Loading...
dk

Auto High Beam på motorvejn er All over the place. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Jul 19 '16

 

Hvordan er jeres oplevelse med Auto High Beam.
Min er all over the place på motorvejen.

Den blænder ikke ned, når man kommer tæt på forankørende og modkørende.

Lastbiler blinker hele tiden, fordi de bliver blændet.

Har prøvet at sætte Level på lygterne til både 1, 2 og 3 uden det hjælper.
Har opdaget, at plastikken i kameraet i forruden ligesom ligger i bølger.
Gør jeres også det.

TorbenS
TorbenS Jul 19 '16

Min oplevelse er at det desværre ikke kan bruges. Samme adfærd som din bil.

Har luftaffjedring så der er ikke noget at justere.

 

DeaconWP
DeaconWP Jul 19 '16

Lastbiler skal man ikke tage sig af.De blænder altid ned alt for tidligt, og mener så, at vi andre skal gøre det samme.

De lærer aldrig at man skal vente med at blænde ned, indtil de to modkørendes lyskegler mødes og overlapper lidt. Ellers er der for stort et "mørkt hul" i mellem bilerne, hvor man ikke ved, hvad der forefindes på kørebanen.

Desuden blænder de sig selv med de store lysstyrker, som de sædvanligvis ulovligt monterer på deres biler.

Auto high beam virker fint på de nye Led forlygter. Synes jeg.

ErikBH
ErikBH Jul 19 '16

jeg synes det fungerer fint, den blænder ned når den ser baglygter og op når der er plads til det.

/E

ElPeter
ElPeter Jul 19 '16
Har kun kørt med det et par dage på AP-prøve og synes faktisk at de virkede overraskende godt
Jabba
Jabba Jul 19 '16

Mit fungerer upåklageligt. 

Har kørt med det så sent som i foregårs efter den seneste opdatering. Ellers har jeg sporadisk kørt med det fra før opdatering 7.1 og det har altid fungeret glimrende. Der blændes automatisk ned med rigelig distance og er faktisk endnu ikke blevet blinket af. Samtidigt fungerer det glimrende i områder hvor der er belysning fra gadelygter eller lignende, hvor det holder sig slukket indtil det bliver mørkt nok.

 

Har luftundervogn men kan ikke forestille mig at det har noget at sige.

fmm1000
fmm1000 Jul 20 '16

Syntes også mit eget har fungeret rigtig godt indtil jeg fik skiftet forrude.

Må mok hellere i morgen henvende mig til dem som skiftede ruden.


Det ville være fedt, hvis I gider skrive her i morgen, hvordan plastikken ser ud på jeres bil over kameraet i forruden.

Har en fornemmelse af, at det er her problemet ligger, da mit ligger i bølger.

Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jul 20 '16
TorbenS
TorbenS Jul 20 '16

Plastikken i min ligner bølgepap. Det er svært at få et skarpt foto da her er solskin.

 

fmm1000
fmm1000 Jul 20 '16

1000 tak for billedet.

Ud fra det kunne jeg se, at der var noget galt med mit kamera.

Jeg kørte til rudeskiftefirmaet og det viste sig de havde glemt at fjerne en plastikfilm imellem forruden og kameraet.

Nu bliver det så spændende, næste gang jeg skal ud at køre i mørke, om mit problem er løst.

MKRCPH
MKRCPH Jul 21 '16

Hahaha fmm1000 - amatører... Et firma du fik anbefalet af Tesla?

ErikBH
ErikBH Jul 21 '16
Citat fra fmm1000

Ud fra det kunne jeg se, at der var noget galt med mit kamera.

nu har jeg tilgode at få skiftet forrude i min, men det skal jeg jo nok en dag. Hvordan bemærker man at det er galt? Er det åbenlyst hvis man sammenligner med en der er rigtigt monteret?

Har det haft indflydelse på din autopilot eller er det kun auto highbeam?

vh, Erik 

dRxL
dRxL Jul 21 '16

Fedt at der var en så konkret årsag til problemet.

Mit eneste problem med auto-langt lys er at den blænder ned tidligere end jeg selv ville gøre hvilket kan være træls visse steder i Jylland. 

Gronhund
Gronhund Jul 21 '16

Mit problem er, at det blænder ned for sent ift. hvad jeg ville.

Normalt står den altid på Auto, men hvis jeg kører på motorvej eller større hovedvej når det er mørkt, kan jeg nogle gange godt finde på at slå pinden tilbage, så jeg slipper for at tænke på, at jeg irriterer (primært) forankørende, eller enkelte modkørende, under uheldige omstændigheder.

fmm1000
fmm1000 Jul 21 '16
Jeg mærkede det ved at modkørende blændede op fordi bilen blændede ned for sent og ved at den ikke blændede ned når jeg nærmede mig forankørende.
Jeg synes ikke plastikfilmen pver mit kamera havde indflydelse på autopiloten.
P85DK
P85DK Jul 21 '16
Citat fra fmm1000 Jeg mærkede det ved at modkørende blændede op fordi bilen blændede ned for sent og ved at den ikke blændede ned når jeg nærmede mig forankørende.
Jeg synes ikke plastikfilmen pver mit kamera havde indflydelse på autopiloten.

 

Næ - den har jo bare opfattet det som mørkt, hvorfor den også slog det lange lys til :-) Der skal ikke meget lys til før den slå det lange lys fra.

fmm1000
fmm1000 Jul 21 '16
Det giver god mening :-).
TSLA
TSLA Jul 21 '16

Min fungerer normalt fint. Men jeg har 2 gange haft problemer med både nedblænding og aktivering. Begge gange hjalp en restart af skærm/computer.

rms
rms Jul 22 '16
Citat fra TSLA

Min fungerer normalt fint. Men jeg har 2 gange haft problemer med både nedblænding og aktivering. Begge gange hjalp en restart af skærm/computer.

+1 man skulle tro at det var et windows os den kører på ;-) 

Kiefer
Kiefer Jul 22 '16

I og med at bilen herhjemme er det det eneste med Linux og det eneste der konstant skal genstartet såe...

Der er så heller ikke nogen Windows klienter herhjemme. Så om windows 10 er blevet bedre skal jeg ikke kunne sige.

Forøvrigt kan jeg konstatere at vores Model X den tænder nærlyset langt langt tidligere end vores Model S. Vi var en tur i Skagen i går og på tilbagevejen omkring klokken 19:30 mente Model X der skulle tændes for lyset hvor Model S mente det stadig var midt på dagen.

/Martin