Loading...
dk

3G / dækning i Tyskland | Tesla Forum

Reklame
KimT
KimT Aug 4 '16

Hvordan oplever i 3G dækning i Tyskland langs autobahn.

Da jeg var afsted i uge 4 opgav jeg Spotify, og også på denne tur var det stort set umulig med Spotify/TuneIn, og Google maps kunne på store strækninger ikke vises kortet.

Når der så endeligt er 3G dækning oplever jeg ind i mellem at signalet forsvinder ca. 5 sek. selvom der både før og efter er 3G (i displayet forsvinder 3G/Edge iconet helt).

fmm1000
fmm1000 Aug 4 '16
Elendigt.
Frankrig var heller ikke perfekt. Havde glædet mig til at hører Tour de France på P 3 i Frankrig via Tune ind, men opgav til sidst pga alt for meget lag.
TorbenS
TorbenS Aug 4 '16

Dækningen i Tyskland er meget dårlig. For 2 uger siden kørte jeg fra Luxemborg til Danmark og 75% af tiden var der ingen 3G. Så ingen Spotify eller kort. Og da bilen har en højfrekvent hyletone ved 70-80 og 130 km/t så blev konen noget træt af den.

Jeg ved ikke hvad der er galt for der var som regel rimeligt signal (se foto) og alle telefonerne virkede fint.

Da jeg kom hjem ringede jeg til Tesla men de kunne ikke hjælpe. De sagde at næste gang skal jeg ringe mens problemet er der.

Det er simpelhen ikke godt nok. Da vi lige havde fået bilen i November var vi en tur i Flensborg og da forsvandt signalet lige så snart grænsen blev passeret, så det er ikke noget nyt.

GO4IT
GO4IT Aug 4 '16

Har ikke oplevet udfordringer de gange jeg har været i Tyskland - Hamburg og Langenfeld og Spotify hele vejen;-) Sidst var i foråret.

KimT
KimT Aug 4 '16

Hold da op Torben - du har da fuld Edge ;-) Det var da mere end hvad vi havde.

Men det kan da være man skal ringe til Tesla næste gang. Selv da jeg holdt ved Bersteland SuC var der absolut intet signal. (på min mobil og Huawei router havde jeg fint 4G signal)

Jeg håber da ikke at de tyske ejere har samme udfordring. De har vel nødvendigvis ikke samme udbyder. En Tesla købt i DK har vel et Telenor sim kort, og det er vel dem der sørger for lokal aftaler i udlandet, som ikke nødvendigvis er de samme som Tesla Tyskland har.

koden
koden Aug 5 '16

samme oplevelse...mere edge end 3g i tyskland. Sit slet ineg dækning. Men Tyskalnd har altid været langt bagud påd et pkt.

TorbenS
TorbenS Aug 5 '16

Hvad bruges Edge til ?

KimT
KimT Aug 5 '16

Edge er forgængeren for 3G - altså langsommere som 3G.

Der står lidt - f.eks her : https://www.nettalk.dk/...&faqItemID=10365

TorbenS
TorbenS Aug 5 '16

Ok, tak for info.

Hvis Tesla bruger Telenor og med samme aftaler som dem mobilkunder får, så kan jeg ikke forstå at der er problemer. Operatører som: Telekom Deutschland GmbH (T-mobile) /  Vodafone Mobilfunk GmbH (Mannesmann) / Telefonica 02 er normalt OK. Se foto 

Nostromo
Nostromo Aug 5 '16
Min er fra Tyskland og Spotify var nærmest umulig gennem Tyskland og Italien med mindre jeg brugte telefonen som deling fra Telenor. Så tror ikke på historien om forskellige kort til de enkelte lande.
Kiefer
Kiefer Aug 5 '16

Jeg har kørt fra München med P3 på Tunein hele vejen til Århus uden de helt store problmer. De steder der var problemer med dækningen, der havde jeg de samme problemer på telefonen. 

/Martin

TorbenS
TorbenS Aug 6 '16

Jeg skal til Tyskland inden for de næste par uger og når så 3G forsvinder, ringer jeg til Tesla.

Jeg følger op her på forum.

Mack
Mack Aug 6 '16

Som tidligere skrevet, er tyskland ikke helt så godt dækket med 3G som vi er forvent med her hjemme.

Selv T-mobil som har et af de stærkest net dernede, har mange områder hvor edge tager over, når man som os ikke har 4G. se kort:

https://www.t-mobile.de/netzausbau/0,25250,15400-_,00.html

JSH
JSH Jan 21 '17

Var i Italien i sommers, og oplevede også dårlig 3G dækning i tyskland, koblede Teslaen på min mobiltelefon, så gik det noget bedre.

Jeg har nu indkøbt et 4G modem (LTE) og tager til Italien til marts, så får jeg testet om 4G er bedre.

Nu kender jeg ikke Teslas mobiludbyder, men jeg det er ikke Telia - for min telefon har kraftigere 4G signal end Teslaen :O(

Michael84
Michael84 Jul 8

Jeg hiver lige liv i tråden igen... Jeg har idag kørt fra Rostock til München og har stort set ikke kunne få en forbindelse der kunne trække Spotify - den vil slet ikke logge ind på E og når den taber 3g crasher det hele og en genstart er nødvendig... Den nyligt opdaterede navigation vil ikke hente trafikdata på E heller, så turen idag har været lidt af en irritation... Har I andre samme oplevelse eller har jeg en ringe modtager, hvis man da kan have en sådan fejl?

KimT
KimT Jul 8
Er i Italien. Der er bare ringe dækning i Tyskland. Det starter når grænsen passeres ! Det bliver bedre efter München. Italien har fået bedre dækning end sidste år - eller har de fået en roaming aftale med anden udbyder.
Michael84
Michael84 Jul 9

Nå, men så vil jeg pakke frustrationen væk og glæde mig over at jeg ikke bor i Nordtyskland. :-)

God ferie! :-)

fmm1000
fmm1000 Jul 9
Dækning i Tyskland og visse steder i øvrige Europa kan være hullet.
Min løsning er blevet at høre podcasts via Tunein.
Så buffer den i forvejen og du vil stortvset ikke opleve huller.
Stort set alt DR og 24syv findes der.
Reklame