Loading...
dk

Dashcam optagelser af sjove hændelser | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Apr 25 '16
Fartkontrol.nu var min redning .... Det er 3.gang på 1 uge jeg har oplevet at de har monteret kameraet på autoværnet og gent bilen bag en busk
Hookmaker
Hookmaker Apr 25 '16
Samme sted hver gang??? - Dette er det ultimative bevis på at det er pengeopkræveren der er ude. Rø......ller!
ODE90D
ODE90D Apr 25 '16
Det har ikke været samme sted de har stået. Dog har alle gange været på strækningen mellem Nyborg og Sorø, og den ene gang i 130 km/t zonen .... Men det var sikkert som modvægt til den gang i sidste uge de holdt i betalingsanlægget ved Storebælt hvor fartgrænsen er30km/t og ingen kører under 50km/t. De må ha lavet en formue.
P85DK
P85DK Apr 26 '16

Citat fra Hilbert Den var tæt på - ikke sjov.

Klik her

ja - og du havde fået minimum 50% af skylden, da du overhaler ...
Raymond
Raymond Apr 26 '16

P85DH: Tror du? Færdselsloven:

§ 21. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om et køretøj, hvis fører svinger til venstre eller tydeligt forbereder et sådant sving. Cyklist og fører af lille knallert kan overhale køretøjer af andre arter til højre.

Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden fare, herunder særligt:

1) at den vognbane, hvor overhalingen skal foregå, på en tilstrækkeligt lang strækning er fri for modkørende færdsel, og at der ikke er anden hindring for overhalingen,

2) at den foran kørende ikke giver tegn til overhaling af et andet køretøj,

3)at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, og

4) at det, bortset fra tilfælde, hvor overhaling sker i en vognbane, hvor modkørende færdsel ikke må forekomme, efter overhalingen utvivlsomt er muligt atter at føre køretøjet ind i trafikstrømmen uden at være til ulempe for denne.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 26 '16
P85DK
P85DK Apr 26 '16
@Raymond - jep, det tror jeg :-) Det du har fremhævet fortæller jo kun hvad du skal holde øje med når du påbegynder en overhaling, det er ikke ensbetydende med 100% skyld.

Tommelfingerregel - kommer du bagfra, så vil du sjældent blive fundet helt skyldfri, da du har større overblik over situationen.

Det ville forholde sig anderledes, hvis den var kørt ud i siden på Hilbert, så var Hilbert uden skyld.
Raymond
Raymond Apr 26 '16

P85DK: Det tror jeg så ikke, Hilbert og os andre kan ikke klandres for, at andre ikke overholder loven. Hilbert laver en lovlig overhaling, det gør kassevognen under ingen omstændigheder.

Hvis det var ord mod ord, så tror jeg du har ret, men her er er en video.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 26 '16
ODE90D
ODE90D Apr 26 '16
Der er ikke nødvendigvis nogen sammenhæng mellem færdselslov og placering af skylden i forsikringssager. Påkører man eksempelvis en lovligt parkeret bil på en mørk vej og denne ikke har tændt parkeringslys - så vil den parkerede bil få 50% af skylden. Ikke fordi loven kræver man har lys på, men ganske enkelt fordi forsikringsselskaberne har deres eget regelsæt hvor også agtpågivenhed og forebyggelse spiller en rolle. Får du ubudne gæster mens du er hjemme og de render med indboet kan du også risikere at stå med en lang næse hvis ikke alt er lukket og låst selvom du sidder inde i stuen. Så glem hvad loven siger.
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Apr 28 '16
P85DK
P85DK Apr 26 '16
@Raymond - nu vil jeg ikke sige at det må komme an på en prøve :-)

Men, når du overhaler så er det dit ansvar at det kan ske uden fare. Hvis du vælger at overhale mere end én bil ad gangen så er der øget fare. Sålænge at du ikke er oppe på siden af den bil du overhaler, så kommer du bagfra og så har du som minimum 50% af skylden.

Hvis det var en 3-sporet motorvej hvor du lå i yderste bane og der træk en bil fra bane 2 ud i bane 3 på tæt at du ikke har mulighed for at bremse, så har du en sag. Ikke nødvendigvis en sikker sag, men en mulig sag.

