Loading...
dk

Dæktryk ved fuld last? | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Jul 3 '16

Mine andre biler skulle have 0,2 bar mere tryk i dækkene ved fuld last. Men ikke Teslaen, i følge manualen på skærmen. Hvad er jeres erfaringer? Kører I bare med det samme tryk, også på sommerferie med fuld last og høj fart?

SimonHN
SimonHN Jul 3 '16
Nu er dæktrykket jo tæt på max dæktryk. Så lidt en model S må laste.

Så er der vist ingen grund til at pumpe ekstra luft i. :)
PeterE
PeterE Jul 4 '16

Lidt mere til Simons pointe, faktisk må en TMS laste forbløffende lidt: 

https:///...fety_information.pdf

Kig på side 25.

P85DK
P85DK Jul 4 '16

ja, du er vist på grænsen af det tilladte hvis du er 5 voksne mænd i en P85D

Nelarsen
Nelarsen Jul 4 '16

Har altid 10% ekstra dæktryk - sparer lidt strøm og Tesla dæk mangler slid på midten af dækket.

PeterE
PeterE Jul 5 '16

10%? er det fra 3.3 bar til 3.6? Så er max da vist også nået?

MichaelS
MichaelS Jul 5 '16

En af grundene til at jeg spurgte var at vores sommerhjul var pumpet til over 50 psi (3,5 bar) fra Tesla, hvor mærkesedlen ved fordøren siger 42 psi (2,9 bar). Nu har jeg lukket luft ud til præcis 42 psi (målt med nøjagtig digital Michelin måler), men kom i tvivl om, om der skulle mere i ved fuld last og høj hastighed; men åbenbart ikke. Det er en 85 RWD med std 19" fælge.

canel
canel Jul 5 '16

du kan se på dæk slidtagen om du har kørt med for lidt tryk. men det tager sin tid før det er synligt.

normalt skal der lidt mere i ved høj fart og vægt.

det høje tryk fra tesla, er nok for at modvirke at de bliver skæve under opbevaring. gammelt trik.

Klaus_
Klaus_ Jul 6 '16

@MichaelS, min 85 RWD (maj 2015) har 45 psi (3,1 bar) vist på mærksedlen i døren. Den er også leveret med 19" standardfælge. Mærkeligt hvorfor det er forskelligt fra de 42 psi som der står i din?

PeterE
PeterE Jul 6 '16

Forskellen kan skyldes noget med luftundervogn? Ellers lyder det lidt underligt.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jul 6 '16
PEL
PEL Jul 6 '16

70D med 19" fra december 2015 3,1 bar !

GO4IT
GO4IT Jul 6 '16

De oplysninger jeg har fået på P85 D fra juni 15:  er leveret med 21" hvor trykket skulle være 2,9 bar - vinterdæk 19" skulle være 3,1 bar. 

MichaelS
MichaelS Jul 6 '16

Jeg har ikke luftundervogn. Den er fra November 2015. Gad vide hvornår dæktryksmålerne begynder at melde fejl? Det er åbenbart ikke ved for højt tryk.

Bianco
Bianco Jul 6 '16
Jo, den melder I hvert fald for højt tryk ved 50 psi!
Klaus_
Klaus_ Jul 7 '16

Jeg har luftundervogn, så måske derfor der skal et par psi mere i, i forhold til ikke-luftundervogn. Mysteriet er løst :)

MichaelS
MichaelS Jul 7 '16

@Bianco: Min dæktryksmåler viste ikke fejl, trods det høje (over 50 psi) dæktryk, bl.a derfor noget af min undren, da forskellen var ret stor.