL Jul 3 '16
Citat fra KimT Tesla'en er vores primære bil, men vi har også en fabia. Konen kunne aldrig drømme om at tage Tesla'en hvis hun skal ind i byen. Det er et helved at parkere den i de små båse der er. Så hvis folk har skiftet deres eneste bil ud med en tesla og er tvunget til at parkere den rundt omkring í små båse, kan det sagtens resultere i flere små buler.
Men jeg morede mig over ordlyden i artiklen ; stor bil med kraftig acceleration og høj tophastighed => flere små bilkabuler

Jeg parkerer ofte min bil i KBH K og kan fint komme ind i de små båse, men der er måske ikke altid meget plads ift naboerne. Hvis nu alle var lidt påpasselige ved indstigning i deres biler, ville langt de fleste bilkabuler forsvinde. Ville dog være rart med nogle båse der er lavet til andet end pissepottestørrelser som VW Up.

Noget helt andet er at min kone kan drømme alt det hun vil om at tage den store bil ind til byen, men det sker bare ikke :) I min familie er kvinder eller gamle mennesker + stor bil/fælge = ridser.

PeterE
PeterE Jul 4 '16

Jaja, det er en bil i den større ende - og der er masser af pladser i Kbh hvor man kan parkere uden problemer. Masser. Og hvis man er usikker nok, så afsted til et p-hus, de har jo virkelig store pladser. En så dejlig bil skal da ud og køre, også til storbyen :)))

Clement
Clement Jul 4 '16
Nu stod der kaskoskader i artikel. Sådan en har jeg haft, dog var det hærværk. En nøgle ned langs hele passagersiden. Hvilket jeg har hørt at en del andre Tesla ejere har oplevet. Dette trækker vel en del i den forkerte retning desværre. Jeg ville hellere have at forsikringsselskabet kom med tal hvor at Tesla ejeren er skyld i skaderne og så sammenligne.

Al den snak om afgifter lige inden nytår, tror jeg kun har gjort at tosser har fået en årsag til at ridse de "rige svins" billige biler.

Andre herinde som har haft hærværk/Bilka buler som de ikke selv har været skyld i. Lad os lave liste som forhåbentligt modsiger dette med at vi ikke kan styre vores hestekræfter.

Mvh
Clement
Thor
Thor Jul 5 '16
Clement, hvor bor du henne ? Jeg var egentlig af den overbevisning, at nu hvor bilen er blevet mere almindelig, så er den mindre udsat end tidligere. Jeg har godt hørt om flere herinde, som har fået ridset deres biler. Og egentlig var jeg lidt bekymret for det i starten, men det er ikke sket for os. Til gengæld har en torsk knaldet døren lige op i vores bagdør. Heldigvis ikke alt for synligt, men man ser det når bilen vaskes, eller man står tæt på.
Forummets indlæg er redigeret af Thor Jul 5 '16
Clement
Clement Jul 5 '16
Jeg bor i Søborg, og det skete i starten af året. Håber du har ret, og at nogens vrede mod tesla ejernes afgiftsfritagelse har lagt sig. Bilka buler skal også tækkes fra udregningen.

Jeg parkere næsten aldrig side mod side pga bilens bredde.
Forummets indlæg er redigeret af Clement Jul 5 '16
SuneH
SuneH Jul 5 '16

Kan vi please stoppe hetzen mod AY'erne.

Det er blevet vores skyld der en sjælden gang er kø ved superchargerne fordi vi er nærige og "hjemmelader".

Det er sikkert også vores skyld forsikringen nok snart stiger fordi vi er sådan nogle fjolser, som slet ikke er vant til at køre store, hurtige biler...

Set i det store perspektiv, er der nok ikke den store forskel på en bilejer, som fik sin bil leveret i foråret 2015 ift til dem, som fik leveret i slutningen af 2015... Det ville være bizart at forestille sig, at Toyota Avensis-ejere med biler fra april 2010 skulle se ned på dem, som havde fået deres Avensis leveret i december 2010...

Jeg tror mange af AY'erne kører forsigtigt - hvilket øko-rekorderne jo viser fint - og parkerer defensivt i erkendelse af at det er den største & langt den dyreste bil de nogen sinde har kørt. Mit parkeringsmønster er i hvertfald LANGT mere bevidst/defensivt end før. Går hellere 100 m. ekstra på arbejdet eller ved centeret i stedet for at holde klods op af en skrammet Fiat Punto...

Hvorimod "de gamle" er nogle bulderbasser, som fyrer den max af og laver mange skader, som vi AY'ere skal betale for gennem forsikringen!

Sådan, så er vi i gang! Hvem byder ind?

Hookmaker
Hookmaker Jul 5 '16

Det gør jeg..;-) 

Der er ingen forskel. efter et halvt år med min første S var jeg forbi DAS i anden sammenhæng. Her stod der vistnok ca 10 biler (en vanlig onsdag) - og det var ikke ridser, men egentlige skader.

Efter jeg fik min P85D og blev påkørt i Tyskland var jeg igen forbi DAS et smut, her stod der over 20 biler og det var igen ingen ridser.

Det er en stor bil og der har været en del skader hvor ejerne har bakket/kørt ind i noget, typisk garager, carporte eller lign.  

Men ellers kunne jeg godt tænke mig at se hvilke skader det egentlig drejer sig om, andet end bare et totaltal fra forsikringen .

PeterE
PeterE Jul 5 '16

Det er da 100% ok at hetze på AY'erne - vi er ved at være vant til det. Vi kører rundt i vores fidusbiler, som vi hverken har råd til eller kan finde ud af at køre :)))

Og ja, lidt statistik kunne være rart. Resten er snak.

SuneH
SuneH Jul 5 '16

PeterE: +1

DavidS90D
DavidS90D Jul 5 '16

Og er der forskel på  AY8xxxx (øst) og AY9xxxx (vest) ?  :-)  

Sider: 1 2 »