P85DH: Tror du? Færdselsloven:
§ 21. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om et køretøj, hvis fører svinger til venstre eller tydeligt forbereder et sådant sving. Cyklist og fører af lille knallert kan overhale køretøjer af andre arter til højre.
Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden fare, herunder særligt:
1) at den vognbane, hvor overhalingen skal foregå, på en tilstrækkeligt lang strækning er fri for modkørende færdsel, og at der ikke er anden hindring for overhalingen,
2) at den foran kørende ikke giver tegn til overhaling af et andet køretøj,
3)at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, og
4) at det, bortset fra tilfælde, hvor overhaling sker i en vognbane, hvor modkørende færdsel ikke må forekomme, efter overhalingen utvivlsomt er muligt atter at føre køretøjet ind i trafikstrømmen uden at være til ulempe for denne.
P85DK: Det tror jeg så ikke, Hilbert og os andre kan ikke klandres for, at andre ikke overholder loven. Hilbert laver en lovlig overhaling, det gør kassevognen under ingen omstændigheder.
Hvis det var ord mod ord, så tror jeg du har ret, men her er er en video.
Forsikringen dækkede bilen, også selvom døren var ulåst.
Får du ubudne gæster mens du er hjemme og de render med indboet kan du også stå med en lang næse hvis ikke alt er lukket og låst selvom du sidder inde i stuen. Så glem hvad loven siger.
Men det er jo ikke det vi skal diskutere - min pointe er bare at man kan have loven 100% på ens side, men det betyder ikke, at forsikringen konkluderer man er uden skyld.
Tja, så blev min dag lige lidt dårligere - gik som sædvanlig en lille runde omkring bilen og finder nogle rimelige store ridser - Jeg forsøger at tænke tilbage om jeg kunne have ramt noget, men kan ikke komme på noget - checker så lige alle videoerne fra kameraet, se her - skru godt op for lyden.
https://www.dropbox.com/s/wxpgq2zk1zjqhk4/20160427_081142_PF.mp4?dl=0
Den tiltrækker simpelthen alle andre billige biler af stål.
Derudover tiltrækker den også et utal af hidtil ukendte udfordringer, fejl, buler og ridser ud af den blå luft.
I første omgang vil modparten højst sandsynligt afvise, at have været på stedet, men mon ikke når hans selskab ser videoen, at man beklager og går til bekendelse.
Uanset hvad, så gør denne video, at jeg helt klart mener, at en anerkendelse fra modpartens selskab, ligger lige til højrebenet.
Så Dashcam har da lige fået en ny betydning også i min verden, nu skal jeg til at læse nogle tråde om hvordan jeg får det installeret og hvad det koster.