Loading...
dk

Tesla Supercharger Light | Tesla Forum

muller
muller Apr 25 '15

Hvis I læser igennem denne tråd, så vil det fremgå at det er en Claus Vitting har bygget, kraftigt inspireret af SuC'erne i Middelfart (dengang det var de eneste vi havde...) Han tilbød at bygge nogle ekstra på bestilling. Så jeg tror der er 7 stykker rundt omkring i landet. Min kollega har spottet en på Frederiksberg. Jeg ved ikke om man kan fremprovokere en respons fra Claus, han er ikke så aktiv på forum'et i øjeblikket... - så det kan nok kaldes organiseret hjemmefusk :-)

Fra Claus får man i øvrigt kun kabinettet. Man skal selv have en lader, som kan passe ind bagved.

Forummets indlæg er redigeret af muller Apr 25 '15
Klaus_
Klaus_ Apr 25 '15
Men hvordan får man lige grejet det beslag som lade-holderen kan skrues fast til? :)
Kiefer
Kiefer Apr 25 '15

Muller: Nå hov, husk nu på at SuC i Middelfart åbnede samtidig med dem i Randers, så dem i Middelfart har ikke været "de eneste vi havde" ;-)

Men udover det, har man noget der er specielt bygget, kræver det nok også beslag der er lavet efter mål.

/Martin

Klaus_
Klaus_ Apr 25 '15

Det er bare et vinkelbeslag (evt. med 45 graders vinkel fremfor 90 grader) der skal bruges. Min udfordring har bl.a. været at finde et, hvor hullerne i vinkelbeslaget har passet med de 4 huller der er i dummy'en: http://esl-shop.de/...ur-ladekupplung.html

Alternativt må jeg nok selv bukke et stykke metal og bore lidt huller i det :)

Men udover det, har man noget der er specielt bygget, kræver det nok også beslag der er lavet efter mål.

muller
muller Apr 26 '15

@kiefer: det er korrekt :-) Men som jeg husker det, så ville Claus' Abarth ikke have klaret turen fra Middelfart til Randers. Så han havde kun dem i Middelfart at kigge på :-)

@topic: Jeg har gravet til rundt i min gamle kommunikation med Claus i forbindelse med levering af kabinettet, og fandt hans hjemmeside: http://www.vonschneider.dk/ Så hvis der er nogen der er interesseret i at spørge til det pågældende beslag, så er jeg sikker på at han vil hjælpe :-)

Kiefer
Kiefer Apr 26 '15

Muller: Heh, ja det er rigtigt :-)

Siden det er ham der stiller lokaler til rådighed for byg selv dag i Jylland i næste måned, mon ikke han dukker op også?

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 26 '15
Muller. Så forstår jeg ikke dit forrige indslag ( kommentar nr 18 ) om at hvis man køber en SC light så følger der et beslag med ? <br />
Derfor spørger jeg: er det et sæt man kan købe eller noget der er hjemme lavet?
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Apr 26 '15
muller
muller Apr 26 '15

@lysmanden: Det korte svar er, at jeg ikke ved om Claus har lavet det pågældende beslag selv eller købt det til SuC Light(tm) sættet.

Sættet som er "hjemmelavet/samlet/indkøbt af Claus" indeholder et kabinet i aluminium, et vinkelbeslag(det som tråden pt. omhandler) samt vinkelbeslag til at montere kabinettet på væggen med. Sættet indeholder ikke lader, kabel eller type2 stik. Jeg mener heller ikke at sættet indeholdt den sorte plastic dims som skal monteres på beslaget.

Klaus_
Klaus_ Apr 26 '15

Jeg fandt et vinkelbeslag ude i gemmerne, som dog kun var halv bredde, men det virker solidt nok. Nu må vi se når der kommer kabel på, om jeg skal finde på en anden løsning. Det praktiske er da overstået nu, lige bortset fra skruerne der lige skal saves lidt over eller finde nogle kortere.

Bi-måleren købte jeg brugt af en herinde fra, så den starter på 18.836 kWh.

lysmanden
lysmanden Apr 26 '15
Klaus, hvad bruger du bi måleren til? Jeg formoder det er til dokumentation for at få tilskud retur pr brugt kWh. Eller er det kun til at holde styr på forbruget?
Klaus_
Klaus_ Apr 26 '15

Det er kun for at holde styr på hvor meget jeg tanker herhjemme, af hensyn til budget osv.

Jeg regner med at få cirka 50 øre rabat på el-afgiften fordi vi har el-varme. Men også solceller, så vi har aldrig været over 4000 kWh om året hvor rabatten starter, men det kommer vi jo til nu.  Men hvis ordningen med 1 kr retur fortsætter efter 2015 (hvor den jo er sat til at udløbe til nytår), så vil jeg regne på om det kan svare sig, og så kommer der sådan en boks op i stedet.

Sider: « 1 2