Loading...
dk

Teslas salg stagnerende | Tesla Forum

koden
koden Jul 4 '16

http://finans.dk/investor/ECE8821061/er-tesla-gaaet-fra-sjette-til-femte-gear/?ctxref=ext

koden
koden Jul 4 '16

så lidt..

burde være en undergruppe for Tesla info a'la div. links og andet godt...

Så man ikke var nødt til at poste det her i ravl og krat

mbk
mbk Jul 5 '16
Citat fra koden

så lidt..

burde være en undergruppe for Tesla info a'la div. links og andet godt...

Så man ikke var nødt til at poste det her i ravl og kra

+1, generelt er det meget Model S orienteret, selvom der er kommet en X, en 3 på vej og sikkert en Y kort tid derefter. 

P85DK
P85DK Jul 5 '16

Salget i Norge ramt af den høje dollar kurs - 52% nedgang

http://electrek.co/2016/07/05/tesla-model-s-deliveries-norway-q2-2016-chart/

Sithfury
Sithfury Jul 6 '16

Mon ikke også fordi mange vil have en X, og ikke har kunnet få den leveret endnu?

KS
KS Jul 6 '16

Fordelene ved el-biler er blevet en smule forringet over den sidste tid, og som det ser ud kommer udviklingen til at fortsætte i det små, altså flere mindre forringelser. Desuden er der så mange i forvejen at markedet kan være mættet. Det er trods alt ikke alle nordmænd der kan finde plads i økonomien til en dyr Tesla, men kører leaf, prius eller b-klasse eller en af de mange andre elbiler de har deroppe.

KJL
KJL Jul 6 '16
Citat fra KenSeitzberg

Fordelene ved el-biler er blevet en smule forringet over den sidste tid, og som det ser ud kommer udviklingen til at fortsætte i det små, altså flere mindre forringelser. Desuden er der så mange i forvejen at markedet kan være mættet. Det er trods alt ikke alle nordmænd der kan finde plads i økonomien til en dyr Tesla, men kører leaf, prius eller b-klasse eller en af de mange andre elbiler de har deroppe.

En bidragende faktor kan også være at det ikke længere er særligt specielt at eje en TMS i Norge eller Danmark. Kan forestille mig at nogle køber en dyr tysker i stedet for ikke at være en del af pøblen. Især når bilerne ligner hinanden næsten på en prik uanset motorstørrelse. Det ville være fordelagtigt for Tesla at have forskellige modeller med synlige forskelle mellem de forskellige versioner. Fx 60/70/75(D) = Audi A6 3.0 TFSI look med normale skørter, 85/90(D) = S6 look, P85D/P90D = RS6 look. Samtidigt kunne Tesla så sælge skørtesæt som originalt eftermarkedskit så de kunne score lidt ekstra omsætning blandt de mindre TMSer. Det strider selvfølgelig noget imod Teslas approach med upselling via softwareopgraderinger og at simplificere produktionen. Men det ville være med til at nå ud til en endnu større skare af potentielle købere som gerne vil differentiere sig i gadebilledet.

Et eksempel er en forretningsforbindelse der valgte at bestille en model X af samme årsag. Man kan kalde ham usympatisk, men han vil ikke associeres med den store skare af model S ejere som gør bilen alt for almindelig for ham. Selvom model X lider af samme manglende designdifferentiering, har han alligevel bestilt en fordi den er meget mere eksklusiv end model S qua få biler på gaden. 

Tror Tesla nok skal gøre mere på den visuelle differentieringsfront, men først når de har fået styr på produktion af Model 3 og fået mere ro på som bilproducent. Imellemtiden kan man selvfølgelig pimpe sin ride via uoriginale metoder!

koden
koden Jul 6 '16

KJL: Jeg tror ikke det betyder en dyt for salget.

Det er mange andre ting der spiller ind.

Pris,omtale,usikkerhed o.s.v.

Jeg tror det er et fåtal af OS der tænker som din forbindelse.

KJL
KJL Jul 6 '16
Koden: Det kan godt være at det ikke betyder en dyt for "JER". Men nu er du heller ikke repræsentativ for alle Tesla ejere eller potentielle købere. Hvis du med JER mener mange af de senest tilkommende købere der købte før årsskiftet i en slags panik eller er elbilsnørder, så tror jeg du har ret da der er en stor del der er atypiske i forhold til en bil i det prissegment. Ja der er mange andre ting der spiller ind. Men at sige det ikke betyder en dyt for salget helt generelt er naivt.

Der er mange købere af dyrere biler der gerne vil vise sig frem eller vise at de har en bil der har kostet væsentligt mere end standardmodellen. Ellers ville der ikke være grundlag for BMW M, Audi S/RS, MB AMG. Det er ikke kun præstationerne der skaber efterspørgslen.
P85DK
P85DK Jul 6 '16

@koden - det er et kæmpe minus at alle Model S ligner hinanden, hvis du er vant til at købe i AMG, RS, M segmenterne hos Mercedes, Audi eller BMW

Selv min 12 årige datter synes det er sjovere at køre i mors bil, som der kun er én af i Danmark end at køre i fars Tesla og hilse på de 20 andre Teslaer på de 2 km til supermarkedet.

Med hensyn til Norge er det ene og alene den voldsomme stigning i valutakursen, alle modellerne er blevet over 30 % dyrere end for bare 1 år siden.

DavidS90D
DavidS90D Jul 6 '16

Citat fra KJL ".... købere der købte før årsskiftet i en slags panik eller er elbilsnørder..."

Jeg har personligt lidt svært ved at forstå hvorfor man vil købe en Tesla, hvis det ikke netop er fordi man er "elbilsnørd" ?

KJL
KJL Jul 6 '16
DavidS90D: Tror der er masser af folk der har købt en Tesla model S eller Roadster for den sags skyld hvor teknologien ikke har været den afgørende faktor. Personligt ledte jeg efter en bil der var hurtig, relativ stor, præsentabel og havde noget tilstedeværelse på vejen. Jeg kan påskønne elbilsteknologien, men det var ikke afgørende for mig. Heller ikke den store touchscreen.

Jeg forestiller mig at en stor del af de model S man ser i Nordsjælland er blevet købt af folk der ikke er typiske elbilsnørder som de fleste entusiaster her på forum. Min tidligere chef kørte Bentley Continental GT som daily driver og forskellige sportsbiler. Han udskiftede Bentleyen med en P85D. Han synes bare det var en sjov bil som stadig havde noget presence og klasse selvom den udtrykte noget andet end Bentley eller hans Ferrari og Porsche. Han var ikke elbilsnørd efter min definition.
DavidS90D
DavidS90D Jul 6 '16

@KJL - Det var som nævnt også kun min personlige tilgang til dette univers der hedder Tesla/EL-bil.

Men jeg har nok også en anden interesse end de der har en Bentley OG en Ferrari OG en Porsche. 

HJJ
HJJ Jul 6 '16
Jeg forstår da ikke hvorfor disse mennesker har købt en sådant køretøj.
Den er jo netop til el-nørder
Selv børnene kunne risikere at komme til at lide under det.
Det smarte er jo netop samme karos som de mange bilfabrikker gør og så forskellig størrelse "motor".
Det er da ogå ærgerligt at der er så mange der har anskaffet sig en Tesla.
Prøv dog og glæd jer lidt på andres vegne og tænk på at alle dem der jeres bil godt er klar over at i er meget specielle i forhold end pøbelen
P85DK
P85DK Jul 6 '16
Citat fra HJJ Jeg forstår da ikke hvorfor disse mennesker har købt en sådant køretøj.
Den er jo netop til el-nørder
Selv børnene kunne risikere at komme til at lide under det.
Det smarte er jo netop samme karos som de mange bilfabrikker gør og så forskellig størrelse "motor".
Det er da ogå ærgerligt at der er så mange der har anskaffet sig en Tesla.
Prøv dog og glæd jer lidt på andres vegne og tænk på at alle dem der jeres bil godt er klar over at i er meget specielle i forhold end pøbelen

Det er lige præcis 'disse mennesker' som har været frontløberne og købt de første Roadstere og Model S'er - både herhjemme og i USA.

HJJ
HJJ Jul 6 '16
Ja da.
De troede vel ikke de ikkeskulle sælges til andre.
Bilfabrikker producerer jo til alle det vil (og kan) købe.
Vi tale om masseproduktion.
Selv dem der købte i 15 ville de sælge til.
henrik_dk
henrik_dk Jul 6 '16

Jeg har ikke købt min P85D fordi, at det er en el bil.

Design og acceleration / ydelse, samt at vi kunne "snyde" SKAT for reg. afgift var klart det vigtigste. 

Pris og image kommer bagefter. 

El var slet ikke med på min liste. Kunne lige så godt have været en benzin / diesel bil. Det er jeg fløjtende ligeglad med...

Havde vi ikke købt en P85D, så havde vi flex leaset en Audi S6 / S7, BMW M5 eller Porsche Panamera. Har faktisk stadigvæk flex leasing tilbuddene liggende fra specialcars.dk ;-).

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jul 6 '16
HJJ
HJJ Jul 6 '16
Fint med mig.
Vi er da gudskelov forskellige allesammen.
Tænk hvis alle gik efter det samme.
Nogen tænker på samfundet, nogen tænker på sig selv.
Nogen vil have moderen, nogen datteren og nogen begge.
koden
koden Jul 7 '16
Citat fra HJJ Fint med mig.
Vi er da gudskelov forskellige allesammen.
Tænk hvis alle gik efter det samme.
Nogen tænker på samfundet, nogen tænker på sig selv.
Nogen vil have moderen, nogen datteren og nogen begge.
ha ha.. den var egentlig meget god..
Jeg gik helt klart efter at slippe for diesel os f.eks. når jeg skulle skrabe is af om vinteren og ikke havde tid til at oliefyret skulle køre 30 min.
Jeg er slet ikke til V8 larm ved kraftig acceleration...føler mig bare så BRIAN agtig... nyder at accelerere hurtigere end de fleste UDEN EN LYD.
Så er der samfundet. Endnu en grund. Jeg kan virkelig se en fordel i at blive uafhængig af fossile brændstoffer.
Det sidste var nok min grund nr. 1.
Efter 8 mdr. er jeg bare slet ikke i tvivl og jeg tror på el bilen som en billigere bil, da der er langt færre ting der kan gå i stykker.

koden
koden Jul 7 '16
Citat fra KJL Koden: Det kan godt være at det ikke betyder en dyt for "JER". Men nu er du heller ikke repræsentativ for alle Tesla ejere eller potentielle købere. Hvis du med JER mener mange af de senest tilkommende købere der købte før årsskiftet i en slags panik eller er elbilsnørder, så tror jeg du har ret da der er en stor del der er atypiske i forhold til en bil i det prissegment. Ja der er mange andre ting der spiller ind. Men at sige det ikke betyder en dyt for salget helt generelt er naivt.

Der er mange købere af dyrere biler der gerne vil vise sig frem eller vise at de har en bil der har kostet væsentligt mere end standardmodellen. Ellers ville der ikke være grundlag for BMW M, Audi S/RS, MB AMG. Det er ikke kun præstationerne der skaber efterspørgslen.

------------------------------------------
Jeg tror ikke den typiske Tesla køber er tidligere BMW M, Audi S/RS, MB AMG køber.
Den type køber nok stadig den type biler.
Et andet indlæg herinde beviser det jo meget godt.
Jeg kunne jo sige det var dig der var naiv. Men det vil jeg afholde mig fra.
Tror bare ikke at muligheden for at vælge 4 udstødninger,hækvinge,spoilere eller andet gejl, vil ændre nævneværdigt på salget. 

Forummets indlæg er redigeret af koden Jul 7 '16
Sider: 1 2 3 »