Keyword - overhaling :-)
Zule
Zule Apr 26 '16
Det er desværre forkert det du skriver. Jeg kender 2 tilfælde af folk som har fået indbrud mens de var hjemme. Den ene var enda mens de sad i stuen på 1.sal med uløst dør i stuen. Tyvene gik bare ind og fandt bilnøglen og kørte med bilen ude foran huset, men tog ellers ikke noget i huset.

Forsikringen dækkede bilen, også selvom døren var ulåst.

Citat fra ODE90D Får du ubudne gæster mens du er hjemme og de render med indboet kan du også stå med en lang næse hvis ikke alt er lukket og låst selvom du sidder inde i stuen. Så glem hvad loven siger.

Forummets indlæg er redigeret af Zule Apr 26 '16
ODE90D
ODE90D Apr 26 '16
@zule: Det er ikke forkert når jeg skriver "kan du risikere". Når der ikke er tegn på indbrud er der nemlig tale om simpelt tyveri, og her er dækning en helt anden (væsentlig ringere) for de fleste forsikringsselskabers vedkommende. Dem du kender har været heldige at have et forsikringsselskab, der har en god dækning. Du kan læse om det her: https://www.findforsikring.dk/...dbog/simpelt-tyveri/

Men det er jo ikke det vi skal diskutere - min pointe er bare at man kan have loven 100% på ens side, men det betyder ikke, at forsikringen konkluderer man er uden skyld.

Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Apr 26 '16
Raymond
Raymond Apr 27 '16

Tja, så blev min dag lige lidt dårligere - gik som sædvanlig en lille runde omkring bilen og finder nogle rimelige store ridser - Jeg forsøger at tænke tilbage om jeg kunne have ramt noget, men kan ikke komme på noget - checker så lige alle videoerne fra kameraet, se her - skru godt op for lyden.

https://www.dropbox.com/s/wxpgq2zk1zjqhk4/20160427_081142_PF.mp4?dl=0

KS
KS Apr 27 '16
Surt show, men det er jo lige derfor vi har vores dashcams. Tænk bare lige at nu har du sparet en selvrisiko.. Allerede tjent hjem.
PeterE
PeterE Apr 27 '16
Av Raymond, du fik da overbevist mig om at jeg skal have et cam. Held og lykke med den triste sag.
DavidS90D
DavidS90D Apr 27 '16
Bilen er primært bygget af aluminium, men der må være noget galt med hele det elektriske kredsløb i bilen der får den til at virke som en stor magnet.

Den tiltrækker simpelthen alle andre billige biler af stål.

Derudover tiltrækker den også et utal af hidtil ukendte udfordringer, fejl, buler og ridser ud af den blå luft.

P85DK
P85DK Apr 27 '16
av av av Raymond - kan kun føle med dig. Får helt kuldegysninger af den lyd. Dejligt HD kvalitetsbillede af nummerpladen.
Thor
Thor Apr 27 '16
I sådan et tilfælde, hvor man tydeligt har nummerepladen, hvad fordel gør det?

Jeg spurgte et forsikringsselskab, og de sagde det var en fordel - hvis man kan finde ejeren af bilen, og hvem der har kørt. Men de kan vel hurtigt slå op hvem ejeren er, ellers er det jo ikke til meget nytte - eller hvad? Finder man ikke den skyldige, er det jo stadigvæk ens egen forsikring som dækker.
Lolemo
Lolemo Apr 27 '16
Det at have en så tydelige video og hvor man ikke er i tvivl om hændelsesforløbet, så kan modparten ikke nægte påkørslen, det er lige før man også kan se personen der kører bilen.

I første omgang vil modparten højst sandsynligt afvise, at have været på stedet, men mon ikke når hans selskab ser videoen, at man beklager og går til bekendelse.

Uanset hvad, så gør denne video, at jeg helt klart mener, at en anerkendelse fra modpartens selskab, ligger lige til højrebenet. 

Så Dashcam har da lige fået en ny betydning også i min verden, nu skal jeg til at læse nogle tråde om hvordan jeg får det installeret og hvad det koster. 

Secondtoflying
Secondtoflying Apr 28 '16
Har bestilt tid til montering af for og bag cam hos Autoskadestuen, og prisen er bare rigtig god.
Busk
Busk Apr 28 '16
Hva er prisen @secondtoflying (hvis man må spørge)?
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »